وزیرخارجه چین مقامات آمریکا را دروغگو خطاب کرد

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ یی، وزیرخارجه چین در جریان شرکت در نشست امنیتی مونیخ در آلمان به اظهارات و اتهامات مقامات آمریکایی علیه چین واکنش نشان داد.

وزیرخارجه چین مقامات آمریکا را دروغگو خطاب کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

در این ارتباط، وزیر خارجه چین نقدها وزرای دفاع و خارجه آمریکا علیه پکن را دروغ عنوان نموده و این مقامات را به دروغگویی علیه چین متهم نموده است.

واکنش وزیر خارجه چین تنها دقایقی پس از سخنان وزیر دفاع آمریکا در نشست امنیتی مونیخ صورت گرفت که در آن مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا سیاست های دولت چین را به باد انتقاد گرفت. پیش از وزیردفاع آمریکا، وزیرخارجه این کشور نیز در اظهاراتی مشابه، دولت چین را به باد انتقاد گرفته بود.

وانگ یی در این ارتباط با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی در جریان نشست مونیخ گفت: همه این اتهامات علیه چین دروغ و عاری از پایه و اساس واقعی است، اما اگر این اتهامات متوجه آمریکا باشد، ممکن است این دروغ ها حقیقت از آب درآید.

نشست امنیتی مونیخ سال جاری در حالی کار خود را شروع کرد که موضوع تنش در خاورمیانه و همچنین تنش های منطقه ای موضوع محوری بیشتر سخنرانان بود. با این حال مقامات آمریکایی در این نشست عمده تمرکز و نقدها خود را متوجه سیاست های چین کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 347

به "وزیرخارجه چین مقامات آمریکا را دروغگو خطاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرخارجه چین مقامات آمریکا را دروغگو خطاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید