آنکارا: ادلب را ترک نمی کنیم

به گزارش مجله میهن 128، وزیر دفاع ترکیه بی اشاره به نقض منشور ملل متحد در حمله ارتش این کشور به بخشی از خاک یک کشور مستقل بدون کسب مجوز از دمشق ادعا کرد: از ادلب بیرون نمی رویم.

آنکارا: ادلب را ترک نمی کنیم

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با تور بهار 99 آنتالیا همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی ادعا کرد: در مقابل آسیب دیدن برادران لیبیایی خود بی توجه نخواهیم ماند.

به گزارش آناتولی، وزیر دفاع ترکیه بی اشاره به نقض منشور ملل متحد در حمله ارتش این کشور به بخشی از خاک یک کشور مستقل بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق ادعا کرد: نمی توانیم از پُست های دیده بانی خود در ادلب سوریه خارج شویم.

این در حالیست که وزیر دفاع ترکیه چندی پیش در سخنانی اعلام کره بود که آنکارا به هیچ وجه از نقاط مراقبت دوازده گانه در ادلب سوریه چشم پوشی نخواهد کرد.

طبق توافق آستانه که می سال 2017 حاصل شد، چند منطقه در سوریه از جمله نقاطی در استان ادلب، جزء طرح کاهش تنش قرار گرفته است و کشور های ترکیه، ایران و روسیه با استقرار نقاطی برای مراقبت و دیدبانی، وظیفه تضمین اجرای این توافق را دارند. ترکیه دوازده نقطه مراقبت در استان ادلب دارد.

دمشق تا به امروز چند بار اعلام نموده است که ترکیه به تعهدات خود در چارچوب توافق آستانه برای کاهش تنش و عقب نشینی گروه های مسلح از نقاط مورد توافق، عمل ننموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 331

به "آنکارا: ادلب را ترک نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: ادلب را ترک نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید