به خاطر شرایط سفره آب های زیر زمینی تغییر روش دهیم

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/همدان فرماندار همدان گفت: شرایط سفره آب های زیر زمینی می طلبد در کار و اقتصاد و معیشت تغییر روش دهیم.

به خاطر شرایط سفره آب های زیر زمینی تغییر روش دهیم

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی محمدی یکشنبه در افتتاحیه کارگاه سفالگری در روستای بوبوک آباد در شهر قهاوند، با اشاره به اینکه شغل مردم این روستا بیشتر کشاورزی است، اظهار کرد: می توانیم آنچه از آب به جای مانده است را بهینه مصرف کنیم.

وی اضافه نمود: صنایع دستی یکی از مواردی است که می تواند جایگزین این موضوع باشد و یاری کند تا حدودی از شرایط فوق برون رفت داشته باشیم.

محمدی بیان نمود: بعلاوه در این منطقه وارد مبحث کشت گلخانه ای نیز می شویم تا در الگوهای کشت تغییر روش دهیم و به سمت و سویی برویم که هم بتواند به اقتصاد یاری کند و هم جوانان مستعد را در امر فراوری سفال جذب کند.

فرماندار همدان با بیان اینکه بازآفرینی و احیای جدیدی باید در بحث قالی این منطقه انجام گردد، گفت: از سرمایه گذاران و جوانان منطقه و متولیان میراث فرهنگی استان درخواست داریم در زمینه بازاریابی محصولات فراوریی کوشش نمایند و مخاطب شناس باشند و طبق ذائقه بازار فروش فراوری نمایند تا سرخودگی ایجاد نگردد.

وی در خاتمه بیان کرد: خوشبختانه بستر فراوری در این منطقه فراهم شده است و مردم روستاهای اطراف می توانند یاری نمایند تا شهرک سفال و سرامیک را در منطقه به وجود بیاورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1540

به "به خاطر شرایط سفره آب های زیر زمینی تغییر روش دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به خاطر شرایط سفره آب های زیر زمینی تغییر روش دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید