مرکل: اتحادیه اروپا به فکر خروج آمریکا از نقش رهبری دنیا باشد

به گزارش مجله میهن 128، صدر اعظم آلمان در مصاحبه ای با مطرح کردن بحث نفوذ دنیای آمریکا، از کشور های اروپایی خواست درباره خروج آمریکا از نقش رهبری دنیا بیندیشند.

مرکل: اتحادیه اروپا به فکر خروج آمریکا از نقش رهبری دنیا باشد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز گذشته (آدینه) در مصاحبه با شش روزنامه اروپایی از جمله روزنامه انگلیسی گاردین به اظهار نظر در خصوص نقش نفوذی آمریکا در دنیا پرداخت.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، مرکل در این مصاحبه از کشور های اروپایی خواست زمانی که بحث نفوذ دنیای آمریکا مطرح می گردد به یک حقیقت جدید بیاندیشند.

وی در این مصاحبه مطرح نمود: ما با این دانش خاص رشد نموده ایم که آمریکا می خواسته قدرت دنیا باشد. اگر آمریکا اکنون بخواهد از آن نقش آزادی اراده خود خارج گردد، ما مجبور خواهیم بود درباره آن عمیقاً بیندیشیم.

صدراعظم آلمان به هزینه های نظامی برلین اشاره نمود و گفت: ما مجبوریم برای امر دفاع بیشتر هزینه کنیم.

وی اضافه نمود: ما در سال های اخیر به طور چشمگیری (هزینه دفاعی) را افزایش داده ایم و این راستا را ادامه خواهیم داد تا قابلیت های نظامی خود را ارتقا دهیم.

آنگلا مرکل در خصوص ناتو نیز به اظهار نظر پرداخت و گفت: دلایل قانع کننده ای برای متعهد ماندن به یک جامعه دفاعی فرا آتلانتیک و چتر هسته ای مشترک ما وجود دارند و مطمئناً اروپا نسبت به دوران جنگ سرد باید فشار بار بیشتری را تحمل کند.

صدر اعظم آلمان در مصاحبه روز گذشته به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اشاره نمود و گفت که انگلیس مجبور است با پیامدهای اقدام بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در بر هم زدن طرح تزرا می، نخست وزیر پیشین برای تقویت روابط مالی نزدیک با اتحادیه اروپا کنار بیاید.

وی اضافه نمود: ما باید این پندار را رها کنیم که این وظیفه ماست که تعریف کنیم بریتانیا چه چیزی را بخواهد. این وظیفه خود بریتانیاست که (این موضوع) را تعریف کند و اتحادیه اروپا با 27 کشور عضو آن به طور شایسته پاسخ خواهد داد.

مرکل در ادامه صحبت های خود هشدار داد که اگر انگلیس نمی خواهد قوانینی را برای محیط زیست و بازار کار یا استاندارد های اجتماعی در مقایسه با آنچه اتحادیه اروپا دارد، داشته باشد، روابط ما نزدیکتر نخواهد بود.

وی در سرانجام صحبت های خواهان مذاکره سازنده با روسیه شد و گفت دلایل خوبی برای این کار وجود دارد.

مرکل همچنین با اشاره به حضور سربازان آمریکایی در آلمان مدعی شد که حضور نیرو های آمریکایی در خاک این کشور نه تنها به محافظت از منافع آلمان و بخش اروپایی ناتو که به محافظت از منافع آمریکا نیز یاری می نماید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اجرای تصمیمی جدید میخواهد تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور اروپایی را کاهش دهد. بر اساس گزارش ها، رئیس جمهور آمریکا میخواهد تعداد سربازان این کشور در آلمان را از 34 هزار و 500 نفر به 25 هزار نفر کاهش دهد.

آنگلا مرکل آدینه هفته گذشته نیز گفته بود اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا تحریم های مالی اعمال شده علیه روسیه به دلیل درگیری ها را در شرق اوکراین تمدید کند.

وی که پس از نشست مجازی سران اتحادیه اروپا صحبت می کرد، گفت که تحریم ها که بخش های مالی روسیه را هدف قرار داده و سرانجام ماه جاری میلادی به سرانجام خواهد رسید، تمدید می گردد.

اتحادیه اروپا از سال 2014 و در پی درگیری ها در شرق اوکراین، تحریم های مالی علیه روسیه اعمال کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 689

به "مرکل: اتحادیه اروپا به فکر خروج آمریکا از نقش رهبری دنیا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: اتحادیه اروپا به فکر خروج آمریکا از نقش رهبری دنیا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید