میوه مناسب برای افراد با رژیم غذایی خاص کدام است؟

به گزارش مجله میهن 128، میوه ها حاوی اندازه زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی سالم است، اما اگر مراقب مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی خود هستید در مصرف میوه های انتخابی خود دقت کنید.

میوه مناسب برای افراد با رژیم غذایی خاص کدام است؟

به گزارش ایسنا، به نقل از هلث نیوز، اگر رژیم کم کربوهیدرات دارید، معمولا هدفتان این است که کمتر از 45 درصد کالری روزانه خود را از کربوهیدرات دریافت کنید.

میوه ها به طور کلی سالم و حاوی میزان زیادی مواد مغذی و آنتی اکسیدان هاست و موادی دارد تا از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند. این مواد با پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، سرطان و بیماری های قلبی مرتبط است.

دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها در سال 2020 تا 2025 توصیه می نماید که بزرگسالان حدود 2 وعده میوه در روز مصرف نمایند.

جنیفر بومن، متخصص تغذیه در کلرادو، می گوید: به طور کلی خوردن انواع میوه ها ایده خوبی است. مزایای افزوده گنجاندن انواع میوه ها به عنوان بخشی از یک وعده غذایی متعادل، محتوای آنتی اکسیدانی برای یاری به پیشگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و ارتقای سلامت مغز است.

با این حال اگر به علت رژیم کم کربوهیدرات مراقب مصرف کربوهیدرات خود هستید، باید بعضی از گزینه ها را محدود یا از آن اجتناب کنید.

آب میوه ها و بیشتر میوه های خشک شده که میزان زیادی قند دارد، با رژیم غذایی شما سازگاری ندارد. موز و انبه کربوهیدرات نسبتا بالایی دارد؛ بنابراین باید مراقب مصرف سهم خود از این میوه ها باشید.

در ذیل بعضی از میوه هایی که کربوهیدرات آن ها اندک است، ارائه شده است.

سیب

خوردن یک عدد سیب به عنوان بخشی از میان وعده یا مکمل یک وعده غذایی راه آسانی برای سیر ماندن طولانی مدت است. اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارید، سیب عالی است. سیب دارای فیبر و حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C و پتاسیم است.

زردآلو

زردآلو تازه سایز میانه فقط چهار واحد کربوهیدرات دارد و حاوی ویتامین A، ویتامین C و آنتی اکسیدان است.

آووکادو ها

آووکادو کربوهیدرات اندک و چربی بالایی دارد. آووکادو در درجه اول دارای چربی های اشباع نشده است که برای سلامت قلب و عروق مفید و مانند سایر میوه ها فاقد کلسترول است. یک فنجان معمولی آووکادو حدود 12 گرم کربوهیدرات و 9 گرم فیبر دارد.

توت ها

مجموعه گسترده ای از انواع توت ها در رژیم غذایی کم کربوهیدرات مناسب است که شامل تمشک ها، بلوبری و توت فرنگی می گردد. توت ها میزان زیادی از مواد مغذی را از فیبر، پتاسیم و ویتامین C دارند، اما کالری آن اندک و بعلاوه کربوهیدرات پایینی دارد.

طالبی

این میوه تابستانی خوش طعم محتوای آبی بالایی دارد و منبع عالی فیبر و حاوی ویتامین های ویتامین A و C است. بعلاوه منبع عالی پتاسیم است که به بازیابی بعد از ورزش یاری می نماید.

نارگیل

از آنجایی که نارگیل سرشار از چربی اشباع شده، بهتر است این میوه را در حد اعتدال مصرف کنید. مراقب محصولات نارگیل خشک باشید، زیرا بسیاری از آن حاوی شکر افزوده است.

انجیر

انجیر کربوهیدرات اندکی دارد؛ یک انجیر 3.5 اونسی حدود 15 واحد کربوهیدرات دارد.

انگور

انگور نه تنها کربوهیدرات اندکی دارد بلکه حاوی آنتی اکسیدان است. نتایج تحقیقات نشان می دهد با محافظت از سلول های سالم در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد از ابتلا به بیماری های مزمن جلوگیری می نماید. یک پیمانه انگور فقط 16 گرم کربوهیدرات و 62 واحد کالری دارد.

هلو

هلو منبع عالی فیبر محلول و نامحلول است که به کنترل سطح قند خون یاری می نماید. بعلاوه با مصرف این میوه مدت بیشتری احساس سیری می کنید و ممکن است به کاهش وزن یاری کند. یک هلوی تازه به طور میانه 14 گرم کربوهیدرات دارد. هلو حاوی ویتامین های A، C و آنتی اکسیدان است.

آلو

یک آلو میانه تازه حاوی تنها 7.5 گرم کربوهیدرات و منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A و C است.

هندوانه

هندوانه شیرین و رسیده کربوهیدرات اندکی دارد. یک فنجان هندوانه حدود 11 گرم کربوهیدرات دارد. هندوانه سرشار از آب و کم کالری است. بعلاوه این میوه آنتی اکسیدان و پتاسیم دارد که آن را به یک ماده غذایی عالی بعد از تمرین مبدل می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1701

به "میوه مناسب برای افراد با رژیم غذایی خاص کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه مناسب برای افراد با رژیم غذایی خاص کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید