تور ترکیه ارزان: ترکیه: اف، 35 انتخاب اول آنکارا است

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه می گوید مشارکت در برنامه فراوری جنگنده های اف-35 آمریکا اولویت نخست آنکارا است.

تور ترکیه ارزان: ترکیه: اف، 35 انتخاب اول آنکارا است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

او بعلاوه کنار گذاشتن ترکیه از این برنامه را به علت قانون تحریمی کاتسا، اقدامی ناعادلانه توصیف کرد.

کالین با اشاره به ملاقات رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا در حاشیه نشست جی 20، گفت که طرفین توافق نموده اند که روابط دوجانبه را به چارچوب راهبردی درستی راهنمایی نمایند.

وی یادآوری کرد که ترکیه برای مشارکت در پروژه اف-35، مبلغ 1.4 میلیارد دلار پرداخته حال آنکه کنگره آمریکا در حال آنالیز اعطای معافیت به هند و استرالیا است که هر دو سامانه اس-400 روسیه را خریداری نموده اند.

طبق قانون تصویب شده در سال 2017، هر کشوری که با بخش های دفاعی و اطلاعاتی روسیه داد و ستد داشته باشد، ممکن است با تحریم های آمریکا روبرو گردد حال آنکه این تحریم ها با توجه به عضویت ترکیه در ناتو جدی تر است.

آمریکا مدعی است برخورداری ترکیه از اس-400 روسی، دیوار دفاعی ناتو را تضعیف می نماید.

البته، کالین یادآوردی کرد چنانچه کوشش برای احیای صندلی ترکیه در پروژه اف- 35 راه به جایی نبرد، آنکارا وقت را تلف نمی نماید و این مسئله را با تحویل اف- 16 جبران می نماید حال آنکه واشنگتن هم به این مسئله روی خوش نشان داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1481

به "تور ترکیه ارزان: ترکیه: اف، 35 انتخاب اول آنکارا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: ترکیه: اف، 35 انتخاب اول آنکارا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید