واردات 2 محموله نو واکسن کرونا

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران، سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: محموله های 88 و 89 واکسن به مقدار چهار صدهزار دز و دو میلیون دز با برند سینوفارم در روزهای اخیر از گمرک فرودگاه امام (ره) به صورت حمل یکسره ترخیص شد که با اضافه شدن این مقدار واردات واکسن به 152 میلیون و 508 هزار و 308 دز رسید.

واردات 2 محموله نو واکسن کرونا

وی اضافه نمود: با ورود این دو محموله واکسن سینوفارم 134 میلیون و چهار هزار و 498 دز رسید.

لطیفی در خصوص واردات سایر واکسن های کرونا گفت: پس از سینوفارم، واکسن استرازنکا به مقدار 13 میلیون و 287 هزار و 610 دز، اسپوتنیک چهار میلیون و 91 هزار و 200 دز و بهارات با یک میلیون و 125هزار دز از راستا فرودگاه امام (ره) وارد کشور شد و به صورت حمل یکسره و توقف ترخیص شد.

سخنگوی گمرک اضافه نمود: به علت فراوری مناسب واکسن در داخل، مقدار بالای واکسیناسیون و واردات مناسب در چند ماه اخیر، احتیاج به واردات واکسن کرونا کاهش یافته است.

لطیفی تاکید نمود: گمرک جمهوری اسلامی ایران از ابتدای فراگیری کرونا، اقدامات ویژه ای را برای ترخیص فوری اقلام مقابله با کرونا در دستور کار قرار داده و در حال حاضر نیز این رویه ادامه دارد و به محض ورود واکسن یا کالاهای مرتبط، با تصمیم ستاد ملی کرونا یا مسئولان وزارت بهداشت، محموله های وارده با حداقل اسناد و کمترین ایستایی ترخیص خواهد شد.

وی اضافه نمود: دو میلیون بسته کیت تشخیص کرونا، اهدایی سازمان بهداشت جهانی نیز در روزهای اخیر از گمرک ترخیص شده و تحویل وزارت بهداشت شده است.

به گزارش فارس، این در حالی است که مسئولان وزارت بهداشت گفته بودند دیگر واکسن کرونا وارد نخواهد شد.

منبع: فارس

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1617

به "واردات 2 محموله نو واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات 2 محموله نو واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید