روسیه: تحرکات آمریکا در شورای امنیت علیه ایران خطرناک است

به گزارش مجله میهن 128، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای بار دیگر از کوشش های آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه انتقاد کرد.

روسیه: تحرکات آمریکا در شورای امنیت علیه ایران خطرناک است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ، روسیه بار دیگر از کوشش های ضدایرانی آمریکا در سازمان ملل انتقاد کرد.

بر این اساس، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای بیان کرد: اقدامات آمریکا علیه ایران و کوشش برای فعال کردن مکانیسم ماشه اشتباه است. آمریکا تحرکات خطرناکی را در شورای امنیت علیه ایران شروع نموده است.

این بیانیه می افزاید: واشنگتن پیش تر در تصویب قطعنامه تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران شکست خود و حالا در حالی در کوشش برای بازگرداندن تمامی تحریم ها علیه تهران است که دو سال پیش از توافق برجام خارج شده بود.

مسکو تاکید دارد درخواست واشنگتن از سازمان ملل برای فعال کردن مکانیسم ماشه و باز گرداندن تمامی تحریم های شورای امنیت علیه ایران راه به جایی نخواهد برد.

لازم به ذکر است آمریکا که پیش از این نتوانست اجماعی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت ایجاد کند، روز پنج شنبه از فعال کردن مکانیسم ماشه اطلاع داد.

اقدام اخیر آمریکا موجب انتقاد رقبا و شرکای واشنگتن شده است. چین، روسیه و اتحادیه اروپا تاکید نمودند که اقدام آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه، غیرقانونی است، چراکه واشنگتن دیگر در توافق برجام حضور ندارد و نمی تواند به بندی که در توافق برجام هست مراجعه کند.

کشورهای مخالفت خود را با درخواست آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه اعلام و نامه ای در این باره به سازمان ملل ارسال کردند.

در همین حال ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید نمود آمریکا نمی تواند از سازوکار حل وفصل اختلافات در برجام استفاده کند، چرا که از این توافق خارج شده است.

، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی پیامی در حساب توییتری خود تاکید نمود که آمریکا از برجام خارج شده و نمی تواند مکانیسم ماشه را فعال کند.

پکن نیز بیان کرد که اصلا مکانیسم ماشه علیه ایران فعال نشده، چراکه آمریکا صلاحیت فعال کردن آن را ندارد. فعال شدن مکانیسم ماشه می تواند نهایتا منجر به بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران پیش از توافق برجام و قطعنامه 2231 گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 781

به "روسیه: تحرکات آمریکا در شورای امنیت علیه ایران خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: تحرکات آمریکا در شورای امنیت علیه ایران خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید