نگاهی به برترین سیستم های آموزشی جهان در سال 2020

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/خراسان رضوی جوانان امروز سازندگان آینده دنیا خواهند بود. افکار و اعمال آنان براساس آنچه می دانند و تجربه می نمایند، شکل می گیرد، به همین دلیل آموزش یکی از بهترین شاخص های پیش بینی نماینده موفقیت آینده یک ملت محسوب می گردد.

نگاهی به برترین سیستم های آموزشی جهان در سال 2020

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط تحصیل در مدارس کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش نیوز، برترین سیستم های آموزشی 2020 بر اساس نظرسنجی دنیای از مجموعه نمرات سه شاخص در سیستم های آموزشی کشورهای مختلف اعلام شدند. این سه ویژگی شامل دسترسی به سیستم آموزش عالی توسعه یافته عمومی، حضور دانشجویان در دانشگاه ها و آموزش عالی با کیفیت است.

بر اساس آمار منتشر شده کشورهای آمریکای شمالی و اروپا بهترین سیستم آموزشی در دنیا را دارند.

برترین سیستم های آموزشی سال 2020 به توضیح ذیل هستند:

ایالات متحده

در این رتبه بندی ایالات متحده در صندلی نخست قرار گرفته است. سیستم آموزش عمومی در ایالات متحده به وسیله مالیات ایالتی تامین می گردد. طبق اعلام مرکز ملی آموزش، دوره آموزشی دانش آموزان از مهدکودک تا دبیرستان است و حدود 45 درصد فارغ التحصیلان دبیرستانی در مراکز آموزش عالی ادامه تحصیل می دهند. هشت دانشگاه ایالات متحده آمریکا در فهرست 10 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

انگلستان

تحصیل در مدارس انگلستان از 5 تا 16 سالگی الزامی است و دانش آموزان چهار مرحله برنامه تحصیلی ملی را طی این سال ها می گذرانند. اختلافات بین مدارس مدرن متوسطه کسب و کار و مدارس کلاسیک منجر به ایجاد مدارس جامع و یکنواخت تر در انگلستان شده است(البته اجرای برنامه های آموزشی در هر ایالت متفاوت است). ارزیابی دانشجویان انگلیسی در ریاضی ، علوم و خواندن برنامه OECD نمره متوسط است. دو دانشگاه انگلستان در فهرست 10 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

کانادا

آموزش ابتدایی بچه ها کانادایی از 5 یا 6 سالگی شروع می گردد و این سیستم آموزشی رایگان و اجباری است. قانون اساسی، اختیارات مدرسه را به هر استان واگذار نموده اما ساختار آموزش هماهنگ و متمرکز است. دانشجویان کانادایی در برنامه ارزیابی بین المللی دانشجویی OECD نمره بالاتر از حد متوسط کسب کردند. کبک دانشجویان را ملزم می نماید که قبل از حضور در دانشگاه، به مدت دو سال در مدرسه تخصصی حرفه ای حضور یابند.

آلمان

مهدکودک یا دوره پیش دبستانی قبل از آموزش ابتدایی در آلمان اجباری است. این روش آموزشی توسط فردریش فروب در سال 1840 معرفی شده است. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در چهار کلاس، به دانش آموزان آلمانی توصیه می گردد که بر اساس عملکرد خود گزینه ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان، رشته های ورزشی و یا حرفه و فن را بر اساس شغل آینده خود انتخاب نمایند. بر اساس آمار ارائه شده سازمان همکاری و توسعه مالی، امتیازات مربوط به برنامه ارزیابی بین المللی، نمره دانشجویان آلمانی بالاتر از حد متوسط بوده و به طور پیوسته این امتیاز در حال افزایش است.

فرانسه

تحصیلات در فرانسه مبتنی بر برنامه درسی ملی است و از 6 تا 16 سالگی اجباری است، البته بسیاری از دانش آموزان در پیش دبستانی هم شرکت می نمایند. فلسفه یکی از دروس برجسته ومهم در فرانسه محسوب می گردد.

صندلی دیگر کشورها در این ارزیابی بعد از سوئیس به ترتیب استرالیا، سوئد، هلند، دانمارک، ژاپن، نروژ، اتریش، نیوزیلند، فنلاند، ایتالیا، لوکزامبورگ، اسپانیا، سنگاپور، پرتغال، روسیه، کره جنوبی، لهستان، چین، یونان، جمهوری چک، امارات عربی، آرژانتین، برزیل، ترکیه، افریقای جنوبی، کرواسی، هند، شیلی، مکزیک، قطر، اوکراین، مالزی، رومانی، اسلوونی، مصر، بلغارستان، اسلواکی و لیتوانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 412

به "نگاهی به برترین سیستم های آموزشی جهان در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به برترین سیستم های آموزشی جهان در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید