ریاض: وارد تبادل نظر های فشرده با واشنگتن برای سرانجام دادن به درگیری یمن شدیم

به گزارش مجله میهن 128، وزیر خارجه عربستان سعودی اطلاع داد که این کشور وارد مصاحبه های فشرده با واشنگتن برای سرانجام دادن به درگیری های یمن است.

ریاض: وارد تبادل نظر های فشرده با واشنگتن برای سرانجام دادن به درگیری یمن شدیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که ریاض و واشنگتن وارد مصاحبه های فشرده ای برای سرانجام دادن به درگیری نظامی در یمن است.

بر اساس گزارش رویترز، جزئیات مصاحبه و مواردی که شامل آن می گردد، تعیین نیست.

عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن هم اخیرا گفت، اظهارات اخیر آمریکایی-سعودی درباره یمن فریب و کوششی برای کتمان واقعیت است تا گفته گردد ریاض کبوتر صلح است.

وی به شبکه المسیره گفت، بهتر است ائتلاف سعودی به جای ارائه طرح های دروغین، توقف حمله به یمن و لغو محاصره آن را اعلام کند.

بن حبتور تأکید کرد، سعودی و آمریکا درباره صلح در یمن جدی نیستند، آن ها به تجاوز خود ادامه می دهند، اما صنعاء همیشه آماده صلح بوده است.

عربستان سعودی ماه مارس گذشته پس از گذشت شش سال از تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن، یک طرح ابتکاری برای برقراری آتش بس در یمن و زمینه سازی جهت اجرای مذاکرات با هدف دستیابی به حل سیاسی جنگ در این کشور، ارائه کرد.

عربستان سعودی که از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس دولت مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد، اکنون پس از گذشت شش سال با وجود هزینه های سنگین این جنگ و تلفات جانی نظامیان این ائتلاف، برای برقراری آتش بس در یمن کوشش می نماید.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و تنها با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1433

به "ریاض: وارد تبادل نظر های فشرده با واشنگتن برای سرانجام دادن به درگیری یمن شدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض: وارد تبادل نظر های فشرده با واشنگتن برای سرانجام دادن به درگیری یمن شدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید