بلاکچین مالکیت کلکسیونرها را اثبات می نماید، رمزارزها احتیاج گردشگران به صرافی را از بین می برند

به گزارش مجله میهن 128، باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با هدف توسعه فعالیت های علمی، فرهنگی و آموزشی در حوزه های نوین علمی و فناوری و استارت آپی، ایجاد شبکه بین المللی در حوزه فناوری با رویکرد انتقال تجارب پیروز، ارتباط با باشگاه های یونسکو مرتبط با حوزه فناوری و تکنولوژی و حضور در محافل بین المللی در عرصه فناوری و تکنولوژی به جهت تجاری سازی دستاوردهای علمی، از دی ماه سال 1399 به طور رسمی فعالیت خود را شروع نموده است.

بلاکچین مالکیت کلکسیونرها را اثبات می نماید، رمزارزها احتیاج گردشگران به صرافی را از بین می برند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پیمان سرحدی، دکتری اقتصاد و رئیس کل باشگاه نوآوری و فناوری کمیسیون ملی یونسکو-ایران است. در ادامه گفت وگوی با او را می خوانید:

باشگاه نوآوری و فن آوری بخصوص در حوزه گردشگری و میراث و صنایع دستی و هنر و استارت آپ هایی که در این حوزه ها می تواند اتفاق بی افتد، چه فعالیتی دارد؟

هدف اصلی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو استفاده از فناوری های نوآورانه برای حل احتیاجهای کشور و پاسخگویی این احتیاجها با تکیه بر دانش متخصصان و نخبگان ایرانی در سراسر جهان است. باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو زیرنظر کمیسیون ملی یونسکو ایران و شبکه فدراسیون جهانی باشگاه های یونسکو در حوزه های بلاک چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، فین تک، فناوری اطلاعات و تکنولوژی های حوزه سلامت فعالیت می نماید.

نقش رمز ارزها در آینده هنر و گردشگری چگونه خواهد بود؟

در آینده، بلاکچین تغییرات اساسی در زندگی روزمره ما ایجاد می نماید مثلا یک نمونه که می توانیم به اسم یکی از عظیمترین تحولات در طول تاریخ رمز ارز ها تا امروز از آن نام ببریم ایجاد NFT و توکن های غیرقابل معاوضه آثار هنری است زیرا توانسته مدل مالی کاملا نو ایجاد کند. بعلاوه بلاکچین باعث اثبات مالکیت برای کلکسیونرها می گردد، زیرا تمام تراکنش ها در بلاکچین انجام و ثبت می گردد.

در حوزه گردشگری با توجه به این که با فناوری بلاکچین عملیات پرداخت ها کامل، ایمن و شفاف انجام می گردد، سطح اعتماد بین طرفین درگیر را بالا می برد و بعلاوه دیگر احتیاجی به صرافی رفتن و تبدیل ارز نیست. از آن مهم تر خطرات ناشی از نگهداری پول نقد وجود ندارد. به همین علت است که پرداخت ها با استفاده از بلاکچین می تواند در تراکنش های خارجی اهمیت بسیار بالایی پیدا می نماید. بعلاوه اپلیکیشن های عظیم جهان توانسته اند از رمز ارزها برای پرداخت استفاده کنند.

نقش باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو درعلم - فناوری چیست؟

باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو در کوشش است با آموزش همگانی در حوزه های مختلف علم وفناوری ازجمله سلامت، آموزش های فنی و حرفه ای، آموزش علوم و مهارت های تفکر نقادانه، مردم ایران را به مردمی توانمند در عرصه های علم وفناوری تبدیل کند و باور و نگرش عمومی نسبت به علم را تغییر دهد.

در شرایط کنونی و با شیوع کرونا بسکمک از استارت آپ ها با مشکل روبه رو شده اند راه چاره برون رفت از آن چیست و باشگاه شما چه فعالیت هایی در این خصوص انجام می دهد؟

در شرایط کنونی خیلی از کسب وکار های نوپا از بین رفته اند و استارت آپ ها برای رشد و حیات به پشتیبانی فکری و سرمایه گذاری احتیاج دارند. ما در باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با استفاده از فرصت ها و توانمندی های افراد متخصص و نخبه، امکان توسعه استارتاپ ها در محافل بین المللی را به وسیله ظرفیت های یونسکو میسر می کنیم. بعلاوه در باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با ارزش گذاری بر اختراعات، استارت آپ ها و دارایی های فکری باعث تسهیل و ارتباط بهتر بین صاحبان ایده و سرمایه گذاران می شویم. و در استارتاپ استودیو یونسکو، ایده ها و احتیاج ها در قالب طرح تعریف و تحلیل شده و در صورت پذیرش، کسب و کار آن ایجاد می گردد. در واقع هدف ما کمک رسانی به ایده پردازان است. استارت آپ استودیو یونسکو، مرکزی است که با خلق ایده، ایجاد مدل کسب وکار (Business Model)، تامین نیروی انسانی و تامین مالی، به طور مداوم استارتاپ و محصول خلق می نماید و تفاوت اش با شتاب دهنده ها این است که از ایده یا استارتاپی که قبلاً شکل گرفته حمایت نمی نماید.

از فعالیت های باشگاه در عرصه بین الملل بگویید.

باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با سایر باشگاه های یونسکو در ارتباط است و در نظر دارد با ایجاد شبکه ای در سراسر کشور، ضمن تجمیع فرصت ها و توانمندی های متخصصان و نخبگان، فرصت توسعه، تعامل و انتقال تجربه با فضاهای علمی-کاربردی متناظر را در محافل بین المللی به وسیله ظرفیت های یونسکو در جهان میسر کند.

فعالیت ها و برنامه های پیش رو چیست؟

از جمله برنامه های پیش رو باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو آموزش همگانی برای نوجوانان و جوانان در حوزه های فناورانه (نوآوری، فناوری و کسب و کار) و ارتباط اعضای باشگاه با هیات ها و کمسیون های علمی داخلی و خارجی است. بعلاوه در نیمه مرداد امسال نخستین کنفرانس علمی-بین المللی حوزه بلاکچین، رمز ارزها و اقتصاد جهانی در ایران با حضور اساتید، اندیشمندان، فعالان و توسعه دهندگان و متخصصان این حوزه، به همت باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو و کمیسیون ملی یونسکو- ایران و با حمایت وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون های مالی، برنامه و بودجه و فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، سازمان جهانی مالکیت فکری، باشگاه آموزش های الکترونیکی یونسکو، سیویلیکا و دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علامه طباطبایی، آزاد اسلامی و علوم پزشکی مجازی، به شکل آنلاین از ساعت 9:00 تا 18:00، برگزار می گردد که علاقه مندان، پژوهشگران، محققان، اساتید و دانشجویان برای شرکت در این کنفرانس می توانند با مراجعه به سایت کنفرانس به آدرس http://unescoconf.ir و یا سایت https://unescotech.org/ ضمن کسب اطلاعات بیشتر فرآیند ثبت نام را انجام دهند.

باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو با هدف توسعه فعالیت های علمی، فرهنگی و آموزشی در حوزه های نوین علمی و فناوری و استارت آپی، ایجاد شبکه بین المللی در حوزه فناوری با رویکرد انتقال تجارب پیروز، ارتباط با باشگاه های یونسکو مرتبط با حوزه فناوری وتکنولوژی، تحول در عرصه های هنر و گردشگری با بهره گیری از تحولات و فناوری های روز جهان و حضور در محافل بین المللی در عرصه فناوری و تکنولوژی به جهت تجاری سازی دستاوردهای علمی، از دی ماه سال 1399 به طور رسمی فعالیت خود را شروع نموده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1340

به "بلاکچین مالکیت کلکسیونرها را اثبات می نماید، رمزارزها احتیاج گردشگران به صرافی را از بین می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاکچین مالکیت کلکسیونرها را اثبات می نماید، رمزارزها احتیاج گردشگران به صرافی را از بین می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید