اتحادیه اروپا: آمریکا می تواند خواهان تحریم تسلیحاتی ایران گردد

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران، جیسون برودسکی، خبرنگار سابق کاخ سفید در حساب توئیتری خود به نقل از جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از امکان درخواست آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی [ایران] اطلاع داد.

اتحادیه اروپا: آمریکا می تواند خواهان تحریم تسلیحاتی ایران گردد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

خبرنگار آمریکایی در این ارتباط گفته است که جوزف بورل در مصاحبه با یکی از رسانه های خبری اظهار داشت: این برای ما کاملاً معین و واضح است که آمریکا دیگر به عنوان عضوی از توافق با ایران در برجام نیست، اما آمریکا استدلال می نماید که مستقل از برجام و تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت دارای حقوقی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: آمریکا این حق را دارد که به مانند دیگر اعضای سازمان ملل، خواهان تحریم تسلیحاتی [ایران ] گردد.

این اظهارات دیپلمات ارشد اتحادیه اروپایی پس از آن عنوان می گردد که پیش از این، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اظهار داشت که وزیر امور خارجه آمریکا، درصدد تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران است که پاییز سال جاری به انتها می رسد و همزمان در حال کار روی طرحی است که عضوی از توافق هسته ای با ایران (برجام) باقی بماند.

آمریکا دو سال پیش یک طرفه از برجام خارج شد و همه تحریم های علیه ایران را که با توافق هسته ای برداشته شده بودند دوباره اعمال و تحریم های گسترده و تازه تری را هم افزود. این سیاست آمریکا از سوی مقامات دولت ترامپ تحت عنوان فشار حداکثری اعلام شد، اما به اذعان بسیاری از کارشناسان و حتی مقامات آمریکایی سیاست فشارحداکثری ترامپ علیه ایران تا به امروز بی نتیجه مانده و به بن بست رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 601

به "اتحادیه اروپا: آمریکا می تواند خواهان تحریم تسلیحاتی ایران گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: آمریکا می تواند خواهان تحریم تسلیحاتی ایران گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید