طرز تهیه چند غذای لذیذ با بادمجان

به گزارش مجله میهن 128، یکی از غذا های سنتی و خوشمزه ای که بسیاری از خانواده های ایرانی هوادار آن هستند کشک بادمجان می باشد که طرز تهیه بسیار آسانی هم دارد.

طرز تهیه چند غذای لذیذ با بادمجان

بادمجان به علت خوش خوراک بودن و تنوع بالای غذایی به عنوان محبوب ترین صیفی جات شناخته شده. فهرست غذا با بادمجان بدون گوشت و مرغ انتخاب را برای شما راحت می نماید.

بادمجان یکی از صیفی جات محبوب به شمار می رود که بخاطر داشتن آنتوسیانین، آنتی اکسیدانی برای کاهش بسیاری از بیماری های خطرناک محسوب می گردد و از طرفی دیگر خواص بیشمار دیگری دارد و همین امر باعث شده است که به اهمیت آن در حوزه آشپزی افزوده گردد.

به همین منظور در این بخش قصد داریم به معرفی آن دسته از غذا هایی بپردازیم که با استفاده از بادمجان و بدون احتیاج به گوشت تهیه و طبخ می شوند؛ برای آشنایی با این غذا های متنوع و خوشمزه با ما همراه باشید.

کشک بادمجان خانگی: یکی از غذا های سنتی و خوشمزه ای که بسیاری از خانواده های ایرانی هوادار آن هستند کشک بادمجان می باشد که طرز تهیه بسیار آسانی هم دارد. چنانچه بادمجان جزو غذا های مورد علاقه شما ما به شمار میرود پیشنهاد می کنیم با استفاده از موادی همانند کشک، بادمجان، سیر، پیاز، نعنا خشک و... این غذای خوشمزه را بپزید و با نان و سبزی خوردن نوش جان کنید.

میرزا قنامی: از پرهوادارترین غذا های گیلان و مازندران می توان به میرزا قنامی اشاره نمود که یکی از محبوب ترین غذا های قدیمی مردم این منطقه ها به شمار می رود.

این غذا تاریخچه دور و درازی دارد و در زمان ناصرالدین شاه قاجار ابداع شده است و از آن پس نه تنها پای ثابت سفره های گیلانی ها شد بلکه در تمام منطقه ها ایران هواداران بسیار زیادی به خود اختصاص داد. بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، روغن و... از جمله مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه است.

رولت بادمجان ساده: رولت بادمجان یکی از غذا های خوشمزه و متفاوتی است که برای آن دسته از افرادی که رژیم غذایی گیاهی در پیش گرفته اند بسیار مناسب است. در تهیه این غذای خوشمزه موادی همانند بادمجان، سیر، گوجه فرنگی، شوید و... به کار برده می گردد. این غذا در زمان کمتر از 20 دقیقه آماده می گردد.

بورانی بادمجان کبابی: از غذا های فرق داردان مازندران می توان به بورانی بادمجان کبابی اشاره نمود. این غذا طعم بسیار خاص و منحصر به فردی دارد و در زمان بسیار کمی آماده می گردد. علاوه بر وعده های ناهار و شام به عنوان پیش غذا و دسر نیز سرو می گردد؛ بنابراین شما میتوانید بادمجان کبابی را در کنار سایر غذا ها بر سر سفره های رنگارنگتان داشته باشید.

ورقه گیلکی: نوعی کوکوی خوشمزه که ورقه گیلکی نام دارد یکی از غذا های ساده و خوشمزه ای است که با استفاده از بادمجان پخته می گردد و طعم بسیار متفاوت و خوشمزه ای دارد. این غذا در زمان بسیار کمی و با هزینه اندک آماده می گردد. در تهیه ورقه گیلکی موادی همانند بادمجان میانه، تخم مرغ، زردچوبه، روغن و... به کار برده می گردد.

کوکوی بادمجان: کوکوی بادمجان یکی از غذا های ساده و خوشمزه ای است که در بین خانواده های ایرانی بسیار رایج است چراکه هم در زمان خیلی کم آماده می گردد و هم یک غذای سبک محسوب می گردد؛ بنابراین چنانچه خواستید از این غذای خوشمزه به عنوان پیش غذا یا وعده نهار و شام بهره ببرید به موادی همانند بادمجان، تخم مرغ، روغن، نمک و فلفل احتیاج دارید.

املت بادمجان: املت بادمجان از جمله غذا هایی است که در ترکیبات آن از بادمجان استفاده شده است. این املت به شیوه بسیار مجذوب نماینده و ساده ای تهیه می گردد. جالب است بدانید برخلاف سایر املت ها در این املت شیر هم به کار برده می گردد. بادمجان قلمی، تخم مرغ، شیر، سیر، نمک، فلفل و زردچوبه مواد تشکیل دهنده این غذا می باشد.

پاستا عربیتا با بادمجان بریانی: برخلاف باور عموم که بر این تصورند عربیتا یعنی این غذا متعلق به کشور های عربی است باید بدانید که در واقع به عربیتا به معنی تند و تیز است و این غذا همانند سایر پاستا ها به ایتالیا تعلق دارد. طعم متفاوت این غذا باعث شده است که هواداران زیادی داشته باشد. چنانچه میخواهید از این غذا تهیه کنید به موادی همانند بادمجان، روغن زیتون، سیر، پاستا، گوجه فرنگی، دانه فلفل قرمز و نمک و فلفل احتیاج دارید.

بروسکتا بادمجان: بروسکتا بادمجان به عنوان یک پیش غذای بسیار خاص و شیک به شمار می رود که زیبایی دو چندان به سفره های میهمانی شما می بخشد.

طعم این غذای خوشمزه را خنکی نعنا و گرمی بادمجان به تعادل میرساند و تجربه بسیار لذت بخشی به شما خواهد داد. در تهیه این غذای خوشمزه موادی همانند بادمجان، نان باگت، سیر، روغن زیتون، سرکه سفید و... به کار برده می گردد.

ساندویچ بادمجان کبابی: ساندویچ بادمجان کبابی یکی از غذا هایی به شمار میرود که بدون استفاده از روغن تهیه و طبخ می گردد. تصور کنید بادمجان گریل شده همراه با سبزیجات در یک ساندویچ خوشمزه چه طعمی دلپذیری به ارمغان می آورد؛ مطمئناً بسیار لذت بخش خواهد بود.

پیشنهاد میکنیم برای یک بار هم که شده با ترکیبی از موادی همانند بادمجان، گوجه فرنگی، نان برگر، پیاز، سرکه بالزامیک، پنیر موتزارلا و... این ساندویچ خوشمزه را تهیه کنید.

یتیمک: یکی از غذا های محلی بوشهر که در بیشتر نقاط کشور نیز پرهوادار است یتیمک نام دارد. این غذا بدون گوشت تهیه می گردد و اصلی ترین مواد آن بادمجان و لوبیا چشم بلبلی می باشد. به علت استفاده از لوبیا در این غذا در گروه غذا های پروتئین دار قرار گرفته است و یک غذای سالم و رژیمی محسوب می گردد. از جمله مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه می توان به بادمجان، لوبیا چشم بلبلی، پیاز، روغن، آب تمر هندی و... اشاره نمود.

کال کباب: از جمله غذا های اشتها آور شمالی که جزو غذا های محلی این منطقه نیز به شمار می رود می توان به کال کباب اشاره نمود. اصلی ترین مواد تشکیل دهنده کال کباب، بادمجان است.

این غذای بی نظیر با استفاده از موادی همانند بادمجان، مغز گردوی ساییده شده، آب انار ترش، سبزی و... تهیه و طبخ می گردد. علاوه بر اینکه از این غذا در وعده های نهار و شام استفاده می گردد به عنوان پیش غذا و میان وعده هم سرو می نمایند.

خوراکی بادمجان ایتالیایی: در اینجا یک غذای خوشمزه ایتالیایی به شما معرفی خواهیم کرد که اصلی ترین مواد تشکیل دهنده آن بادمجان می باشد. طعم این غذا بسیار خوشمزه و متفاوت می باشد و هواداران بسیار زیادی دارد. در تهیه خوراک بادمجان موادی همانند گوجه فرنگی، پیاز، جعفری ساطوری شده، کره، شکر، آرد سفید و... به کار برده می گردد.

کوپ بادمجان: غذای خوشمزه دیگری که با استفاده از بادمجان تهیه و طبخ میگردد کوپ بادمجان می باشد. شکل و ظاهر این غذا بسیار متفاوت و مجذوب نماینده است به همین دلیل یکی از پیش غذا های بسیار خاص به شمار می رود و در بیشتر میهمانی ها تهیه می گردد.

برای درست کردن این غذای خوشمزه و منحصر به فرد به موادی همانند بادمجان دلمه ای، اسفناج، گوجه فرنگی، برگ جعفری، فلفل دلمه ای، نمک و فلفل احتیاج است.

اشکنه کدو بادمجان: یکی از غذا هایی که تاریخچه دور و درازی دارد و از دیرباز در ایران پرهوادار است اشکنه کدو و بادمجان نام دارد. این غذای خاص و خوشمزه با توجه به مواد اولیه که در آن به کار برده شده بسیار فرق دارد. این غذا برخی مواقع یک غذای سبک به شمار می رود و در برخی مواقع یک غذای سنگین.

علاوه بر اینکه به عنوان یک غذای کامل سرو می گردد در برخی از میهمانی ها به عنوان پیش غذا نیز شناخته می گردد. تخم مرغ، سبزی (تره، پیازچه، جعفری)، کدو، بادمجان، لپه، برنج خشک و... از جمله مواد تشکیل دهنده این غذا می باشد.

خورش دختر لوس: یکی دیگر از غذا های محلی گیلان که نام بسیار جالب و منحصر به فردی دارد به خورش دختر لوس معروف است؛ که یکی از عجیب ترین غذا ها به شمار می رود چرا که نامگذاری آن برخلاف سایر غذا ها رایج نیست و از طرفی یکی از خوشمزه ترین و پرهوادارترین غذا ها به شمار می رود.

در تهیه این غذای خاص موادی همانند بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، آبغوره، نعنا خشک و... استفاده می گردد. پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده طعم این غذا را امتحان کنید.

بادمجان شکم پر: از محبوب ترین غذا های سنتی و محلی شمال ایران که در سایر منطقه ها کشور نیز پرهوادار است می توان به بادمجان شکم پر اشاره نمود که بسیار خوشمزه و دلچسب است. این غذا هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان وعده نهار و شام سرو میگردد و با استفاده از موادی همانند بادمجان، گردو، گوجه فرنگی، سیر، رب انار، خلال بادام و... تهیه و طبخ میگردد. زمانی که برای پخته شدن این غذا احتیاج است تقریبا 45 دقیقه می باشد.

سوفله بادمجان: یکی از پیشنهاد های خوشمزه برای شما غذای لذیذی به نام سوفله بادمجان می باشد. این غذا با استفاده از موادی همانند بادمجان، پیاز، گوجه فرنگی، پنیر پیتزا رنده شده، روغن مایع و... تهیه و طبخ میگردد و علاوه بر وعده های نهار و شام به عنوان پیش غذا نیز در مجالس مهمانی سرو میگردد؛ بنابراین یکی از انواع پیش غذا های مجلسی در بین ایرانیان به شمار می رود.

کتلت بادمجان: چنانچه از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به خوردن غذا های چرب نیستید؛ پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده کتلت بادمجان را امتحان کنید؛ بدون شک با یک بار خوردن شیفته طعم بی نظیر آن خواهید شد. در تهیه این غذا از موادی همانند بادمجان، تخم مرغ، سیب زمینی آب پز، جعفری خرد شده، پیاز، آرد سوخاری و... بکار برده می گردد.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1713

به "طرز تهیه چند غذای لذیذ با بادمجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چند غذای لذیذ با بادمجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید