پیغام بزرگ ترین رزمایش نظامی ایران، روسیه و چین از نگاه یک رسانه عرب

به گزارش مجله میهن 128، بزرگ ترین رزمایش نظامی دریایی روسیه، ایران و چین، که از امروز در دریای عمان و اقیانوس هند شروع شده است، مؤید این واقعیت است که این کشورها کوشش می نمایند ائتلافی نظامی علیه اقدامات مخرب آمریکا در منطقه و دنیا تشکیل دهند.

پیغام بزرگ ترین رزمایش نظامی ایران، روسیه و چین از نگاه یک رسانه عرب

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رأی الیوم، امروز آدینه بزرگ ترین رزمایش نظامی دریایی در آب های منطقه، با مشارکت ایران، روسیه و چین شروع می گردد. این نخستین همکاری نظامی میان سه کشور مذکور محسوب می گردد و پیامی روشن و چالش برانگیز برای دولت آمریکا ارسال می نماید و این نشانه ای قابل توجه از ظهور ائتلاف نظامی جدی میان تهران، پکن و مسکو در رویارویی با اقدامات دولت آمریکا و سیاست های آن در منطقه و دنیا تلقی می گردد.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت که رزمایش از منطقه چابهار در جنوب شرقی ایران شروع خواهد شد و در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت و بین سه کشور انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت، رزمایش بزرگ میان مهم ترین نیروهای دریایی منطقه و دنیا، یعنی ایران، روسیه و چین، خواهد بود و هدف از این رزمایش تقویت امنیت در منطقه است و این نیروها از تاکتیک های مختلف نظامی استفاده خواهند کرد و به همکاری و هماهنگی مشترک متکی خواهند بود.

وو چیان سخنگوی وزارت دفاع چین طی کنفرانسی خبری گفت، رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه از روز آدینه به مدت 4 روز در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می گردد.

وی اضافه کرد نیروی دریایی چین با یک ناوشکن موشک انداز به نام شی نینگ در این رزمایش، که تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، مشارکت می نماید.

وی بدون اشاره به استعداد نیروهای شرکت نماینده ایرانی در این رزمایش گفت: نیروی دریایی روسیه نیز با سه فروند شناور در این عملیات شرکت خواهد نمود.

سخنگوی وزارت دفاع چین همچنین تأکید کرد که هدف از این رزمایش تعمیق همکاری میان نیروهای دریایی سه کشور است و این رزمایش نشان می دهد که تبادل نظامی طبیعی میان نیروهای مسلح سه کشور وجود دارد که مطابق با قوانین و اقدامات بین المللی است و لزوماً با اوضاع منطقه مرتبط نیست.

این رزمایش در حالی برگزار می گردد که نشست های نظامی پی درپی و دیدارهای متقابل میان سه کشور از ماه سپتامبر گذشته انجام می شد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه گفت که رزمایش سه جانبه که برای اولین بار برگزار می گردد آزادسازی کشتی هایی را که توسط دزدان دریایی ربوده می گردد شبیه سازی می نماید.

وزارت دفاع روسیه توضیح داد که سه کشتی متعلق به ناوگان بالتیک روسیه قدیمی ترین ناوگان نیروی دریایی روسیه در این رزمایش سه جانبه شرکت خواهند کرد.

وزارت دفاع روسیه گفت، طی این رزمایش ملوانان روسی، ایرانی و چینی بخش هایی از تاکتیک های مانور مشترک، سازماندهی ارتباطات و ارائه یاری به کشتی سانحه دیده را اجرا خواهند کرد و همچنین برای تفتیش کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی و آزادسازی آن از چنگ شان آموزش خواهند دید.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، توافق درباره این رزمایش دریایی در ماه ژوئیه امسال و در جریان رژه بزرگ دریایی در سنت پترزبورگ، که به مناسبت روز نیروی دریایی روسیه با حضور فرماندهان نیروی دریایی سه کشور مذکور برگزار گردید، انجام شد.

همزمان روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین، روز گذشته در مقاله ای نوشت: رزمایش مشترک میان ایران، روسیه و چین در آبهای منطقه پیامی برای آمریکا است.

این روزنامه دولتی اضافه کرد، این رزمایش از روز آدینه به مدت 4 روز در دریای عمان برگزار می گردد و توانمندی های چین در پاسخ به چالش های امنیتی در اقیانوس های دورافتاده را افزایش می دهد و از ثبات در آب های خلیج فارس، در سایه تنش فزاینده در آن، حمایت می نماید.

گلوبال تایمز تأکید کرد، این رزمایش مشترک نشان می دهد که چین و روسیه به عنوان دو قدرت بزرگ دنیای از ایران و توافق هسته ای پس از خروج آمریکا از آن حمایت می نمایند.

هر سه کشور ایران، روسیه و چین به دلیل منازعات در بعضی پرونده ها، با تحریم های آمریکا روبه رو هستند و اقدامات تنبیهی فزاینده آمریکا مستلزم هماهنگی سه جانبه میان این کشورها است که این هماهنگی به سطح نظامی رسیده است و این سه قدرت با برگزاری مانوری توانمندی ها و قابلیت های نظامی شان را در منطقه ای حیاتی و حساس به نمایش می گذارند.

+

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 328

به "پیغام بزرگ ترین رزمایش نظامی ایران، روسیه و چین از نگاه یک رسانه عرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام بزرگ ترین رزمایش نظامی ایران، روسیه و چین از نگاه یک رسانه عرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید