14 روش آسان برای بالا بردن کیفیت عکس در موبایل و کامپیوتر

به گزارش مجله میهن 128، برای بالا بردن کیفیت عکس چه اقداماتی را می توان انجام داد؟ برای این کار می توان به وسیله سایت های مختلف و بعلاوه نرم افزارهای مختلف استفاده کرد. اگر هم قرار است با گوشی خود کوشش کنید کیفیت عکس را بیشتر کنید، در این مطلب کوشش می کنیم برای شما هم راه چاره های ممکن را معرفی کنیم.

14 روش آسان برای بالا بردن کیفیت عکس در موبایل و کامپیوتر

افزایش کیفیت عکس، یکی از دغدغه های همیشگی کاربرهای عادی و به خصوص افرادی است که به طور حرفه ای به عکاسی می پردازند. از طرفی دیگر، طراحان گرافیک هم برای ویرایش همه جانبه تصاویر احتیاج دارند تا عکس ها تا حد امکان کیفیت مطلوبی داشته باشند. بنابراین، در این مقاله تصمیم گرفته ایم به طور جامع به این موضوع بپردازیم که بالا بردن کیفیت عکس چگونه امکان پذیر است. از طرفی، سعی شده راهکار های آسان تر در ابتدای مقاله اشاره گردد.

بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی

به منظور افزایش کیفیت عکس، چند وب سایت معتبر و پر کاربرد را معرفی می کنیم:

1. وب سایت RestorePhotos

استفاده از هوش های مصنوعی در حال حاضر به شدت رایج شده و در حوزه ویرایش تصاویر می توان با مراجعه به سایت restorePhotos.io یکی تجربه لذتبخش را کسب کرد. این وب سایت کاربردی، کاملا رایگان بوده و به طرز قابل توجهی می تواند روی افزایش کیفیت تصاویر و به خصوص چهره ها تاثیرگذار باشد.

نحوه کار با این وب سایت بسیار آسان است. شما تنها باید عکس مورد نظر خود را روی سایت آپلود نموده و تنها با چند کلیک ساده می توانید کیفیت عکس بهتری را به چشم خود مشاهده کنید. گفتنی است این وب سایت بیشتر برای تصاویری کاربرد دارد که حداقل یک شخصیت در فریم تصویر حضور داشته و چهره اش معین است.

2. وب سایت Deep Image AI

سایت Deep Image هم یکی دیگر از وب سایت های جالب برای بهبود کیفیت تصاویر محسوب می گردد. این وب سایت به وسیله یک هوش مصنوعی قادر است تصاویر مختلف را از جنبه های مختلف روشنایی، اندازه نور و … ویرایش کند. بعلاوه اگر دلتان می خواهد پس زمینه یا حتی بعضی از اشیای داخل محیط عکس ها را حذف کنید، وب سایت Deep Image AI برای شما مناسب خواهد بود.

این وب سایت دارای بخش رایگان به مدت محدود است که صرفا برای آزمایش قابلیت های هوش مصنوعی کاربرد دارد. در صورت تمایل برای استفاده از تمامی قابلیت های هوش مصنوعی Deep Image باید حق اشتراک ماهیانه معینی را بخرید.

3. وب سایت Lets enhance

یکی دیگر از وب سایت های بهبود کیفیت تصاویر، سایت Letsenhance.io است. طبق ادعای شرکت توسعه دهنده، می توان رزولوشن تصاویر را بدون افت کیفیت تا 4K هم تقویت کرد. استفاده از قابلیت های این وب سایت فعلا رایگان بوده و نحوه کار با این سایت هم شبیه به سایر وب سایت های مشابه است. کاربر باید عکس ها را با یک درگ اند دراپ ساده روی وب سایت ها آپلود نموده و سپس تصویر مورد نظر با یاری الگوریتم هوش مصنوعی کیفیت بهتری پیدا می نماید.

4. وب سایت Fotor

سایت Fotor مبتنی بر عملکرد یک هوش مصنوعی راه اندازی شده است. شما می توانید به وسیله آپلود تصاویر روی این وب سایت به طور اتوماتیک ویرایش های مد نظر خود را نظیر شفاف سازی بیشتر تصاویر، افزایش رزولوشن، رنگی تر کردن و بعلاوه بزرگ تر کردن عکس ها انجام دهید.

5. وب سایت imglarger

یک وب سایت مجذوب نماینده دیگر که با هوش مصنوعی توسعه پیدا نموده، سایت Image Enlarger است. بر طبق ادعای سایت اصلی، هوش مصنوعی این سایت می تواند رزولوشن هر تصویر با سایز کوچک را بدون افت کیفیت تا 2K و 4K بیشتر کرد. بنابراین اگر در پی افزایش کیفیت عکس به 4K هستید، این وب سایت می تواند یک گزینه پیشنهادی خوب برای آپ اسکیل تصاویر تلقی گردد.

مزایا و معایب استفاده از سایت های هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت عکس

همان طور که به احتمال زیاد متوجه شده اید، بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی خیلی کار ساده و راحتی است. چالش اصلی در این سناریو، یافتن یک هوش مصنوعی معتبر و رایگان است. با وجود این که بسیاری از سایت های مبتنی بر هوش مصنوعی یک بخش را به عنوان رایگان تعریف نموده اند، استفاده از حداکثر قابلیت های سایت ها احتیاجمند خرید حق اشتراک ماهیانه یا سالیانه است.

از دیگر چالش ها و شاید هم ایرادات این روش می توان به این نکته اشاره نمود که تنها زمانی می توانید از سایت بالا بردن کیفیت عکس بهره ببرید که از اینترنت با کیفیت و با ثباتی برخوردار باشید. در غیر این صورت وارد هر سایت افزایش کیفیت عکس شوید، به علت نوسان های شبکه یا کندی سرعت اینترنت نمی توان تعداد عکس های زیادی را از این طریق بهینه سازی کرد.

معرفی برنامه های مختلف برای بهینه سازی کیفیت تصاویر

برنامه هایی که به نظر عملکرد موفقیت آمیزی در این زمینه دارند را به دو دسته برنامه های موبایلی و کامپیوتری طبقه بندی نموده ایم. گفتنی است در صورت جست وجو در موتوهای سرچ نظیر گوگل می توانید برنامه های رایگان بیشتری را پیدا کنید اما در این مطلب تنها سعی شده چند مورد از برترین برنامه ها برای افزایش کیفیت عکس انتخاب گردد.

برنامه های افزایش کیفیت عکس در موبایل

چند نرم افزار مجذوب نماینده و کاربردی برای بهینه سازی تصاویر مختلف روی پلتفرم موبایل به توضیح زیر است:

1. برنامه موبایل HitPaw Photo Enhancer

برنامه هیجان انگیزی تحت عنوان HitPaw Photo Enhancer برای سیستم عامل های ویندوز، مک و بعلاوه دستگاه های اندرویدی توسعه پیدا نموده که می تواند فرایند ویرایش و روتوش تصاویر را خیلی آسان کند. کاربر به راحتی می تواند لکه یا چین و چروک روی صورت را تنها با یک کلیک به وسیله این هوش مصنوعی رفع کند.

2. برنامه موبایل Remini - Photo Enhancer

برای استفاده از قابلیت های اپلیکیشن Remini تنها کافی است تصاویر با کیفیتِ پایین خود را در داخل برنامه بارگذاری کنید. این نرم افزار حتی قادر است تصاویر تار را به طور هوشمند شفاف تر کند. این نرم افزار رایگان بوده و به هیچ گونه فرایند ثبت نام احتیاج ندارد. اپلیکیشن Remini برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS برای دانلود موجود است.

3. برنامه Adobe Spark

یکی از قدرتمندترین برنامه ها برای ویرایش تصاویر در موبایل، نرم افزار Adobe Spark است. این برنامه ابتدا برای دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل iOS توسعه پیدا نموده اما در حال حاضر نسخه اندروید این برنامه هم روی گوگل پلی برای دانلود در دسترس قرار گرفته است.

با استفاده از این برنامه می توان نور و سایر پارامترهای مربوط به عکس را تنظیم کرد. بعلاوه اگر در حین عکس برداری، دوربین دچار لرزش شده باشد، Adobe Spark به طور هوشمند می تواند نویزهای ناشی از لرزش دوربین را رفع کند.

4. برنامه Sharpen Image

اپلکیشن Sharpen Image یکی دیگر از برنامه های مناسب برای بهبود کیفیت عکس به شمار می رود. با این که این برنامه موبایلی رایگان است، تنها می توان مولفه Sharpness تصاویر را بهتر کرد. بنابراین قبل از دانلود و نصب این برنامه روی گوشی هوشمند به این موضوع دقت کنید. برنامه Sharpen Image تنها برای دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل اندروید توسعه پیدا نموده است.

5. برنامه Picsart

قطعا برنامه Picsart یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای موجود روی موبایل برای ویرایش تصاویر محسوب می گردد. این نرم افزار قابلیت های بسیار زیادی برای ویرایش تصاویر دارد که چند نمونه از این قابلیت های کاربردی، در زمینه ویرایش و ادیت عکس ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برای بهبود کیفیت عکس در برنامه پیکس آرت کار بسیار آسانی در پیش دارید. شما تنها کافی است عکس مد نظرتان را در برنامه پیکس آرت باز نموده و سپس تصویر را با بالاترین درجه کیفیت روی دستگاه خود ذخیره کنید.

مزایا و معایب استفاده از برنامه های موبایل برای بهبود کیفیت عکس

تنوع بسیار بالای قابلیت اپلیکیشن های موبایل برای ادیت تصاویر، مهم ترین مزیت برنامه های موبایل محسوب می گردد. با این حال، یافتن یک برنامه که به طور تمام و کمال ویژگی های خود را رایگان در اختیار تمامی کاربران قرار دهد یک چالش اساسی است. با وجود این موضوع که شرکت های مختلف به طور شبانه روزی کوشش می نمایند برنامه های موبایلی را بهینه تر نمایند، برای بهره مندی از برنامه های قدرتمند احتیاج است تا از یک گوشی هوشمند حداقل میان رده برخوردار باشید.

برنامه های افزایش کیفیت عکس برای ویندوز

چند نرم افزار مجذوب نماینده و کاربردی برای بهینه سازی تصاویر مختلف برای کامپیوتر به توضیح زیر است:

1. نرم افزار Lightroom

اپلیکیشن لایتروم قدرتمندترین برنامه به منظور ویرایش تصاویر تلقی می گردد. برای راحتی کار، می توان از یک پلاگین به نام Perfectly Clear استفاده کرد. به این صورت که پس از نصب این پلاگین، کاربر می تواند به راحتی پارامترهای مربوط به تصاویر را بهتر کند. می توان تصاویر بسیار زیادی را در هر کلکسیون در لایت روم قرار داد. کلکسیون به نوعی یک پوشه مجازی به شمار می رود. برنامه لایتروم برای پلتفرم اندروید هم موجود است.

2. نرم افزار Photoshop

هر نوع تغییری که می خواهید در یک تصویر اعمال کنید، به وسیله امکانات برنامه فتوشاپ امکان پذیر خواهد بود. بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ به وسیله گزینه های مختلفی قابل انجام است. برای مثال می توان به قابلیت Shake Reduction اشاره نمود که تا حدود زیادی نویز را رفع می نماید. بعلاوه امکان افزایش پیکسل در تصاویر هم به وسیله برنامه فتوشاپ امکان پذیر است.

شبیه به لایتروم، در نرم افزار فتوشاپ هم می توان از پلاگین های مختلف برای راحتی کار استفاده کرد. پلاگین NBP Sharp یک نمونه فوق العاده کاربردی برای افزایش کیفیت عکس محسوب می گردد.

3. نرم افزار Skylum Luminar AI

برنامه Skylum Luminar AI در زمان عرضه اش سر و صدای به نسبت زیادی به پا نموده است؛ چرا که این برنامه، در حقیقت اولین نرم افزاری است که به طور کامل بر پایه هوش مصنوعی روی سیستم عامل کار می نماید. با وجود این که قابلیت های موجود در این برنامه برای عکاس های حرفه ای مناسب است، هر کاربری از آماتور گرفته تا حرفه ای قادر است تصاویر مختلف را با این برنامه ویرایش کند.

این نرم افزار برای سیستم عامل های ویندوز و بعلاوه مک توسعه پیدا نموده است. بعلاوه، یک پلاگین به همین نام برای نرم افزارهای لایتروم و فتوشاپ هم توسعه پیدا نموده تا بتوان از قابلیت های هوش مصنوعی مذکور برای بهبود کیفیت تصاویر بهره برداری کرد.

4. نرم افزار SilkyPIX JPEG Photography

برنامه SilkyPIX JPEG Photography شاید مثل سه نرم افزار دیگر قدرتمند و دقیق نباشد، اما می توان برای فراوری محتوا در سطح دنیای مجازی از این برنامه یاری گرفت. این برنامه کم حجم برای بهینه سازی تصاویر گزینه های مختلفی را جلو روی کاربر قرار می دهد. برنامه افزایش کیفیت عکس SilkyPIX JPEG Photography این قدرت را دارند تا چند عکس را به طور همزمان مورد پردازش قرار دهد.

مزایا و معایب استفاده از برنامه های کامپیوتر برای بهبود کیفیت عکس

مهم ترین مزیت برنامه های کامپیوتر، قدرت پردازش فوق العاده دقیق و سرعت بسیار بالا در انجام فرایندهاست. با این حال، کاربر برای نصب و اجرای بدون دردسرِ برنامه هایی مثل فتوشاپ و لایتروم به دستگاه هایی احتیاج پیدا می نماید که معینات فنی قابل توجهی داشته باشند.

بعلاوه، یاد گرفتن در محیط برنامه های مذکور شاید برای بسیاری از کاربرها سخت و زمان بر باشد. از همین رو، قبل از دانلود نرم افزارهای فتوشاپ و لایتروم باید به این نکات دقت کرد. با این حال، برنامه سوم که در این مقاله تحت عنوان SilkyPIX معرفی شده، دارای محیط کاربری ساده تری بوده و طیف بیشتری از کاربرها می توانند از امکانات برنامه استفاده نمایند.

عکس های خود را مجذوب نماینده تر کنید!

در این مقاله کوشش شده تا برنامه های موبایلی، اپلیکیشن های کامپیوتر و بعلاوه وب سایت های مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت تصویر معرفی گردد. با این حال، منابع مورد احتیاج برای انجام فرایند بهینه سازی تصاویر صرفا محدود به موارد گفته شده نیست. شما می توانید با گشت و گذار در وب سایت های مختلف، منابع جدیدتر و چه بسا مجذوب نماینده تری را پیدا کنید.

احتمالا این سوال هم برای تان پیش آمده که کدام روش برای ادیت تصاویر آسان تر و بدون دردسرتر است. معمولا روش استفاده از وب سایت های آنلاین، یک متد سریع تر و راحت تر برای افزایش کیفیت تصاویر محسوب می گردد. با تمام این تفاسیر، در بخش معرفی هر نوع منبع، به مزایا و معایب منابع مذکور هم اشاره شده تا شما بتوانید با دقت بیشتری روند کار خود را انتخاب کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1883

به "14 روش آسان برای بالا بردن کیفیت عکس در موبایل و کامپیوتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 روش آسان برای بالا بردن کیفیت عکس در موبایل و کامپیوتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید