هشدار شی به آمریکا: جهت قلدری و فشار حداکثری بن بست است

به گزارش مجله میهن 128، ایرنا نوشت: درحالی که تنش های داخلی در آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته شی جین پینگ رییس جمهوری چین در هفتادمین سالگرد ورود به جنگ کره به آمریکا هشدار داد و گفت قلدری و فشار حداکثری بن بست است.

هشدار شی به آمریکا: جهت قلدری و فشار حداکثری بن بست است

به گزارش خبرگزاری شین هوا، وی روز آدینه در حالی که سیاست های سلطه جویانه آمریکا را مورد انتقاد قرار می داد، تاکید نمود که دوران تحقیر چین دیگر تکرار نخواهد شد.

وی با اشاره ای تلویحی به مساله تایوان گفت که هرگز انفکاف تمامیت ارضی در چین اتفاق نخواهد افتاد.

این هشدارهای رییس جمهوری خلق چین در حالی است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آخرین مناظره خود بارها چین را مورد انتقاد قرار داده و گفتند این کشور را جوابگو خواهند کرد.

شی که همزمان دبیرکل حزب حاکم و فرمانده کل قوای چین است، در مراسم عظیمداشت هفتادمین سالگرد ورود ارتش چین به جنگ کره، در تالار عظیم خلق پکن اضافه کرد: در آن دوران رهبران چین دشوارترین تصمیم را برای اعزام نیرو و یاری به کره شمالی، دفاع از میهن و مبارزه با قدرتمندترین کشور دنیا (آمریکا) گرفتند.

رییس جمهوری هشدار داد باید با مهاجمان به زبانی که می فهمند سخن گفت، یعنی جنگ برای جلوگیری از حمله باید انجام شود و زور باید با زور پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: پیروزی برای به دست آوردن صلح و احترام لازم است.

شی گفت که چین هرگز به دنبال سلطه و توسعه طلبی و فزونی جویی نخواهد بود و کاملاً مخالف سیاست سلطه و قدرت است.

وی تاکید نمود، راستا یک جانبه گرایی و خودخواهی شدید راه بجایی نمی برد و سیاه نمایی، محاصره و فشار حداکثری به هیچ وجه موثرنیست. هر اقدام سلطه و فزونی جویی و قلدری در هر جایی که رخ دهد، بی پاسخ نخواهد ماند. این راستای است که جز بن بست نخواهد رسید.

رییس جمهوری چین توضیح داد که جنگ عظیم برای مقاومت در برابر تجاوزات ایالات متحده و یاری به کره ، مقابله با گسترش امپریالیسم و راهی برای حراست از امنیت چین بود. این جنگ شرایط شبه جزیره کره را تثبیت و صلح را در آسیا و دنیا حفظ کرد.

شی گفت: پیروزی عظیم جنگ برای مقاومت در برابر تجاوزات و یاری به کره در مقابل آمریکا، برای همواره در تاریخ ملت چین و تاریخ صلح، توسعه و پیشرفت بشریت حک خواهد شد.

وی بر حراست از دستاوردهای این کشور، پیشبرد توسعه، اصلاحات و درهای باز و همچنین بر وحدت همه اقشار و نهادها تاکید نمود و گفت که راستا رشد باید با نوآوری به پیش رود.

رییس جمهوری چین توضیح داد مردم چین دربرابر زور تسلیم نخواهند شد.

روزنامه گلوبال تایمز چین با اشاره به سخنان شی جین پینگ نوشت: هنگامی که امنیت، حاکمیت و منافع چین به خطر بیفتد، مهم نیست که 70 سال پیش یا اکنون باشد، مردم این کشور از مبارزه با مهاجمان و شکست آنها دریغ نخواهند کرد.

لو شیانگ محقق مرکز مطالعات آمریکا از آموزشگاه علوم اجتماعی چین در پکن نیز گفت: این یک پیغام کاملاً واضح برای ایالات متحده به رهبری دولت ترامپ است. زیرا همه این اصطلاحات نماد و خصوصیات سیاست خارجی آن دولت را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: این هشدار همچنین برای رییس جمهوری آینده آمریکا است مبنی بر اینکه واشنگتن باید تحرکات و اقدمات خصمانه را متوقف نموده و به راه همکاری باز شود و فرصت توقف استکبار و سلطه طلبی را از دست ندهد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 886

به "هشدار شی به آمریکا: جهت قلدری و فشار حداکثری بن بست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار شی به آمریکا: جهت قلدری و فشار حداکثری بن بست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید