این خوراکی ها را برای پیشگیری از بیماری قلبی مصرف کنید

به گزارش مجله میهن 128، گل کلم یک بروکلی آلبینو است. اما برای سلامت قلب بسیار مفید است. این ماده غذایی کربوهیدرات پایین و فیبر بالایی دارد. گل کلم به پاکسازی بدن و پیشگیری از تنش اکسایشی یاری می نماید و مسائل تنفسی و اختلالات شکمی را از شما دور نگه می دارد.

این خوراکی ها را برای پیشگیری از بیماری قلبی مصرف کنید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

بیماری قلبی در صورتی که غذا های درست را به طریق درست مصرف کنید، می تواند پیشگیری گردد. ابرغذا هایی که در این فهرست به شما معرفی می شوند می توانند سلامت سیستم قلبی-عروقی شما را بهبود ببخشند و این فقط یکی از فواید بی شمار آن هاست. مطالعات نشان می دهند که با یک تغذیه سالم می توانید از چاقی، دیابت و گرفتگی عروق پیشگیری کنید.

با هم این فهرست را مرور می کنیم:

پرتقال

آیا هم عقیده نیستید که پرتقال برای برطرف تشنگی یکی از بهترین گزینه هاست؟ علاوه بر آن، پرتقال مملو از ویتامین سی، فیبر، پکتین، پتاسیم و مواد مغذی است. این مواد سدیم را از بدن خارج می نمایند. پروتئین های خطرناک را خنثی می نمایند و فشار خون را کاهش می دهند. ازاین طریق، از ازکارافتادگی قلب و ایجاد زخم روی بافت قلب پیشگیری می گردد.

کلم پیچ

کلم پیچ یکی از بهترین مواد غذایی برای سلامت قلب است. کلم پیچ قلم را سالم نگه می دارد و از بیماری های قلبی پیشگیری می نماید. علت آن است که برگ های سبز فیبر، آنتی اکسیدان و اسید چرب اومگا 3 دارند. برگ های سبز چربی و کالری پایین دارند.

سیر

سیر به عنوان گیاهی که دراکولا های یاغی را دور نگه می دارد، شهرت یافته است. به جز آن، این گیاه طعم خوبی دارد و یک ماده مغزی برای قلب است. باید بدانید سیر رگ های خونی شما را سالم نگه می دارد، از تشکیل پلاک در عروق شما پیشگیری می نماید و سطح آنزیم ها را در بدن شما پایین نگه می دارد. قرص سیر در بازار موجود است که می توانید برای سهولت از آن بهره ببرید.

شکلات

شکلات می تواند از بیماری قلبی، سکته و سایر مسائل قلبی پیشگیری کند. شکلات فشار خون را پایین نگه می دارد، از فشار خون بالا پیشگیری می نماید، فشار خون بالا را پایین می آورد و انعطاف رگ های خونی را افزایش می دهد.

ساردین

ساردین برای تأمین اسید های چرب اومگا 3 در رژیم غذایی شما عالی هستند. اسیدچرب اومگا 3 چربی خوب است، زیرا سطح تری گلیسیرید را پایین می آورد و سطح اچ دی ال را بالا می برد. این تعادل باعث پیشگیری از التهاب می گردد.

عدس

عدس فواید زیادی برای سلامتی دارد. تحقیقات نشان می دهد که با رژیم غذایی غنی از حبوبات دولپه ای می توانید از بیماری قلبی و سکته مغزی پیشگیری کنید. عدس حاوی پتاسیم، منگنز و پروتئین است. عدس سطح کلسترول، فشار خون و رسوب ها در رگ های خونی را پایین نگه می دارد.

بادام

بادام خوشمزه است، اما این تنها خاصیت آن نیست. بادام می تواند هوش، حافظه و سلامت قلب را بهبود ببخشد. بادام کلسترول را پایین نگه می دارد، از جذب ال دی ال پیشگیری می نماید و خطر حملات قلبی را کاهش می دهد. اگر قرار است میان وعده ای داشته باشید بهتر است از بادام بهره ببرید.

انار

انار طعم متمایزی دارد، اما می تواند انواعی از آنتی اکسیدان ها را که می توانند از بیماری قلبی-عروقی و تشکیل پلاک در عروق خونی شما پیشگیری نمایند، در بدن شما تأمین کند. علاوه بر آن، بادام برای پیشگیری از سکته، دیابت، سرطان پروستات و آلزایمر مفید است.

بلوبری

بلوبری غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است. این میوه در پایین آوردن کلسترول، تنظیم فشار خون و پیشگیری از تشکیل پلاک در عروق خونی مؤثر است. این میوه همچنین می تواند از سرطان و بیماری قلبی پیشگیری کند.

چغندر

چغندر حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. چغندر سطح هموسیستئین در خون را پایین نگه می دارد و خطر بیماری قلبی را پایین می آورد. چغندر برای اندام های مختلف مفید است و از سرطان پیشگیری می نماید.

سالمون

به سالمون مرغ دریا گفته می گردد و دلیلش آن است که این ماهیِ روغنی بسیار لطیف و خوش طعم است. سالمون اسید های چرب اومگا 3 و مواد مغذی دارد که سطح تری گلیسرید خون را پایین می آورد، باعث انعطاف رگ های خونی می گردد، از تشیکل لخته های خونی پیشگیری می نماید و بیماری های قلبی را دور نگه می دارد.

زردچوبه

زردچوبه هم طعم دهنده ای منحصربه فرد است و هم یک شگفتی برای بدن است. این ادویه حاوی کورکومین است که برای بدن مفید است و از عظیم شدن قلب پیشگیری می نماید. علاوه بر آن، زردچوه از چاقی، ناسالم شدنِ رگ های خونی، ایجاد بیماری قلبی و فشار خون بالا پیشگیری می نماید.

دانه های چیا

دانه های چیا اسموتی های خوشمزه ای هستند و می توان از آن ها برای تزئین انواع دسر های میوه هم استفاده کرد. این دانه ها بی نهایت سالم هستند. آن ها پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان، مواد مغذی و اسید های چرب امگا 3 دارند. این دانه ها کلسترول را پایین می آورند و از خطر بیماری قلبی پیشگیری می نمایند.

سیب

سیب برای سلامتی شما مفید است، اما کسی نیست که این را نداند. اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری شرح دهیم، سیب ها مملو از مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند. این مواد مغذی در کنار یکدیگر باعث پایین آمدن تعدیل فشار خون می شوند که همین از بیماری قلبی پیشگیری می نماید.

آووکادو

می دانستید که آووکادو زبان شما آدمیزاد را باز می نماید؟ آن ها در زمره سالم ترین خوراکی ها هستند. آووکادو مملو از پتاسیم، چربی های غیراشباع و آنتی اکسیدان ها هستند. آن ها کلسترول خون شما را پایین می آورند، سلامت قلب شما را ارتقاء می دهند و خطر بیماری های قلبی را در شما به حداقل می رسانند.

بادمجان

بادمجان مملو از مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و فلاونوئیدهاست. بادمجان برای گردش خون، کاهش سطح کلسترول و سلامت قلب مفید است. بادمجان سرطان و صدمه به غشای سلول ها را از شما دور نگه می دارد.

بروکلی

امیدواریم از آن دست آدم هایی که از بروکلی متنفرند نباشید، چون این ماده غذایی معرکه است. این ماده غذایی سطح کلسترول خون شما را پایین نگه می دارد و رگ های خونی شما را تقویت می نماید. کلم بروکلی حاوی سولفورافان است که خاصیت ضدالتهابی دارد و از مسائلی که افزایش قند خون در بدن ایجاد می نماید، پیشگیری می نماید.

هویج

هویج یک میان وعده ترد و خوش طعم است، اما علاوه برآن خاصیت زیادی برا قلب دارد. شاید می دانستید که هویج بینایی تان را بهبود می بخشد، اما نمی دانستید که با رادیکال های آزاد مقابله می نماید و سرطان و بیماری قلبی را از شما دور نگه می دارد. هویج مقادیر بالایی از ویتامین آ، سی و کا دارد که خطر سرطان و بیماری قلبی را کاهش می دهد.

مرغ

مرغ چربی اشباع و کلسترول کمتری نسبت به گوشت قرمز دارد و یکی از انواع مواد غذایی است که به چندین روش می توانید آن را بپزید و فرقی ندارد کدامش را انتخاب کنید، بهرحال مرغ خوشمزه می گردد.

نخود

با نخود خیلی چیز ها می توانید درست کنید. نخود بیشتر از آنچه فکرش را بکنید مغزی است. نخود مقدار زیادی فیبر، پتاسیم، ویتامین بی 6 و ویتامین سی دارد. اگر بخواهید کلسترول خون و خطر بیماری قلبی را پایین بیاورید، نخود بسیار یاری نماینده است.

قهوه

قهوه خاصیتی بیشتر از بیدار نگه داشتنِ شما دارد. مصرف مقدار متعادلی از قهوه می تواند از ازکارافتادگی قلب، سکته و سایر بیماری های قلبی-عروقی پیشگیری کند.

کرنبری

کرنبری سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است. مانند همه مواد غذایی دیگری که در این فهرست است، کرنبری هم می تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد. این میوه سرطان، عفونت مجاری ادراری، زخم معده و بیماری لثه را از شما دور می نماید.

انجیر

انجیر آنقدر ها که لازم است تحسین نشده است. انجیر بعد از خرما و کشمش بیشترین میزان از مواد مغذی برای قلب را دارد. شما می توانید انجیر را خام، خشک شد یا به شکل مربا بخورید. انجیر را به هر شکلی که مصرف کنید، سرشار از کلسیم و فیبر است. این میوه از پیشرفت بیماری قلبی پیشگیری و به سلامت قلب شما یاری می نماید.

دانه کتان

دانه های کتاب سرشار از اسید های چرب امگا 3 هستند و عموماً به عنوان چربی های خوب شناخته می شوند. برای کسانی که ماهی یا آجیل نمی خورند، دانه های کتان می تواند مکمل های مفیدی باشد. دانه کتان مقدار زیادی استروژن، مواد مغذی و آنتی اکسیدان دارد. همه این ها برای قلب شما مفیدند.

فلفل قرمز تند

فلفل قرمز را خام نخورید. اما بدانید که حاوی کپسای سین است که برای پایین آوردن فشار خون و سطح کلسترول لازم است.

زنجبیل

زنجبیل برای سلامت شما مفید است. ثابت شده که این ادویه با بوی بهشتی اش می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. مصرف روزانه آن برای قلب مفید است. زنجبیل فشار خون بالا و بیماری قلبی-عروقی را از شما دور می نماید.

گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از ویتامین سی، کولین، لیکوپن، فیبر و پتاسیم است و آنقدر برای تنظیم فشار خون مفید است که در فهرست رژیم دَش (برای کاهش فشار خون) قرار گرفته است.

چای سبز

چای سبز بهترین راه برای آرام کردن اعصاب و آبرسانی به بدن است. این نوشیدنی عطش شما برطرف و از تشکیل پلاک در عروق شما پیشگیری می نماید و کلسترول خون شما را پایین می آورد.

لوبیا قرمز

لوبیا قرمز در سوپ و آش خوشمزه است، اما می دانستید به حافظه و سلامت قلب یاری می نماید. آن ها غنی از منیزیم، پروتئین و اسید فولیک هستند. چربی آن ها پایین و فیبرشان بالاست، پس تا می توانید میل کنید. این بهترین راه برای دور کردن بیماری قلبی، سکته، سرطان و دیابت است.

کیوی

کیوی مقادیر بالایی ویتامین بی، سی و ای دارد. علاوه برآن این میوه مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم، مس و پلی فنول دارد. کیوی از قلب شما محافظت می نماید، از تشکیل لخته های خونی پیشگیری می نماید و سلامت قلبی و عروقی تان را بهبود می بخشد.

بادام کوهی

بادام کوهی سرشار از چربی های اشباع نشده است و حاوی آنتی اکسیدان فراوان است. فواید آن شامل ارتقاء سطح کلسترول خوب یا اچ دی ال، کاهش سطح ال دی ال و کاهش آسیب سلولی است. بادام کوهی بی تردید بهترین میان وعده ای است که روی زمین می روید.

جوی دوسر

جوی دوسر بهترین غذایی است که می توانید با آن روزتان را آغاز کنید. این ماده غذایی خوشمزه و طبخ آن راحت است. این ماده غذایی همچنین اسیدفولیک، فیبر، پتاسیم و اسید های چرب امگا 3 دارد. اگر می خواهید سطح کلسترول خون خود را پایین بیاورید و عروق خود را تمیز نگه دارید، حتماً از سوپ جوی دوسر بهره ببرید.

انواع لوبیا

لوبیا در خانواده حبوباتی مانند عدس، نخود و سویا قرار می گیرد. حبوبات چربی پایین و پروتئین و فیبر بالا دارند. حبوبات سرشار از مواد گیاه شمیایی (فیتوکمیکال) است که از ما در برابر بیماری های قلبی محافظت می نماید.

گلابی

خاصیت گلابی مانند سیب است. خوشمزه، آبدار و سرشار از آنتی اکسیدان، مواد مغذی و فیبر. این میوه بهترین خوراکی برای پایین آوردن فشار خون، کلسترول و محافظت در برابر بیماری قلبی است.

مارچوبه

مارچوبه منبع غنی اسید فولیک، فیبر، مواد مغذی، مواد معدنی، ویتامین آ، سی، ای و کا است. مارچوبه برای هضم سالم مفید است. مارچوبه سطح انسولین خون را ارتقاء می دهد، خطر فشار خون را کم می نماید و دیابت و بیماری قلبی را دور نگه می دارد.

کینوآ

کینوآ به سالاد یا غذای شما طعم خوبی می دهد. کینوآ در میان همه انواع حبوبات و دانه ها بیشترین مقدار فیبر را دارد. منبع غنیِ مواد معدنی، آنتی اکسیدان و آمینو اسیدهاست. کینوآ قند خون را تعدیل و سطح کلسترول را پایین می آورد، فشار خون را تنظیم می نماید و دیابت را از شما دور نگه می دارد.

اسفناج

اسفناج غنی از ویتامین کا است. اگر می خواهید استخوان ها محکم داشته باشید و از تشکیل لخته خونی پیشگیری کنید، اسفناج مصرف کنید.

توت فرنگی

توف فرنگی غنی از مواد مغذی، مواد معدنی، اسید فولیک و ویتامین سی است. توت فرنگی کالری کمی دارد و بهترین ماده غذایی برای چربی سوزی است. توت فرنگی عروق را گشاد می نماید و از تشکیل پلاک و رسوب در عروق پیشگیری می نماید.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین پتاسیم بالایی دارد که برای تنظیم مایعات بدن و کاهش فشار خون مفید است. سیب زمینی برای قلب مفید است، زیرا ضربان قلب را تنظیم می نماید.

گردو

گردو غنی از امگا 3 است. دانه ها قلب را سالم نگه می دارند و کلسترول را تنظیم و فشار خون را کاهش می دهند.

هندوانه

هندوانه عطش و بی آبی بدن را برطرف و پوست را سالم نگه می دارد. هندوانه منبع غنی پتاسیم، منیزیم، ویتامین های آ، ب 6 و سی است که برای همین برای سلامت قلب و کاهش فشار خون و تنظیم کلسترول مفید است.

موز

موز غنی از فیبر، پروتئین و پتاسیم است. آیا می دانستید موز به سلول های عصبی و ماهیچه های شما یاری می نماید تا واکنش نشان داده و منقبض شوند؟ علاوه برآن، موز با کاهش وزن، تنظیم ضربان قلب و بهبود سلامت قلب یاری می نماید.

روغن زیتون

یکی از دلایل سالم بودن رژیم مدیترانه ای استفاده از روغن زیتون در آن است. روغن زیتون غنی از چربی های غیراشباع است. روغن زیتون ای دی ال را کاهش می دهد، قند خون را تنظیم و از تشکیل لخته های خونی پیشگیری می نماید.

سویا

سویا کلسترول ال دی ال را کاهش می دهد. سویا پروتئین بالایی دارد، اما کلسترول بد و چربی اشباع آن پایین است. فیبر و امگا 3 در سویا بالاست.

سرکه سیب

سرکه سیب به کاهش وزن یاری می نماید و بیماری قلبی را از شما دور نگه می دارد. سرکه سیب تری گلیسیرید، فشار خون و کلسترول نامطلوب را پایین نگه می دارد.

لوبیا سیاه

لوبیای سیاه یک ابرقهرمان کوچک و سرشار از فیبر، پتاسیم، پروتئین، فولیک اسید، مواد مغذی با منشأ گیاهی و ویتامین ب 6 است. لوبیا کلسترول را پایین نگه می دارد و بیماری قلبی را از شما دور می نماید. این ماده غذایی احساس سیری ایجاد می نماید و برای کم کردن وزن مفید است.

ماست کم چرب

اگر لبنیات سالم در رژیم روزانه تان نیست، وقت آن رسیده که شیر یا ماست کم چرب را به آن اضافه کنید. ماست غنی از کلسیم، ید، روی، پروتئین و ویتامین های آ، ب 2، ب 6 و دی است. اگر می خواهید فشار خون، سرطان، سکته و بیماری قلبی را از خودتان دور کنید، این مواد را مصرف کنید.

کلم

کلم یک میان وعده با کالری پایین است. این ماده غذایی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان دارد. کلم سرشار از ویتامین سی است که برای سیستم ایمنی مفید است. اگر می خواهید سرطان، بیماری قلبی و مسائل بینایی از شما دور باشید، مقدار زیادی کلم بخورید.

برنج قهوه ای

پیشنهاد شده که برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید کنیم. برنج سفید گلوتن ندارد و در مقایسه با برنج سفید مغذی تر است. برنج قهوه ای سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات سالم است. برنج قهوه ای به کاهش وزن، پیشگیری از دیابت و بیماری قلبی یاری می نماید.

گل کلم

گل کلم یک بروکلی آلبینو است. اما برای سلامت قلب بسیار مفید است. این ماده غذایی کربوهیدرات پایین و فیبر بالایی دارد. گل کلم به پاکسازی بدن و پیشگیری از تنش اکسایشی یاری می نماید و مسائل تنفسی و اختلالات شکمی را از شما دور نگه می دارد.

پسته

پست مقدار زیادی چربی خوب، آنتی اکسیدان و استرول های گیاهی دارد. این مواد یاری می نمایند که شما تناسب اندام داشته باشید. انواع آجیل غنی از پتاسیم و پروتئین است.

کدو تنبل

کدو تنبل سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست. این مواد غذایی سرشار از فیبر، بتاکاروتن، استروژن های گیاهی، پتاسیم و ویتامین سی هستند. این گیاهان می توانند بینایی و سیستم ایمنی را تقویت و به سلامت قلب یاری نمایند.

رب گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی در بسیاری از غذا ها استفاده می گردد. حقیقت این است که گوجه فرنگی ال دی ال را پایین می آورد و مقدار زیادی لیکوپن وارد بدن می نماید. با خوردن گوجه فرنگی می توانید انتظار داشته باشید که پوست تان بهتر گردد. علاوه بر همه این موارد گوجه فرنگی از حمله قلبی پیشگیری و بیماری های قلبی-عروقی را از شما دور نگه می دارد.

سایر مواد غذایی با خاصیت ها و مواد مغذی مشابه که به سلامت قلب شما یاری می نمایند شامل روغن زیتون، دارچین، ماهی تن، سیب زمینی، جو، تخم مرغ، خیار و قارچ است. از نوشیدن آب و چای سیاه هم غافل نشوید. آب متابولیسم را بهبود می بخشد، وزن را کنترل می نماید و ضربان قلب را تنظیم می نماید. چای سیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به پایین آوردن فشار خون یاری می نماید و سطح کلسترول ال دی ال را پایین می آورد.

منبع: Article Stone

ترجمه: سایت خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1284

به "این خوراکی ها را برای پیشگیری از بیماری قلبی مصرف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خوراکی ها را برای پیشگیری از بیماری قلبی مصرف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید