تعالی گردشگری نیازمند حمایت دستگاه های ذی ربط است

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: برای تعالی و ارتقای گردشگری به پیگیری و حمایت دستگاه های متولی این صنعت احتیاج است.

تعالی گردشگری نیازمند حمایت دستگاه های ذی ربط است

محمدسعید ولی زاده در گفت وگو با خبرنگاران در مورد سیاست های دولت فعلی در زمینه گردشگری اظهار کرد: پیگیری های وزیر گردشگری، آقای علی اصغر مونسان، در دولت فعلی بسیار خوب بوده است. در حال حاضر شیوع ویروس کرونا مسئله ای است که گردشگری جهان با آن روبرو شده و درچنین شرایطی هتل ها و آژانس های مسافرتی نیز دچار مشکل شده اند اما امیدواریم که از این بحران عبور نموده و بتوانیم با هماهنگی و همکاری دستگاه های ذی ربط به شرایط پیشین بازگردیم.

وی ادامه داد: اما در شرایط کنونی دستگاه های ذی ربط هیچ همکاری ندارند؛ به طوری که اداراتی مانند دارایی، تامین اجتماعی و سایر دستگاه هایی که باید در کنار ما قرار بگیرند و به ما یاری نمایند، هیچ گونه یاریی ننموده و شرایط و برنامه های مدنظر خود را اعمال می نمایند؛ در صورتی که برای عبور از این بحران یاری همه دستگاه ها ضروری است.

ولی زاده بیان نمود: چنانچه این دستگاه ها با تحلیل های خود و بدون رعایت دستورالعمل های دولت عمل نمایند، علی رغم اینکه یاریی به گردشگری نمی نمایند، رکود بیشتری را به صنعت گردشگری کشور وارد می نمایند. به این ترتیب خواسته ما و تمام دفاتر مسافرتی در شرایط فعلی این است که دستگاه های مرتبط همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: اقتصاد کشور ما نباید تنها به نفت متکی باشد زیرا در حال حاضر در تمام جهان تنها درآمد بدون دردسر، بدون دود و بدون مشکل، درآمد گردشگری است و همه کشورها به دنبال دستیابی به این درآمد هستند. سالانه 30 میلیون زائر به مشهد سفر می نمایند که تعدادی از آن ها گردشگران خارجی بودند. همین موضوع برای ما ارزآوری داشت. در حال حاضر نیز گردشگری سلامت ما فعال است و کارهای لازم پیگیری می گردد.

ولی زاده بیان کرد: مسائل گردشگری ناشی از ویروس کرونا در تمام جهان به وجود آمده و تنها منحصر به شهر و یا کشور ما نیست؛ به طوری که ممکن است حتی بعضی کشورها شرایطی بدتر از شرایط ما را تجربه نمایند ولی در عین حال دستگاه های مربوط به گردشگری باید پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی در مورد تاثیر سیاست های اتخاذ شده بر حل مسائل گردشگری اظهار کرد: سیاست هایی که تا به امروز در نظر گرفته شده، بد نبوده اما متولیان اجرای این امور به درستی این سیاست ها را اجرا و اعمال ننموده اند. زمانی که در دولت تصمیمی گرفته می گردد و یا به سازمانی گفته می گردد که امهال بازپرداخت تسهیلات باید صورت گیرد، این سازمان باید آن را پذیرفته و اجرا کند.

رئیس اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی اضافه کرد: اداره دارایی، اداره تامین اجتماعی، اداره کار و امور اجتماعی و... از جمله دستگاه هایی هستند که باید در شرایط کنونی از گردشگری حمایت نموده و به این صنعت یاری نمایند اما متاسفانه در بخش گردشگری حمایت و یاریی صورت نگرفته است؛ بنابراین درخواست من این است که تمام دستگاه های ذی ربط از بخشنامه های دولت تبعیت نموده و آن را اجرا نمایند. استاندار محترم، معاونین وی، سازمان میراث فرهنگی پیگیر مسائل گردشگری بوده و همیشه به ما یاری نموده اند به طوری که مسائلی که برای گردشگری به وجود آمده را حل کردند اما برای عبور از این بحران به یاری بیشتر این افراد و سازمان ها نیازمندیم.

وی توضیح داد: مساله تحریم ها جدید نیست و این تحریم ها مدت زمان زیادی است که شروع شده است. اعمال این تحریم ها فرایند گردشگری را کند نموده و در مواقعی صدماتی نیز به این صنعت وارد نموده اما گردشگری ما همچنان فعالیت خود را انجام می دهد. در واقع این تحریم ها آنطور که اعمال نمایندگان آن تصور می نمایند، تاثیرگذار نبوده و نتیجه نداده است؛ در حالی که ما با وجود این تحریم ها به نتایج خوبی در زمینه گردشگری دست یافته ایم؛ به طوری که در همین شرایط بیماران برای گردشگری سلامت وارد ایران می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1007

به "تعالی گردشگری نیازمند حمایت دستگاه های ذی ربط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعالی گردشگری نیازمند حمایت دستگاه های ذی ربط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید