پیشنهاد مجدد انصارالله برای تبادل کامل اسرا با دولت مستعفی یمن

به گزارش مجله میهن 128، انصارالله یمن یکشنبه بار دیگر آمادگی خود را برای اجرای تبادل جامع اسرا با دولت مستعفی یمن، تحت نظارت کمیته صلیب سرخ بین المللی خاطرنشان کرد.

پیشنهاد مجدد انصارالله برای تبادل کامل اسرا با دولت مستعفی یمن

به نقل از اسپوتنیک، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته تبادل اسرای انصارالله یمن، پس از ملاقات با پیتر مورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در صنعا در توییتی نوشت: در طول جلسه ما آمادگی خود را برای انجام یک فرایند مبادله که شامل همه زندانیان باشد. اعلام کردیم.

وی اضافه نمود: ما به رئیس کمیته صلیب سرخ بین المللی شرح کاملی در خصوص اقدامات ناقض حقوق بشر نیروهای ائتلاف عربی و دولت مستغفی یمن در حق اسرا دادیم و از او خواستیم که برای بازدید از همه زندان ها ، تماشا شرایط زندانیان و سرنوشت ناپدید شدگان به طور جدی اقدام کند.

در تاریخ 5 مه، محمد علی الحوثی، از رهبران ارشد انصارالله درخواست مشابهی را از ائتلاف عربی و دولت یمن برای تبادل اسرا به مناسبت عید سعید فطر ارائه کرد.

در تاریخ 21 فوریه، سازمان ملل از شکست دور مذاکرات دولت مستعفی یمن و انصارالله در مرکز اردن برای دستیابی به توافق جهت اجرای بخش دوم توافق نامه امان اطلاع داد.

بخش دوم توافق نامه امان شامل آزادی 300 زندانی از دو طرف ، شامل 200 زندانی از انصارالله در ازای آزادی 100 زندانی دولت به وسیله این گروه علاوه بر سرلشکر ناصر منصور هادی (برادر رئیس جمهور مستعفی یمن) بود که به همراه محمود الصباحیحی وزیر دفاع پیشین در مارس 2015 در استان لحیج در جنوب یمن دستگیر شد.

در شانزدهم اکتبر ، کمیته صلیب سرخ بین المللی از مبادله 1056 اسیر بین دولت مستفی یمن و انصارالله ، از جمله 15 سعودی و 4 سودانی از نیروهای ائتلاف عربی، به اسم بخشی از توافق نامه سوئیس منعقد شد دو حزب اواخر سپتامبر گذشته اطلاع داد.

در دسامبر 2018 به اسم بخشی از مکانیزم فعال سازی توافق نامه تبادل اسرا ، به اسم بخشی از دور مذاکرات صلح در استکهلم ، دولت یمن و گروه انصارالله لیستی از حدود 15000 زندانی از هر دو طرف را رد و بدل کردند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1334

به "پیشنهاد مجدد انصارالله برای تبادل کامل اسرا با دولت مستعفی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد مجدد انصارالله برای تبادل کامل اسرا با دولت مستعفی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید