بخش زبرخان نیشابور بعد از 15 سال کوشش به شهرستان ارتقا یافت

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/خراسان رضوی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده ارتقاء بخش زبرخان به شهرستان از 15 تا 20 سال قبل در دست پیگیری بود که با کوشش های اجرا شده پایان هیئت دولت با ارتقای بخش زبرخان نیشابور به شهرستان موافقت کرد.

بخش زبرخان نیشابور بعد از 15 سال کوشش به شهرستان ارتقا یافت

حمید گرمابی در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: اگر چه از یک سال و نیم قبل ارتقاء بخش به نتیجه رسیده بود، اما به دلیل انتخابات و شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و فرصت طرح آن در هیئت دولت نشد، اما خوشبختانه چند روز قبل ارتقاء بخش زبرخان مطرح گشت و به تصویب رسید.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه در این سال ها بخش زبرخان به دلیل ارتقاء نیافتن بودجه های بسیاری را از دست داده و از توسعه بسیار عقب ماند، اما در نهایت مقرر شد ادارات بین دو شهر خرو و قدمگاه تقسیم شوند.

وی اظهار کرد: نهایت تلاشم این خواهد بود که استاندار خراسان رضوی بودجه لازم را برای امسال به شهرستان زبرخان تخصیص دهند و بخشداری به فرمانداری تبدیل گردد تا مردم نتیجه ارتقاء را لمس نموده و به وضوح ببینند.

گرمابی جمعیت شهرستان زبرخان را حدود 60 هزار نفر مطرح کرد و گفت: شرایط بهداشتی شهرستان زبرخان احتیاجمند توجهی جدی است، همچنین زبرخان احتیاجمند احداث حداقل یک بیمارستان است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش امکانات ورزشی از دیگر موضوعاتی است که باید به آن در شهرستان زبرخان توجه گردد، همچنین قدمگاه، خرو و درود احتیاج به توسعه بیشتر و بهسازی فضا دارند.

وی مطرح کرد: وجود مکان های بسیار دیدنی شهرستان زبرخان بر گردشگری منطقه تاثیر بسیاری دارد و با اعتباراتی که به این بخش اختصاص خواهد یافت، این منطقه می تواند در صنعت گردشگری حرف بسیاری برای گفتن داشته باشد.

گرمابی گفت: با توجه به ارتقاء زبرخان، اسحاق آباد نیز تبدیل به شهر خواهد شد، به دلیل اینکه جمعیت قابل توجهی دارد به زودی توسعه خوبی را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

در جلسه هیئت دولت با ارتقای بخش های زبرخان نیشابور و ششتمد سبزوار به شهرستان در خراسان رضوی موافقت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 633

به "بخش زبرخان نیشابور بعد از 15 سال کوشش به شهرستان ارتقا یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش زبرخان نیشابور بعد از 15 سال کوشش به شهرستان ارتقا یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید