در خرید این کالاهای دست دوم شک نکنید!

به گزارش مجله میهن 128، موضوع خرید کالاهای دست دوم این روزها در حال تبدیل شدن به یک سبک زندگی است. بسیاری از ما به علت دغدغه ای که برای حفاظت از محیط زیست داریم و بعلاوه دلمان می خواهد هزینه هایمان را بهتر مدیریت کنیم، کالای دست دو می خریم. در این راهنما قصد داریم لیستی از برترین کالاهای دست دوم را به شما معرفی کنیم.

در خرید این کالاهای دست دوم شک نکنید!
  • برای بعضی از محصولات، تنها با پرداخت نصف قیمت تمام شده، می توانیم همان کیفیت را در یک محصول دست دوم بیابیم و محصولات مناسب را که معمولا گران هم هستند، با قیمتی مناسب تر تهیه کنیم.
  • خرید وسایل دست دوم اقدامی است که می توانید برای حفاظت از محیط زیست انجام بدهید؛ چرا که بسیاری از منابعی که در ساخت وسایل استفاده می گردد، مثل چوب یا نفت تنوناپذیر هستند و در نتیجه محیط زیست بسیار آسیب می بیند.
  • یکی دیگر از مزایای پایدار خرید کالاهای دست دوم، کاهش ضایعات و آلودگی است. متأسفانه شرکت ها و فراورینمایندگان اغلب آلودگی هایی ایجاد می نمایند که برای حیوانات و محیط زیست بسیار سمی است.
  • با خرید کالاهای دست دوم فرآیند استفاده مجدد و بازیافت ادامه می یابد و باعث می گردد که یک مورد کمتر در محل دفن زباله بماند.

در این مطلب به آنالیز برترین کالاهای دست دوم می پردازیم که خرید آن ها نه تنها تفاوتی با نوع دست اول شان ندارد، بلکه حتی مزایایی هم دارد. بعضی از آن وسایل به توضیح زیر است:

ماشین و دوچرخه، کتاب و مجلات، مبلمان و صنایع چوب، وسایل حیوانات خانگی، پوشاک دست دوم، وسایل تزیینی و صنایع دستی، وسایل سیسمونی و اسباب بازی کودک و … بعضی از این کالاها هستند.

ماشین و دوچرخه

معین است که منظور ما از ماشین یا دوچرخه دست دوم، ماشین کهنه یا دوچرخه زنگ زده قدیمی نیست. ماشینی که حتی چند هفته استفاده شده باشد، تفاوت قیمت زیادی با همتای صفر کیلومتر خودش دارد. علاوه بر آن احتمالاً هزینه بیمه کمتری روی دستتان می گذارد.

مثلا ماشین ها، مدل های نوی از دوچرخه ها هم هر فصل عرضه می شوند، به این معنی که احتمالاً در فصول سردتر مانند پاییز و زمستان، مدل های قدیمی تر را با کسری از هزینه در سایت های خرید دست دوم مشاهده خواهید کرد.

با احتساب نوسان قیمت ها و فراوری ضایعات برای ساخت وسایلی مانند اتومبیل یا دوچرخه در طبقه بندی برترین کالاهای دست دوم قرار دارند. برای مثال دوچرخه سایزهای مختلفی دارد. اگر کودک در حال رشد دارید، می توانید با قیمت مناسب، یک دوچرخه باکیفیت برای دو یا سه سال بخرید و هنگام تعویض دوچرخه با سایز بزرگتر برای کودکتان شادی را به او هدیه دهید.

کتاب و مجلات دست دوم

غیر از بعضی از کتاب ها، معمولا بقیه آنها را بیش از یک بار نمی خوانیم. این روزها با رایج شدن کتاب های آنلاین تا حدود زیادی از قطع درختان جلوگیری می گردد و دسترسی به آنها به مراتب آسان تر از کتاب های معمولی است. اگر علاقه دارید که همچنان کتاب را در دستان تان بگیرید و حس خوب ورق زدن را تجربه کنید، در عین حال کمترین آسیب را به محیط زیست بزنید، راهکار مناسب این است که به سراغ کتاب دست دوم بروید.

بیشتر خرده فروش های کتاب، قفسه ای از کتاب های دست دوم را موجود دارند، همه چیز از رمان ها تا کتاب آشپزی، که با هزینه خیلی کم قابل تهیه است. بعضی سایت های مخصوص کتاب هم به صورت آنلاین کتاب های دست دوم را به فروش می رسانند. بعلاوه در سایت خبرنگاران هم تعداد زیادی ازاین دست کتاب ها موجود است و قدرت انتخاب بالایی هم دارید که با حوصله موضوعات مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه دارند آرشیوی از مجلات قدیم و نو داشته باشند. برای درست کردن این آرشیو خرید نسخه دست دوم این مجلات بسیار راهکار خوبی است.

وسایل تزیینی و صنایع دستی

تنوع در دکوراسیون راهی برای دورزدن روزمرگی های ما است. چه بهتر که این وسایل را دست دوم بخریم. کسانی مثل ما هستند که در پی تنوع یا مهاجرت و … وسایل خود را به قیمت به صرفه می فروشند.

هیچ ریسکی در خریدن قاب عکس، گیاهان، گلدان، آثار هنری دست دوم و غیره وجود ندارد. اغلب این وسایل را برای فروش در سایت خبرنگاران می گذارند، برای اینکه می خواهند تنوعی به فضای زندگی خود را ببخشند.

مبلمان و صنایع چوب

استیل یا اسپرت فرقی نمی نماید! باوجود این که مبلمان منزل خیلی گران تمام می گردد، از اقدام به خرید مبل دست دوم نترسید. استیل یا اسپرت فرقی نمی نماید. اگر مبل مبل با کیفیتی باشد و ساخت خوبی داشته باشد، درصورتی که بدنه، فنرها و سطح مبل مسئله ای نداشته باشد، در خرید مبل دست دوم شک نکنید. گاهی در بین مبل های دست دوم و یا کمدها و میزها، آیتم های تک و جذابی می توانید پیدا کنید.

وسایل حیوانات خانگی

یکی دیگر از برترین کالاهای دست دوم وسایل حیوانات کوچک، مانند تنگ های ماهی، اسباب بازی ها و غیره است. فقط استریل کردن و جوشاندن آن ها قبل از استفاده را از یاد نبرید.

لوازم خانگی دست دوم

قهوه ساز، پلوپز، ماکروویو و مثل این ها را به راحتی می توان موقع خرید تست کرد و بعد از اطمینان از این که هنوز سالم هستند خریداری کرد. در مورد وسایل اصلی آشپزخانه، مثل یخچال و ماشین ظرف شویی و لباسشویی این اقلام اگر نو خریداری شوند، از گارانتی برخوردار خواهند بود.

پوشاک دست دوم

با خرید لباس های دست دوم یا پوشاکی مثل انواع کفش، کفش ورزشی یا کوهنوردی و …که از برندهای باکیفیت هستند، می توانید تا نود درصد از پول خود را پس انداز کنید.

حتی وقتی در پی لباسی برای یک شب مهمانی هستید اگر خوب جست وجو کنید، به راحتی می توانید برای یک شب به جای پرداخت مبلغ هنگفت، لباسی تمیز و زیبا با مبلغی مناسب پیدا کنید. حتما فروشنده لباس هم آن لباس را برای یک یا دو مراسم خاص، تهیه نموده و استفاده زیادی از آن نشده است و با یک خشکشویی، ظاهری نو و برازنده پیدا می نماید.

جواهرات دست دوم

بر هیچ کس پوشیده نیست که خرید جواهرات دست دوم به این خاطر که اجرت ساخت حذف می گردد، بسیار بصرفه تر از طلای نو و اجرت دار است و حتی یک سرمایه گذاری محسوب می گردد. گایه از این جواهرات بسیار زیبا و با ارزش هستند و چه بهتر که بر گردن یا دست های شما بدرخشند.

جواهرات دست دوم یکی از برترین کالاهای دست دوم هستند که هیچگاه به ضایعات تبدیل نمی شوند و همواره در چرخه مصرف می مانند.

آلات موسیقی

سازهای موسیقی، مثل گوشی و گجت ها دائم در حال تغییر نیستند.این یک فرصت عالی است که با خرید یک ساز دست دوم تمیز در هنگام نواختن و تمرین، هیچ تفاوتی را با ساز نو احساس نکنید. به خصوص اگر مبتدی هستید تا زمان مهارت کامل پیدا کردن، خرید ساز دست دوم یک مهارت است.

لوازم ورزشی دست دوم

تردمیل، دمبل، دوچرخه ثابت برای کاهش وزن، توپ و غیره را هم می توان دست دوم خرید و در هزینه های ورزشی صرفه جویی کرد. این ها وسایلی نیستند که درازمدت استفاده شده باشند و معمولا افراد هنگام جابه جایی و وقتی که استفاده مفیدی از آنها ندارند، برای فروش می گذارند.

پیش از خرید وسایل ورزشی برقی، قطعات و سیم ها را به خوبی آنالیز کنید. اگر خرید شما با اهداف ورزشی تان سازگار باشد، خرید موفقی داشته اید.

انواع گجت های پوشیدنی

با شناخت و آگاهی اگر گجت هایی مثل هدفون، ساعت هوشمند و… را با آگاهی و کارشناسی شده بخرید و از صحت و سالم بودن آن مطمئن شوید، از نظر قیمت تمام شده، در دسته برترین کالاهای دست دوم قرار می گیرند که بسیار برای شما به صرفه خواهد بود.

اکسسوری و وسایل تزیینی جشن ها

وسایلی مثل خوشه های گل، ظروف سفره عقد و غیره یا تم های مختلف تولد را اگر از مصرف نماینده بخرید، به صرفه است. چون برای زمان کمی استفاده شده اند و تقریبا نو هستند و در قبال آن پول کمتری پرداخت می کنید و هم اینکه از انبار شدن و به زباله تبدیل شدن آن ها جلوگیری می کنید. برای مدیریت هزینه ها در زندگی، بازار دست دوم بشیار برای ما ارزش افزوده ایجاد می نماید.

وسایل سیسمونی دست دوم

یکی دیگر از برترین کالاهای دست دوم وسایل حمل نوزاد مثل کالسکه و کریر و جایگاه غذا و… است که می توان دستی به سر و رویشان کشید. وسایل سیسمونی غالبا یا استفاده نشده اند یا مدت محدود یک ساله استفاده شده اند و اگر با کیفیت خوب نگهداری شده باشند، خرید دست دوم آن بسیار یه صرفه است.

اسباب بازی دست دوم

بچه ها در دوره های مختلف رشد با اسباب بازی های مختلف بازی می نمایند. فروش اسباب بازی های مخصوصا برند مثل لگو و … راهی است برای جا باز کردن برای اسباب بازی نو و البته تبدیل سرمایه به پول نقد. از طرفی دیگر اسباب بازی که دیگر به کار کودک شما نمی آید، می تواند در چرخه مصرف دوباره بیافتد و بخشی از هزینه اسباب کودک شما را در سال های آینده، پوشش دهد.

فرصت خوبی است که شما هم این اسباب بازی ها را به قیمت بسیار مناسب تر از خبرنگاران بخرید. نگران مسایل بهداشتی آن نباشید، چون بیشتر اسباب بازی ها را به راحتی می توان در ماشین لباسشویی ضدعفونی کرد. در مورد وسایل تفریح مثل کنسول های بازی هم می توانید با خرید دست دوم معامله های بسیار خوبی انجام دهید.

برای تماشا آگهی های کالای دست دوم در خبرنگاران کلیک کنید

مزایای خرید کالاهای دست دوم

وسایلی که به مقدار کافی دوام دارند، یعنی باکیفیتی هستند که مالکان بتوانند آنها را دوباره بفروشند، اغلب با استفاده از مواد با کیفیت بالا ساخته می شوند. با خرید وسایل دست دوم با کیفیت، می توانید چیزهایی که به راحتی می شنمایند، فراوری انبوه دارند و یا کیفیت پایینی دارند را کنار بگذارید.

اما به یاد داشته باشید که قبل از تهیه کالاهای دست دوم، باید پرسش های اساسی را از فروشنده پرسید و تحقیق کافی کنید؛ درصورتی که نسبت به معامله شک دارید، حتما شک خود را رفع کنید و اگر نسبت به خرید ترغیب و توجیه شدید، محصول را تهیه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1712

به "در خرید این کالاهای دست دوم شک نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خرید این کالاهای دست دوم شک نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید