خبرنگاران 30 خدمت تامین اجتماعی غیرحضوری ارائه می شود

به گزارش مجله میهن 128، مشهد- خبرنگاران- مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: براساس طرح کشوری 3070 تامین اجتماعی تا بهمن ماه امسال 30 خدمت این سازمان غیرحضوری ارائه خواهد شد که کاهش سالانه 70 میلیون مراجعه در کشور را به دنبال دارد.

خبرنگاران 30 خدمت تامین اجتماعی غیرحضوری ارائه می شود

سید محسن نظام خیرآبادی روز چهارشنبه در دهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور مشاور و کننده وزیر تعاون در مشهد برگزار گشت اضافه کرد: این طرح از اواخر آبان ماه آغاز شده و در هر هفته ارائه چند خدمت این سازمان غیرحضوری می شود.

وی ادامه داد: یکی از این طرحها خرید سنوات خدمت سربازی است که به صورت غیرحضوری و ثبت درخواست و محاسبه نقد یا اقساط آن به سابقه بیمه متقاضیان اضافه کرده می شود. همچنین درخواست کمک هزینه ازدواج نیاز به مراجعه حضوری ندارد و با هماهنگی به عمل آمده با ثبت احوال، هر ازدواج که ثبت و گزارش آن ارسال می شود در صورت دارا بودن شرایط از این تسهیلات برخوردار می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: تامین اجتماعی این استان 250 هزار نفر مستمری بگیر و 900 هزار نفر بیمه شده دارد که با احتساب افراد تابعه آنها 2 میلیون و 480 هزار نفر در این استان زیرپوشش این بیمه قرار دارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم گفت: در این استان 6 میلیون و 768 هزار نفر زندگی می کنند که 51 درصد مرد و 49 درصد زن هستند. همچنین 73 درصد جمعیت شهری و 27 درصد روستایی می باشند.

حمیدرضا پناه با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ بیکاری این استان در تابستان 5،7 درصد و میزان مشارکت اقتصادی 42.4 بوده است اضافه کرد: همچنین بیشترین میزان اشتغال استان در بخش خدمات به میزان 49.9 درصد و پس از آن صنعت با 32.2 درصد و کشاورزی به میزان 18 درصد است.

مشاور و کننده ویژه وزیر تعاون هم گفت: حدود 50 درصد جمعیت استان جامعه مخاطب زیرمجموعه وزارت تعاون هستند که اقشار مختلف از کارگر، بیمه شده، بازنشسته، افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و بیمه عشایری و روستایی را شامل می شوند.

کریم یاوری اضافه کرد: به این جامعه بزرگ خدمات متنوع ارائه می شود که شایسته قدردانی است و هرچند در جهت کار با دشورای روبرو می شویم اما یکی از وظایف ما جلب رضایت خدمات گیرندگان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1025

به "خبرنگاران 30 خدمت تامین اجتماعی غیرحضوری ارائه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 30 خدمت تامین اجتماعی غیرحضوری ارائه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید