طرز تهیه بستنی زغالی خانگی خوشمزه و لذیذ

به گزارش مجله میهن 128، بستنی زغالی علاوه بر داشتن طعم زغال، دارای طعم مطبوعی از وانیل و خامه است و خواص و مضراتی دارد که در مقاله زیر به آن پرداخته خواهد شد.

طرز تهیه بستنی زغالی خانگی خوشمزه و لذیذ

به گزارش ، بستنی زغالی یکی از عجیب ترین خوراکی ها در دنیا بوده که اخیرا توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده و رنگ آن ناشی از کربن سیاه گیاهی است. این ماده از گیاهان سوخته ای حاصل می گردد که کربن فعال یا شارکول فعال ایجاد می نمایند؛ این ماده در تهیه مواد آرایشی مانند بلک ماسک (ماسک زغال) نیز کاربرد فراوانی دارد. اما سوالی که مطرح می گردد این است که بستنی زغالی چگونه تهیه می گردد و مصرف این بستنی چه فواید و عوارضی دارد؟ برای دریافت پاسخ این سوال ها، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کربن بلک یا زغال فعال خوراکی 2 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 4 عدد

شکر 140 گرم

عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری

خامه زده شده 7-8 لیوان

تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و با همزن برقی هم بزنید.

سپس شکر و وانیل را به آن اضافه نموده و به هم زدن مواد ادامه دهید تا کرم رنگ و کشدار شوند.

خامه را در ظرف دیگری ریخته و با همزن هم بزنید، سپس خامه زده شده را به مخلوط فوق افزوده و به هم زدن ادامه دهید تا مواد یکدست شوند.

کربن بلک یا زغال فعال را در چند مرحله به مخلوط فوق اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

مواد را در ظرف درداری ریخته و تقریبا 8 ساعت در یخچال قرار دهید تا بستنی جذاب زغالی شما آماده سرو گردد.

بستنی سیاه زغالی، با دارا بودن کربن سیاه، دارای خواص زیر است.

در ذرات کربن فعال میلیون ها منفذ ریز وجود دارد که می تواند سموم و مواد شیمیایی موجود در بدن را جذب نموده و برای درمان مسمومیت های غذایی، دارویی و یا مسمومیت گاز های سمی موثر است.

این ماده برای درمان نفخ، پایین آوردن چربی خون، درمان مسائل صفراوی در طول حاملگی و رفع کردن مستی بعد از نوشیدن الکل مفید است.

کربن بلک دندان ها را از رنگ های ناشی از نوشیدن قهوه یا چای پاک نموده و به سفیدی دندان ها یاری می نماید.

کربن سیاه با تغییر PH دهان، ورم لثه را رفع می نماید.

از بین برنده بوی بد بدن است، جوش ها را از بین می برد، خارش ناشی از نیش حشرات را کم نموده و برای تسکین جای نیش مار و عنکبوت موثر است.

آلرژی های ناشی از مصرف مواد غذایی را از بین می برد.

مصرف این ماده باعث افزایش کلسترول خوب در بدن می گردد.

مصرف بیش از حد این بستنی می تواند عوارض جانبی زیر را به دنبال داشته باشد.

کربن بلک قادر به تشخیص موادی که جذب می نماید نیست و همانگونه که باعث جذب سموم بدن می گردد، می تواند ویتامین ها و املاحی که همراه با آن استفاده شده را نیز جذب نموده و باعث محرومیت بدن از املاح و ویتامین های مورد احتیاج گردد.

کربن سیاه مانع از جذب بسیاری از دارو ها در دستگاه گوارش می گردد؛ بنابراین مصرف آن برای افرادی که زندگی آن ها به بعضی دارو های خاص وابسته است، می تواند خطرناک باشد.

مصرف کربن بلک می تواند باعث عوارض ریوی گردد و بر عملکرد ریه تاثیر منفی داشته باشد.

استفاده از کربن بلک می تواند باعث اختلالات گوارشی نظیر حالت تهوع، استفراغ، اسهال، زخم یا سوراخ در دستگاه گوارش، انسداد روده و سیاه شدن مدفوع گردد.

مصرف کربن بلک می تواند باعث ناهنجاری های متابولیکی و افزایش غلظت سدیم و منیزیم در بدن گردد.

مصرف بستنی لذیذ زغالی، با دارا بودن کربن سیاه، می تواند تاثیر مصرف قرص های ضد بارداری هورمونی را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

از آنجا که مقدار کربن بلک استفاده شده در تهیه بستنی سیاه زغالی زیاد نیست، استفاده از این بستنی به میزان کم نمی تواند اثر خاصی بر بدن داشته باشد. با این حال به علت قیمت بالای این ماده، ممکن است بستنی فروشی ها از کربن بلک غیر خوراکی یا رنگ سیاه مصنوعی استفاده نمایند که برای بدن مضر بوده و مصرف آن، به خصوص برای بچه ها زیر 5، توصیه نمی گردد؛ بنابراین تهیه بستنی خوشمزه زغالی به روش ذکر شده در منزل، با استفاده از مواد اولیه باکیفیت، بهترین روش برای اطمینان از سلامتی این خوراکی است.

منبع: ستاره

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 562

به "طرز تهیه بستنی زغالی خانگی خوشمزه و لذیذ" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه بستنی زغالی خانگی خوشمزه و لذیذ" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بستنی زغالی خانگی خوشمزه و لذیذ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید