لذتی متفاوت با طعم غذاهای ترکی در برترین رستوران های محلی استانبول

به گزارش مجله میهن 128، سفر به استانبول بدون چشیدن طعم کلاسیک غذاهای سنتی ترکی و عثمانی در طول اقامت در بعضی از برترین رستوران های محلی استانبول غیرممکن است.

لذتی متفاوت با طعم غذاهای ترکی در برترین رستوران های محلی استانبول

اما، غذاهای سنتی ترکیه چه هستند و محلی ها در کجا طعم لذیذ سرزمین خود را می چشند؟ در بیشتر موارد، این رستوران ها قیمت مناسبی دارند، که باعث محبوبیت آن ها در بین دانشجویان، پیشه وران و حتی کارگران و کارمندان استانبول می گردد. اما جذابیت رستوران های محلی استانبول فقط در ارزش پول نیست. غذاهایی که در این رستوران ها سرو می شوند، سالم هستند و از این رو جایگاه مهمی در زندگی روزمره ترکیه دارند.

همه رستوران های محلی استانبول ویژگی های مشترک دارند: انواع غذاهای سالم که از قبل پخته شده و آماده سرو هستند، همراه با فضایی گرم و دلنشین و عاری از تجملات غیر ضروری. امتحان کردن این رستوران ها در واقع بخش بزرگی از آشنایی با فرهنگ غذایی ترکیه به شمار می رود.

برترین رستوران های محلی استانبول

لوکانتا کرو - Lokanta Kru

لوکانتا کرو یکی از آن مکان هایی است که ده ها سال پس از بازدیدتان از آن با خاطره آن هم لذت خواهید برد. اگر کسی را می شناسید که قویاً معتقد است غذای سالم مزه افتضاحی دارد، حتما با او به لوکانتا کرو بروید تا نظرش درجا تغییر کند. منوی همواره در حال تغییر لوکانتاکرو، یکی از برترین رستوران های محلی استانبول، غذاهای فصلی را برای شما به ارمغان می آورند که هم خوردنی هستند و هم دیدنی!

اگر از تمامی فواید لوبیای دریایی مطلع هستید اما نمی توانید بو و طعم غذاهای دریایی را تحمل کنید، لوکانتا کرو برای شما هم راه حلی دارد. غذای سیب سبز و لوبیای دریایی این رستوران (Yeşil elmalı börülce) یک غذای کمی ترش و کمی شیرین اما قطعا بسیار خوشمزه است.

خلاقیت آن ها به همین جا ختم نمی گردد. سخت است که عاشق سالاد کنگر توت فرنگی (çilekli enginar salatası) این رستوران نشوید. اگر به غذاهای ترش علاقه دارید، کدو تنبل ترش این رستوران (ekşili fırın kabak) بهشتی است. اگر هوادار طعم های نوآورانه نیستید، گزینه های سنتی کبابی هم وجود دارد - چه استیک سیرلوین، چه ماهی سالمون یا مرغ (تاووک).

رستوران بالات ساحل - Balat Sahil Restaurant - رستوران های محلی استانبول

چه بخواهید کلیساها، مساجد و کنیسه های زیبای اطراف را کاوش کنید یا از شاخ طلایی (Golden Horn) به سمت رستوران قدم بزنید، بالات ساحل، یکی از برترین رستوران های محلی استانبول برای شکم گردی است. این یک رستوران دارای منویی مبتنی بر غذاهای دریایی است. این رستوران بیشتر شبیه بارهای ترکی است. مکانی است که می توانید غم و غصه را از خود دور کنید و شب را با و طعم ها مزه های متعدد سپری کنید.

این رستوران برترین مکان برای ایجاد خاطرات مبتنی بر غذاهای دریایی است. برای دوستانی که نمی توانند طعم غذاهای دریایی را تحمل نمایند، گزینه های غیر دریایی هم وجود دارد. شب در بالات ساحل با شام آغاز می گردد و با لبخند به سرانجام می رسد.

صدراعظم محمود - Sadrazam Mahmut - رستوران های محلی استانبول

هرگز نمی توان حدس رد که این رستوران کوچک و بی تکلف، بعضی از برترین غذاهای بی اوغلو را ارائه می دهد. با این حال، فریب محله را نخورید، اینجا بدون شک یکی از برترین روستوران های محلی استانبول است. تمرکز آن ها روی غذاهای گوشتی است و عاشق پختن غذاهای سخت در بین غذاهای ترکی هستند.

می توانید کباب بره سنتی را برای شام امتحان کنید. صدراعظم بعلاوه با سایر غذاهای سنتی مانند کوفته، بال مرغ، و کوکورچ - غذایی که بر پایه کله پاچه است - شما را شگفت زده خواهد نمود. با این حال، غذای مخصوص این رستوران صدراعظم پیلوی (برنج) است. با رایحه هایی از کره ترابزون، گوجه فرنگی آبدار و برنج بلغار که با سس گوشت وسوسه انگیز پخته شده است.

مصطفی کوفتچی - Köfteci Mustafa

مصطفی کوفتچی تنها روی یک چیز تمرکز می نماید: ارائه خوشمزه ترین غذاهایی که در طول اقامت تان در استانبول می توانید امتحان کنید. ستاره منو کوفته (کوفته ترکی) است که گوشت آن کاملاً پخته شده است. اگر غذای با گوشت چرخ نموده مورد پسند شما نیست، چرا گوشت بره یا شیشلیک را امتحان نکنید؟

تقریباً همه چیز با آیران (نوشیدنی ماست ترکی) جفت می گردد. البته همه اقلام موجود در منو حاوی گوشت نیستند - سالاد لوبیا، دسر پودینگ و غیره هم در منوی مصطفی کوفتچی، یکی از برترین رستوران های محلی استانبول، دیده می گردد

این یکی از آن رستوران های جالب در بخش قدیمی شهر استانبول است. با وجود موقعیت مرکزی، این رستوران غذای عالی با خدمات خوب و بدون هزینه های سنگین را به مشتریانش ارائه می دهد.

فهری اوستا - Fahri USta

فهری اوستا یک گوهر محلی دوست داشتنی در استانبول است. اینجا یکی از آن رستوران هایی است که پیدا کردنش سخت است. با این حال، اگر از هر یک از تجار بازار بزرگ یا حتی بازار ادویه که کمی دورتر است بپرسید، می توانند شما را هدایت نمایند. ایجا غذاهای سنتی ترکیه ای را که در هر آشپزخانه اصیل ترکیه ای پیدا می گردد می توان با قیمت های ارزان پیدا کرد. غذاهایی که فهری اوستا، یکی از برترین رستوران های محلی استانبول سرو می نماید، بسته به روز تغییر می نمایند، اما سالاد لوبیا آن ها در شنبه ها به خوبی با کوفته جفت می گردد.

همه چیز - از نخود گرفته تا کباب بادمجان - در دهان شما آب می گردد که و پرخوری نکردن را سخت می نماید. کوفته ها آبدار هستند و cacık (نوشیدنی ماست سرد با خیار) آن ها هم با طراوت است. با این حال، اگر زیاده روی کنید، ممکن است به کی قدم زدن احتیاج کنید. خوشبختانه مسجد آبی نزدیک است! اگرچه میزهای زیادی در این رستوران محلی برای پذیرایی وجود ندارد، اما ارزش صبر کردن را دارد.

شاهین لوکانتاسی - Şahin Lokantası - رستوران های محلی استانبول

رستوران شاهین با یک پیاده روی سریع از میدان تقسیم و با فاصله بسیار زیاد از جاذبه های فرهنگی مانند استانبول مدرن، موزه پرا، گالاتا مولویخانه و غیره قرار گرفته است. شاهین یکی از برترین رستوران های محلی استانبول است که غذاهای ترکی را که مردم محلی می خورند سرو می نماید و یک برداشت فانتزی از غذاهای سنتی ترکیه نیست. همه چیز کاملا سنتی و واقعی است و برچسب قیمت ها هم متواضعانه است.

اگر بادمجان دوست دارید، پیشنهاد می کنیمkarnı yarık را امتحان کنید. این یک خوراک بادمجان پر از گوشت است و با برنج کره ای و مخملی عالی سرو می گردد. سوپ عدس طعم ملایمی دارد و دلمه های انگور پر شده این رستوران هم مائده الهی هستند.

اینجا یکی از آن رستوران هایی است که می توانید در آن در میان مردم ترکیه در فضایی دنج بنشینید و از غذاهای سخاوتمندانه ای که سفارش می دهید لذت ببرید. وقتی اینجا را ترک می کنید، شکم تان پر شده و جیبتان هم خالی نمی گردد.

کومور لوکانتاسی - Kömür Lokantası

اینجا در واقع رستوران کارگری است که در آن غذاهای سنتی ترکی طبخ شده و پشت پیشخوان قرار می گیرند. این رستوران که در سال 1989 تأسیس شد، در چندین طبقه بنا شده است، بنابراین برای یافتن میز در اینجا مسئله ای نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به ظرف مورد نظر خودتان اشاره کنید. علاوه بر این، قیمت ها هم در این رستوران پایین تر از جاهای دیگر است.

غذاهای طبخ شده با روغن زیتون معمولاً گیاهی هستند. با این حال، کوفته حسن پاشا، غذای کوفته با پوره سیب زمینی را به شدت توصیه می کنیم. sütlaç (پودینگ برنج) اینجا هم یک دسر بسیار دوست داشتنی است. اگر می خواهید طعم غذاهای محلی را بچشید و با فرهنگ غذایی محلی آشنا شوید، اینجا یکی از برترین رستوران های محلی استانبول است.

اینجا بعلاوه برای شب سال نو بوقلمون شکم پر سور می گردد. اگر برای زمستان در استانبول هستید، می توانید از قبل با Kömür Lokantası تماس بگیرید تا بوقلمون کریسمس خودتان را از قبل سفارش دهید. از آنجایی که غذاهای گوشتی این رستوران به وسیله قصاب آن ها با دقت تهیه می گردد و از آنجایی که بیش از 30 سال است که این غذاها اینجا پخته می شوند، می توانید مطمئن باشید که غذاهای این رستوران هم بسیار با کیفیت هستند و هم بسیار خوشمزه.

تاریخی اوکتای کورابیه فیرینی - Tarihi Oktay Kurabiye Fırını

اوکتای بی به نوعی توانست در قرن گذشته کورابیه را به یک غذای خیابانی تبدیل کند. کورابیه های ترکی یک خوراکی خشک و آرددار هستد و به خوبی با یک فنجان قهوه ای یا چای قرمز اناری ترکی ترکیب می شوند. این غذاخوری جالب در استانبول که در سال 1934 تأسیس شده، بدون شک شایسته جایگاهی در فهرست برترین رستوران های محلی استانبول است.

صندلی های کمی در دسترس است، اما اگر بتوانید یکی از این صندلی ها را به موقع بگیرید، تاهینی چورک که حالتی کرمی و کره ای دارد را به شدت توصیه می کنیم. مینی پیتزا و نان شیرینی هم یک صبحانه عالی خواهد بود.

پاکاچی محمود - Paçacı Mahmut - رستوران های محلی استانبول

Paçacı Mahmut در سال 1978 با تنها 4 میز به عنوان رستوران Mahmut Usta تاسیس شد. اگر از امتحان کردن کله پاچه (که در ترکیه بسیار محبوب است) لذت می برید، این رستوران یکی از مکان های مورد علاقه شما در استانبول خواهد بود. کله پاچه دارای سابقه طولانی و خاص در میان غذاهای ترکی است و Paçacı Mahmut Usta در طبخ سوپ کله پاچه تخصص دارد.

سوپ های کله پاچه در ترکیه سوپ های شفابخش محسوب می شوند و در سراسر کشور در خانه ها و بعلاوه در رستوران ها سرو می شوند. سوپ های معروف کله پاچه در ترکیه عبارتند از سوپ سیرابی و سوپ گوشت و سوپ پاچه، و این رستوران برترین کله پاچه های شهر را سرو می کند و به همین علت یکی از محبوب ترین رستوران های محلی استانبول به شمار می رود.

کاراکوی لوکانتاسی - Karaköy Lokantası

Karaköy Lokantası انواع مختلفی از غذاها را سرو می نماید، از سوپ کله گاو گرفته تا اختاپوس کبابی! برای تجربه ناهار به سبک غذاهای ترکی به سبک، اینجا یکی از برترین رستوران های محلی استانبول است. احتیاج به رزرو دارید (مخصوصاً برای شام) و می توانید نوشیدنی های مختلف هم سفارش دهید.

بانکالار لوکانتاسی - Bankalar Lokantası - رستوران های محلی استانبول

منوی بانکالار لوکانتاسی هر روز تغییر می نماید، بسته به اینکه رستوران داران می توانند چه محصولات فصلی را تهیه نمایند. علاوه بر غذاهای سنتی ترکی به سبک قابلمه، انواع بی سرانجام ماهی و کباب را هم اینجا پیدا خواهید کرد. اینجا یکی از محبوب ترین رستوران های کاراکوی برای بازرگانان و کارگران بانک است و طراحی رستوران به میزان غذاهای سنتی آن ها ساده است.

اگر در پی غذاهای سنتی ترکی در نزدیکی منطقه ها توریستی استانبول هستید، بانکالار لوکانتاسی یک گزینه عالی در میان برترین رستوران های محلی استانبول است زیرا تنها 15 دقیقه با تراموا از سلطان احمد فاصله دارد. محله کاراکوی بعلاوه می تواند اوقات خوبی را برای کاوش در حومه شهر به شما ارائه دهد.

هونکار لوکانتاسی - Hünkâr Lokantası

Hünkâr Lokantası از دهه 1950 غذاهای خوشمزه ترکی سرو می نماید. اگرچه معمولاً از آن به عنوان یکی از گران ترین و مجلل ترین رستوران های تاجران استانبول یاد می گردد، اما نمی توانیم آن را به فهرست برترین رستوران های محلی استانبول اضافه کنیم.

Nişantaşı در حال حاضر یکی از گران ترین حومه های شهر استانبول با فروشگاه های طراحی، برندهای لوکس جهانی و مسکن های گران قیمت است. در Hünkâr هنوز هم غذاهای سنتی ترکیه مانند شانه بره، انواع سوپ، شیرینی و غذاهای سبزیجات را خواهید یافت. غذای نمادین عثمانی Hunkar Beğendi نیز یکی از غذاهای خاص آن هاست. حتما تجربه چشیدن غذاهای ترکی را در Hünkâr Lokantası با Sütlü Kadayıf، یک دسر سبک ترکی متشکل از شیر و گندم خرد شده به سرانجام برسانید.

یانیالی فهمی لوکانتاسی - Yanyalı Fehmi Lokantası - رستوران های محلی استانبول

دسترسی به Yanyalı Fehmi Lokantası بسیار آسان است زیرا فقط یک پیاده روی کوتاه از ایستگاه قایق های Kadıköy فاصله دارد. این رستوران محلی همچنان بعضی از برترین نمونه های غذاهای عثمانی و ترکی را سرو می کند، همانطور که از اوایل دهه 1900 چنین بوده است. منوی آن ها هنوز فرهنگ غذایی عثمانی و ترکیه را به درستی نشان می دهد.

نه تنها می توانید غذاهای سنتی ترکی به سبک قابلمه ای را در اینجا پیدا کنید، بلکه با انواع سوپ، گریل و کباب نیز سروکار خواهید داشت. دسرهای اینجا نیز قابل ذکر است و نباید غذای خودتان را بدون مزه کردن آن ها به سرانجام برسانید. تخصص آنها Yanya Köfte است - یک کوفته مخصوص که در برش های نازک بادمجان سرخ شده پیچیده می گردد و قبل از کباب شدن با یک تکه گوجه فرنگی روی آن و با سس خوشمزه سرو می گردد. وجود همین یک قلم در منو کافی است تا اینجا را به یکی از برترین رستوران های محلی استانبول تبدیل کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1929

به "لذتی متفاوت با طعم غذاهای ترکی در برترین رستوران های محلی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذتی متفاوت با طعم غذاهای ترکی در برترین رستوران های محلی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید