جنگ نابرابر مالی گریبان گیر اقتصاد ایران است

به گزارش مجله میهن 128، استاندار خراسان رضوی گفت: تحریم مالی دشمن اقدامات برنامه ریزی شده ای است که سالهاست مناسبات مالی ایران را دچار خلل نموده است.

جنگ نابرابر مالی گریبان گیر اقتصاد ایران است

به گزارش خبرنگاران از مشهد، به مناسبت بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و معرفی واحد های فراوریی نمونه سال 1400 با حضور مقامات کشوری و استانی از جمله وزیر صنعت و معدن و تجارت و استاندار خراسان رضوی در هتل پارس مشهد برگزار گردید.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: جنگ امروز، جنگ مالی است؛ تحریم مالی دشمن اقدامات برنامه ریزی شده ای است که سالهاست مناسبات مالی دولت ما را دچار خلل نموده است. بر همین اساس چمران می گوید: وقتی طبل جنگ به صدا در می آید فرق مرد و نامرد تعیین می گردد.

او اضافه کرد: من اعتقاد دارم وقتی ظرفیت وجود دارد جای هیچ نگرانی نیست. ظرفیت همت ها را متحول می سازد و اهداف بلند است که انسان را به اجرا وامی دارد.

بیشتر بخوانید

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: انسان در حرکت های سخت ساخته می گردد؛ آیا از اول تشکیل نظام مقدس و آغاز نهضت امام شرایط عادی بود؟ حرکت در راستا حق سخت است.

نظری بیان نمود: در هر حوزه ای چه اقتصاد و چه سیاست، این اتحاد مردم ایران است که گذر از سختی ها را آسان میکند.

او توضیح داد: امید شرط پیروزیت است و نا امیدی در اوج قدرت مادی ما را به زمین خواهد زد درست مانند چیزی که امروز آمریکا دارد.

استاندار خراسان رضوی تاکید نمود: در کشور ما سرمایه های مادی و معنوی بسیاری وجود دارد که با اتکا به این سرمایه ها مسائل مالی را رفع خواهیم کرد.

نظری اظهار کرد: میدان ها قابل تفکیک نیستند؛ عرصه اقتصاد از سیاست جدا نمی شوند.

او اضافه کرد: امروز در ایران، 50 معدن از 950 معدن راکد است. امیدارم با کنار گذاشتن همیت های فردی بتوانیم اهداف بلند را تربیت کنیم و از سد مسائل مالی عبور کنیم.

در ادامه این مراسم حسن حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نوسازی ناوگان صنعت از مهمترین ضروریات بخش صنعت است.

او اضافه کرد: حمایت های دولت از بخش خصوصی باید حمایت معقول باشد اگر هر ایرانی به فکر منافع ملی باشد و بعد به فکر بنگاه و در مرحله بعد به فکر خودش باشد، پیروز خواهیم بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: دولت وظیفه دارد از فراوری و سرمایه گذاری سالم حمایت کند.

حسینی بیان نمود: ضروری است واحد هایی که ارز های 1200 تومانی گرفتند و کالا وارد نکردند، شناسایی شوند و با خاطیان برخورد قانونی گردد.

نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد نیز گفت: در چندسال گذشته پنجاه و هفت میلیارد ارز 4200 تومانی در کشور داشتیم؛ چقدر از آن دست مردم را گرفت؟

او گفتد: راهکار برون رفت از مسائل مالی برای همه معلوم است و آن چیزی نیست جزحمایت از گروه ها و دهک های پایین جامعه.

نماینده مردم مشهد گفت: بر اساس واقعیات خرید و فراوری را انجام دهیم برداشتن ارز 4200 تومانی، جراحی بزرگ است. مردم با ارز آزاد خرید می نمایند و عایدی آن ها به ریال محاسبه می گردد

پژمانفر گفت: همه ما سوار بر یک کشتی هستیم که باید به سرمنزل مقصود برسد وقطعا همگرایی و جلسات متعدد میتواند کارگشای مسائل باشد.

/س.ع.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1565

به "جنگ نابرابر مالی گریبان گیر اقتصاد ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ نابرابر مالی گریبان گیر اقتصاد ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید