تور ارزان اروپا: با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت دوم)

به گزارش مجله میهن 128، عاشقان دسر و شیرینی در همه جای جهان وجود دارند و دسرها همواره یکی از پرطرفدارترین خوشمزه های کره زمین هستند؛ اروپا با کشورهای متعددی که دارد، دسرهای بی نظیری دارد که تماشا شان شما را مدهوش خواهد نمود، چه برسد که طعم آن ها را بچشید!

تور ارزان اروپا: با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت دوم)

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

دسرها یکی از پرطرفدارترین میان وعده های غذایی هستند که در شکل ها و طعم های مختلفی سرو می گردد که در هر کشور و هر فرهنگ فرق دارد که در اروپا تنوع بالایی دارد. کمتر کسی پیدا می گردد که عاشق کیک، بستنی و نان خامه ای نباشد. اگر شما هم از عاشقان این خوشمزه های زیبا و هوس انگیز هستید، ما را در این مقاله همراهی کنید تا با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید.

ماکوویک (Makowiec)؛ لهستان

این دسر در اغلب مراسم های کشور لهستان رایج بوده و در کل روزهای سال در جای جای این کشور یافت می گردد. دسر ماکوویک به لایه ای از خمیر شیرین نان گفته می گردد که داخل آن با لایه ای ضخیم از خشخاش پر شده و در برخی مواقع رویه آن نیز با آیسینگ پوشانده می گردد.

Diples؛ یونان

Diples یا Thiples یکی از شیرینی های اصیل یونان است که برای سال نو و کریسمس و بعلاوه مراسم های خاص تهیه می گردد. این شیرینی از خمیر نازکی تهیه می گردد که در روغن سرخ شده تا طلایی گردد، سپس آن را با پدر قند، عسل یا دارچین آغشته می نمایند.

Crêpes Suzette؛ فرانسه

Crêpes Suzette نوعی دسر است که بیشتر شبیه یک غذا است و به راحتی در خیابان های پاریس می توان آن را پیدا کرد. کرپ ها در این دسر با نوعی سس شیرین که طعم پرتقال دارد، سرو می گردد و طعم خاص و بی نظیری به آن می دهد.

ترافل؛ انگلستان

ترافل یکی از دسرهای پرطرفدار در انگلستان است که از ترکیب میوه، خامه و تکه های کیک یا لیدی فینگر که با شربتی آغشته شده است، تهیه می گردد. در این دسر لایه های کیک، میوه و خامه به ترتیب روی هم قرار داده می گردد و اغلب یک شب زودتر آن را تهیه می نمایند تا مزه مواد تشکیل دهنده به خورد یکدیگر برود. این دسر رنگارنگ بی شک هر کسی را برای خوردنش وسوسه می نماید.

KäseKuchen یا چیز کیک؛ آلمان

چیز کیک یا کیک پنیر دسری است که اساس آن پنیر خامه ای یا پنیر ماسکارپونه است که به دو صورت پخته شده و یخچالی سرو می گردد. چیز کیک نیویورکی یکی از معروف ترین ها در این نوع است، اما در کشور آلمان نیز این چیز کیک کمی نرم تر و شفاف تر تهیه می گردد که باید حتما مزه آن را چشید.

کیک St. Honoré؛ فرانسه

یکی دیگر از دسرهای معروف فرانسوی کیک St. Honoré است که از یک لایه کیک که روی آن با نان خامه ای های متعدد پر می گردد، تهیه می گردد. نان خامه ای ها را اغلب با کارامل آغشته نموده و سپس روی کیک قرار می دهند و روی آن را با خامه تازه و فرم گرفته تزیین می نمایند.

کیک رویایی سوئدی (Drømmekage)؛ سوئد

این کیک نرم و مرطوب یکی از کیک های مهم در کشور سوئد است که پایه اصلی طعم آن، وانیل است که روی آن، با تکه های ریز نارگیل پوشیده می گردد و اغلب در میان وعده های مردم این سرزمین جایگاه خاصی دارد و گاها با چای یا قهوه سرو می گردد.

Krapfen؛ اتریش

Krapfen در واقعی نوعی دونات است، با این تفاوت که در اتریش داخل آن با مارمالاد یا مربای زردآلو پر می گردد و سپس با پودر قند پوشیده می گردد. طعم و بافت این دونات و ترکیب آن با مزه زردآلو بی نظیر است.

ژلاتو پسته ای (Gelato)؛ ایتالیا

ژلاتو در واقع نوعی بستنی است که خاستگاه آن کشور ایتالیا است و فرق آن با بستنی در این است که میزان چربی آن کمتر و بافت آن متراکم تر است. در هر کجای ایتالیا که قدم بزنید، این دسر لذیذ و خوش طعم را خواهید یافت. ژلاتو در طعم ها و رنگ های مختلفی با مزه های متفاوت سرو می گردد که ژلاتو پسته ای یکی از پرطرفدارترین آن ها است.

باقلوا (Baklava)؛ ترکیه

در بسیاری از قسمت های ترکیه، این دسر محبوب و خوشمزه به عنوان یک میان وعده در طول روز یا یک دسر بعد از غذای اصلی سرو می گردد. باقلوا از چندین لایه خمیر مخصوص شیرینی (خمیری که از آرد گندم تهیه شده) و شربت (شهد) غلیظ تشکیل شده و بین لایه های آن با فندق، بادام، گردو یا پسته پر می گردد.

ptichye moloko؛ روسیه

ptichye moloko در واقع نوعی کیک در روسیه است که بخشی از آن کیک نرم و اسفنجی است و روی آن ترکیبی از سوفله است، که با لایه ای از شکلات پوشیده می گردد. این کیک در شکل ها و میزان های مختلفی در کشورهای دیگر نیز پخته می گردد.

کیک دوبوش (Dobos torte)؛ مجارستان

دوبوش یک کیک اسفنجی پنج لایه است که لایه های آن را با کرم کره و روی آن را با کارامل پر می نمایند. نام این کیک از نام مخترع آن جوزف سی دوبوش گرفته شده است. دور کیک را کاملا به فندق، شاه بلوط، گردو یا بادام آغشته نموده و روی آن را با کارامل تزئین می نمایند. امروزه این کیک را به شکل های مختلفی درست می نمایند و طرفدارن بسیاری در مجارستان دارد.

انسیمادا (ensaimada)؛ اسپانیا

انسیمادا یک نان شیرینی مایورکایی (جزیره ای واقع در دریای مدیترانه در شرق اسپانیا) است که به شکل حلزون بوده و روی آن را با پودر شکر می پوشانند. (مواد تشکیل دهنده آن آرد، آب، تخم مرغ، شیر، روغن مایع و شکر است).

کیک اکلز (Eccles cake)؛ انگلستان

کیک اکلز نوعی کیک کلوچه ای است که داخل آن با کشمش و میوه های خشک پر می گردد و یکی از دسرهای پرطرفدار است که به خصوص بچه ها علاقه بسیاری به آن دارند و با یک نوشیدنی تازه گزینه عالی برای آنان خواهد بود.

دسر کلافوتی آلو و تمشک (Clafouti)؛ فرانسه

کلافوتی یکی از دسرهای اصیل در فرانسه است که در فصل تابستان و با گیلاس های سیاه و آلو تهیه می گردد. این دسر البته با میوه های دیگر نیز تهیه می گردد و با هر میوه ای طعم خاص و فوق العاده ای دارد.

پاناکوتا (Panna Cotta)؛ ایتالیا

پاناکوتا یکی از دسرهای اصیل ایتالیا است که از ترکیب خامه، عسل و ژلاتین تهیه می گردد که به روش بن ماری (بخار آب) پخته شده و سپس در یخجال قرار می دهند تا خود را بگیرد. این دسر با سس های مختلف به خصوص سس توت فرنگی و شکلات سرو می گردد.

پنکیک Kaiserschmarrn؛ اتریش

یکی از دسرهای لذیذی که در سفر به اتریش حتما باید امتحان کنید، پنکیک قیصر یا پنکیک پادشاه است. علت این نام گذاری این است که این پنکیک یکی از دسرهای محبوب پادشاه فرانتس یوزف یکم بوده است. هنگام تهیه این پنکیک مواد دیگری چون تکه های سیب، کشمش و انواع مغزها اضافه می گردد. بعد از آماده شدن، آن را به قطعات کوچک تقسیم می نمایند. پس از تقسیم کردن، روی آن پودر شکر می ریزند و با میوه یا مربا سرو می نمایند. دسر بسیار لذیذی که تا آن را امتحان نکنید، متوجه طعم خارق العاده اش نمی شوید.

Kołaczki؛ لهستان

این کوکی های لهستانی در بسیاری از کشورهای اروپایی پخته می گردد، اما دستور آن ها با یکدیگر فرق دارد. بعد از پخت کوکی ها، آن ها را با مارمالاد و انواع ترکیبات پر می نمایند که با بافت ترد خمیر آن مزه فوق العاده ای را به آن می دهد و در نهایت کوکی ها را با کمی پودر قند آغشته می نمایند.

پروفیترول (Profiterole)؛ فرانسه

پروفیترول یا نان خامه ای شیرینی های گرد و کوچکی پر از بستنی وانیلی هستند که روی آن ها را با شکلات می پوشانند. بی شک این شیرینی از دسرهای پرطرفدار در این کشور است که علاقه مندان بسیاری را به سمت خود می کشاند.

ماکارون (Macaron)؛ فرانسه

ماکارون یک شیرینی فرانسوی است که در اصل با سفیده تخم مرغ و شکر تهیه می گردد. معمولا وسط شیرینی ماکارون با شکلات سفید، خامه یا مربا پر می گردد. با وجود اینکه این شیرینی فرانسوی است نام آن به صورت تاریخی از لغت ماکارونی در ایتالیایی آمده است. ماکارون در طعم های بسیار متفاوتی یافت می گردد؛ اگرچه به صورت سنتی طعم تمشک کوهی و شکلاتی داشته، اما اکنون در طعم های گل های مختلف، قهوه و کاپوچنو و غیره موجوداست.

دوندورما (dondurma)؛ ترکیه

دوندورما بستنی سنتی در کشور ترکیه است که بافت نرم و دیر آب شدن این بستنی باعث شده است که بسیاری از فروشندگان حرکات نمایشی جالبی در هنگام سرو این بستنی در ترکیه اجرا نمایند.

منبع: کجارو / gourmandize.com
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1618

به "تور ارزان اروپا: با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: با معروف ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید