توقیف 3 کشتی حامل80 هزار تن سوخت ارسالی برای مردم یمن

به گزارش مجله میهن 128، شرکت ملی نفت یمن گفت که ائتلاف متجاوز سعودی سه کشتی حامل بیش از 80 هزار تن سوخت ارسالی برای مردم یمن را توقیف نموده و مانع ورودش به بندر الحدیده می گردد.

توقیف 3 کشتی حامل80 هزار تن سوخت ارسالی برای مردم یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شرکت ملی نفت یمن، امروز (شنبه، 6 نوامبر) گفت که ائتلاف متجاوز سعودی، هنوز سه کشتی حامل دیزل و مازوت را در توقیف دارد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المسیره، شرکت ملی نفت طی بیانیه ای گفت، با وجود آن که سه کشتی نفتی حامل بیش از 80 هزار تن دیزل و مازوت مجوزهای سازمان ملل را برای ورود به بندر الحدیده دریافت نموده و در جیبوتی تحت بازرسی قرار گرفته ، اما ائتلاف متجاوز در راستای تنگ تر کردن حلقه محاصره علیه مردم یمن، از ورود این کشتی ها به مقصدشان یعنی بندر الحدیده جلوگیری می نماید.

شرکت ملی نفت یمن تا به امروز بارها از سازمان ملل متحد و فرستاده این سازمان به این کشور به علت عدم التزام به تعهدات خود در قبال ورود سوخت به یمن و جانبداری از ائتلاف متجاوز سعودی انتقاد نموده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1488

به "توقیف 3 کشتی حامل80 هزار تن سوخت ارسالی برای مردم یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقیف 3 کشتی حامل80 هزار تن سوخت ارسالی برای مردم یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید