خبر بد برای افرادی که غذا را نجویده، می خورند

به گزارش مجله میهن 128، فرآیند جویدن غذا و ترکیب آن با بزاق باعث جذب همه مواد مغذی مورد احتیاج به راحت ترین حالت ممکن می گردد؛ به خاطر همین بسیار مهم است که غذا را به آرامی و به طور کامل بجوید؛ یعنی تقریباً باید هر لقمه را 32 بار بجوید.

خبر بد برای افرادی که غذا را نجویده، می خورند

جویدن غذا ممکن است کار ساده ای به نظر برسد، اما تاثیرات فراوانی بر عملکرد بدن می گذارد، زیرا در زمان جویدن مواد مغذی بیشتری جذب بدن خواهد شد.

کار های ساده ای مانند جویدن؛ تغییرات زیادی در بدن ایجاد می نماید و باعث افزایش سلامت بدن خواهد شد. فرآیند جویدن غذا و ترکیب آن با بزاق باعث جذب همه مواد مغذی مورد احتیاج به راحت ترین حالت ممکن می شود؛ به خاطر همین بسیار مهم است که غذا را به آرامی و به طور کامل بجوید؛ یعنی تقریباً باید هر لقمه را 32 بار بجوید.

هر چه قدر که جویدن طولانی تر باشد، تمام کردن آن نیز طولانی تر است و در نتیجه شما کم تر غذا می خورید و مغز سریع تر فرمان سیر شدن را می دهد. آرام غذا خوردن و جویدن با دقت، باعث می شود که از اضافه وزن جلوگیری شود و اشتهای خود را کنترل کنید، سوخت و ساز را سریع می نماید، از پرخوری جلوگیری نموده و باعث افزایش سرعت جریان خون در شکم خواهد شد.

جویدن باعث افزایش قدرت حافظه و توانایی فکری می شود؛ جریان خون را بالا می برد، اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد و شرایط فکری بهتری را احساس می کنید.

افرادی که خوب غذا را می جوند، توجه و هوشیاری بیشتری دارند، راحت تر مسائل و مسائل را حل می نمایند، اطلاعات را بهتر دریافت نموده و بهتر تصمیم می گیرند؛ اما افرادی که غذا را خوب نمی جوند، با یادگیری کلمات مشکل دارند و در حافظه و یادگیری آن ها اختلال یا کُندی وجود دارد.

اگر غذا را خیلی تند بجوید و ببلعید، سیستم گوارش نامتعادل می شود و نمی تواند غذا را به طور متعادل خُرد کند و بشکند و همین باعث رفلاکس اسید، انقباضات شکم و نفخ می شود. اگر غذا را خیلی دیر یا خیلی زود بجوید، مسائل گوارشی زیادتر خواهند شد.

توصیه ما این است که در کنار خوب جویدن غذا، 30 دقیقه قبل و بعد از غذا آب بنوشید. دقیقاً بعد از وعده غذایی قهوه ننوشید؛ میوه و شیرینی جات هم بعد از وعده غذایی نخورید تا گوارش تان نیز بهبود پیدا کند.

جویدن یک راه عالی برای کاهش هورمون استرس است و یک رفتار مبارزه با استرس محسوب می شود. وقتی که شما استرس دارید و غذا را می جوید، ریلکس می شوید و استخوان های قوی تری نیز خواهید داشت. اگر یک خانم باردار استرس داشته باشد، کودکش بیشتر در معرض افسردگی در دوران بزرگسالی قرار می گیرد، پس می توانید حتی با جویدن چیزی مانند آدامس هم با استرس مبارزه کنید که قطعاً یاری نماینده خواهد بود.

اعضای بدن مانند کبد و معده مواد مغذی را دریافت می نمایند؛ اما تنها اندام هایی نیستند که باعث جذب مواد مغذی می شوند.

همه چیز از داخل دهان آغاز می شود و به حرکت جویدن بستگی دارد. این اتفاق جادویی زمانی رخ می دهد که غذا با بزاق ترکیب شده و جریان غذای جویده شده با بزاق باعث می شود که مواد غذایی بهتر جذب شود؛ بنابراین فکر ما اطلاعات را راحت تر دریافت می نماید.

جویدن آدامس می تواند راهی برای تمرکز بهتر و افزایش توجه در محل کار باشد. دلیل هم این است که انتقال اکسیژن به بخش های مختلف مغز با جویدن افزایش پیدا می نماید.

وقتی که بچه ها آغاز به غذا خوردن می نمایند؛ حرکت زبان آن ها راحت تر انجام می شود و راحت تر می توانند صحبت نمایند و کلمات را به زبان بیاورند. قسمت فک آن ها نیز پیشرفته تر عمل می نماید؛ زبان و لبِ آن ها نیز ماهیچه قوی تری خواهد داشت که همه این موارد؛ در تکلم خوب مؤثر است.

اگر دیرتر از زمانی که باید؛ به آن ها غذای جامد بدهید، ممکن است در قدرت تکلم آن ها مشکل ایجاد شود.

منبع: بهترین ها

منبع: فرادید
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1730

به "خبر بد برای افرادی که غذا را نجویده، می خورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر بد برای افرادی که غذا را نجویده، می خورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید