چگونه مسائل هات اسپات در آیفون را حل کنیم؟رفع کردن مشکل هات اسپات در گوشی های آیفون

به گزارش مجله میهن 128، هات اسپات کردن یا همان اشتراک گذاری اینترنت یکی از پراستفاده ترین کارهایی است که کاربران گوشی های موبایل انجام می دهند تا بتوانند اینترنت گوشی یا تبلت خود را برای سایر دستگاه هایی که سیم کارت خور نیستند یا به اینترنت دسترسی ندارند به اشتراک بگذارند. هات اسپات در گوشی های آیفون هم وجود دارد اما ممکن است کاربران گاهی اوقات در انجام این فرایند با مشکل روبرو شوند. در این مطلب به آنالیز تمام مسائل احتمالی هات اسپات در گوشی های آیفون و راه چاره آن ها خواهیم پرداخت.

چگونه مسائل هات اسپات در آیفون را حل کنیم؟رفع کردن مشکل هات اسپات در گوشی های آیفون

برطرف کردن مشکل هات اسپات در گوشی های آیفون

1. اطمینان حاصل کنید اینترنت همراه و هات اسپات فعال هستند

گاهی اوقات پیش می آید که هات اسپات آیفون خود را روشن می کنید اما به خاطر وجود یک باگ یا هر چیز دیگری، هات اسپات با موفقیت روشن نمی گردد. گاهی اوقات هم ندانسته یا ناخواسته اینترنت همراه را خاموش می کنید اما این موضوع را فراموش می کنید. در نتیجه نخستین کاری که باید قبل از انجام هر کار دیگری انجام دهید این است که ببینید آیا این دو گزینه روشن هستند یا خیر.

برای اینکه از فعال بودن آن ها اطمینان حاصل کنید دو راه وجود دارد. یا وارد منوی تنظیمات سریع شوید یا به تنظیمات گوشی در بخش Cellular Data رفته و چک کنید آیا Mobile Data و Personal Hotspot فعال هستند یا خیر. بعلاوه وقتی روی گزینه Personal Hotspot کلیک می کنید، می بینید که یک گزینه تحت عنوان Allow Others to Join هم وجود دارد که به معنای اجازه اتصال به سایر افراد است. این گزینه را هم فعال کنید و ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

نکته: در این قسمت خاموش و روشن کردن گزینه مربوط به Allow Others to Join هم می تواند مشکل هات اسپات را برطرف کند.

2. گوشی را در حالت خواب قرار ندهید

هنگامی که هات اسپات را روی گوشی آیفون خود فعال می کنید، به سرعت گوشی را قفل نکنید و کنار نگذارید. با این کار آیفون به حالت خواب می رود. اجازه دهید مدتی نمایشگر گوشی روشن بماند تا روند اتصال دستگاه دیگر به آن بدون هیچ مسئله ای صورت بگیرد. حالا می توانید با خیال راحت گوشی را قفل نموده و کنار بگذارید. اگر قبل از اینکه اتصال با موفقیت صورت بگیرد، گوشی را خاموش کنید، هات اسپات شاید به صورت اتوماتیک خود را غیبرطرفال کند؛ حتی اگر ثانیه ای پیش هم آن را فعال نموده باشید. بنابراین اجازه دهید ابتدا اتصال به خوبی برقرار گردد.

3. چک کنید آیا گوشی بسته دارد یا خیر

در بسیاری از زمان ها پیش می آید که می بینیم همه چیز بدون هیچ مسئله ای فعال است اما باز هم دستگاه ثانویه، اینترنت را از آیفون دریافت نمی نماید. اینجاست که باید چک کنید ببینید آیا اصلا بسته اینترنت همراه فعال دارید یا به اتمام رسیده است. بسته به نوع سرویس دهنده اینترنت، روش های مختلفی برای چک کردن این موضوع و خرید بسته نو وجود دارد. اگر بسته شما به اتمام رسیده بود، قطعا مشکل عدم اتصال از همینجا سرچشمه می گیرد؛ کافی است یک بسته نو خریداری کنید و تمام. اما اگر بسته فعال دارید و باز هم اتصال برقرار نمی گردد، به سراغ راه چاره چهارم بروید.

4. سازگاری هات اسپات آیفون را به حدبیشتر برسانید

اگر از گوشی های سری آیفون 12 به بعد استفاده می کنید، می توانید با فعال کردن یک گزینه، اندازه سازگاری هات اسپات آیفون خود را به وسیله تنظیمات به حدبیشتر برسانید. گاهی اوقات دستگاهی که قصد دارید با استفاده از آن اینترنت آیفون را دریافت کنید، با پهنای باند اینترنت گوشی شما سازگاری ندارد. با فعال کردن این گزینه، اتصال به 2.4 گیگاهرتز سوییچ می نماید تا بدین ترتیب طیف وسیعی از دستگاه ها را پوشش دهد.

البته نکته منفی راجع به فعال کردن این قابلیت این است که شاید در بعضی از شرایط سرعت اینترنت شما با افت محسوسی روبرو گردد. اما اگر اینترنت را برای کار سبکی نظیر وب گردی احتیاج دارید می توانید با همان سرعت هم به برترین شکل ممکن احتیاج خود را برطرف کنید. اگر مشکل با سیستم ویندوزی وجود ندارد و در کامپیوتر مک با چنین مسئله ای روبرو شده اید، باید روش های دیگری را امتحان کنید که سعی می کنیم در مطلبی جداگانه به آنالیز آن ها بپردازیم چون روش های زیادی برای برطرف این مشکل وجود دارد.

5. گوشی را ریستارت کنید

معمولا با مشاهده کوچک ترین مشکل غیرقابل حلی در گوشی، نخستین کاری که به ذهنمان می رسد این است که گوشی را ریستارت کنیم. این کار در بیشتر مواقع اگر مشکل سخت افزاری یا جدی نباشد، آن را برطرف خواهد نمود چرا که برنامه های در حال انجام را به طور کل می بندد، اگر گوشی مشغول پردازش خاصی باشد آن پردازش را تمام می نماید و به طور کلی باعث رفرش شدن گوشی می گردد.

اگر تمایلی به ریستارت کردن ندارید، به عنوان یک راه چاره سریع تر که البته فقط برای مسائل مربوط به اینترنت کار می نماید، پیشنهاد می گردد حالت هواپیما را فعال نموده و بعد از گذشت چند ثانیه آن را غیبرطرفال کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر. توجه داشته باشید یک بار ریستارت کردن گوشی کفایت می نماید و اگر مشکل برطرف نشد، باید به سراغ راه چاره بعدی بروید. بعلاوه گاهی اوقات مشکل اصلا از آیفون شما نیست و تنظیمات دستگاه ثانویه باید مورد آنالیز قرار بگیرد.

6. سیم کارت را خارج نموده و دوباره وارد کنید

اگر این امکان برای شما وجود دارد، سیم کارت را از گوشی خارج نموده و دوباره آن را وارد گوشی کنید. گاهی اوقات گوشی نمی تواند سیم کارت را به درستی شناسایی کند و همین مسئله سبب می گردد در فعال شدن اینترنت همراه و در نتیجه هات اسپات کردن مشکل به وجود بیاید. اگر هم امکانش وجود دارد، می توانید سیم کارت دیگری را درون گوشی قرار دهید و ببینید آیا مشکل برطرف می گردد یا خیر. در صورتی که راه چاره نخست را امتحان می کنید، حتما چک کنید روی سیم کارت خراشیدگی یا مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

7. روش دیگری را برای اتصال امتحان کنید

بسیاری از افراد تصور می نمایند اگر آیفون آن ها نتواند به وسیله هات اسپات اینترنت را برای یک دستگاه دیگر به اشتراک بگذارد، دیگر هیچ راهی وجود نخواهد داشت اما این درست نیست چون شما می توانید با استفاده از بلوتوث یا یک کابل USB هم اینترنت را برای دستگاه دیگر به اشتراک بگذارید.

البته نباید هات اسپات مسئله ای داشته باشد و در صورت عدم برقراری اتصال از این طریق قطعا باید به مشکل رسیدگی گردد اما اگر احتیاج حیاتی به اینترنت در همان لحظه دارید ، این دو روش ایدئال هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روش های مختلف اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر، مقاله ای که پیش تر در این رابطه منتشر شده را مطالعه کنید.

در اتصال USB بین گوشی آیفون و سیستم ویندوزی، اپلیکیشن iTunes باید در سیستم نصب شده باشد. آیفون خود را به وسیله USB به آن متصل کنید. در این مرحله پیغامی روی گوشی شما ظاهر می گردد مبنی بر اینکه آیا به این کامپیوتر اعتماد دارید یا خیر. با کلیک روی گزینه Trust و سپس وارد کردن رمز گوشی خود، می توانید در سمت چپ و بالای برنامه iTunes، آیکون گوشی را مشاهده کنید. اگر هات اسپات گوشی شما روشن باشد، ویندوز به صورت اتوماتیک به آن متصل خواهد شد.

در این مرحله، یک نوار آبی رنگ نیز در گوشی شما ظاهر می گردد که نشان می دهد یک دستگاه به هات اسپات آیفون شما متصل شده است.

8. آیفون خود را برای برطرف مشکل هات اسپات آپدیت کنید

اگر با هات اسپات گوشی آیفون خود مشکل دارید، آپدیت کردن دستگاه به iOS نو می تواند مشکل گشا باشد. کافی است به تنظیمات گوشی رفته و در بخش General و سپس Software Update، چک کنید آیا آپدیتی در دسترس واقع شده است یا خیر. اگر آپدیت وجود داشت، حتما آن را نصب کنید، در غیر این صورت باید به راه چاره شماره 10 متوسل شوید.

9. ریست کردن تنظیمات شبکه

iOS یک روش داخلی برای پاک کردن تمام تنظیمات و داده های مربوط به شبکه دارد که در واقع از آن به عنوان بازگشت به تنظیمات کارخانه شبکه نیز یاد می گردد. بدین ترتیب شما تمام اطلاعات ذخیره شده در این زمینه را از دست خواهید داد. البته یک روش لایت هم وجود دارد که با استفاده از آن می توانید فقط یک سری از اطلاعات خاص را پاک کنید.

کافی است به تنظیمات رفته و در بخش General و بعد Transfer or Reset iPhone و سپس Reset و در نهایت Reset Network Settings، تنظیمات شبکه را ریست کنید. در این قسمت باید حتما رمز عبور گوشی را وارد کنید تا به شما اجازه ریست کردن تنظیمات داده گردد.

ریست کردن تمام اطلاعات وای فای و اینترنت همراه شما را به همراه رمزهای عبور وای فای و… پاک می نماید. در واقع شما بعد از انجام این کار یک بخش خالی در اختیار خواهید داشت که می توانید دوباره در آن، تنظیمات دلخواه خود را وارد کنید.

10. از iCloud خود خارج شوید

بعضی از افراد مدعی شده اند خارج شدن از حساب کاربری iCloud آن ها مشکل هات اسپات را برطرف نموده است. کافی است به تنظیمات رفته و روی نام خود کلیک کنید و با کلیک روی گزینه Sign Out، از حساب خود خارج شوید. حالا دوباره وارد حساب خود شوید و ببینید آیا هات اسپات کار می نماید یا خیر.

11. آیفون را ریست کنید

در نهایت تنها گزینه ای که برای شما باقی می ماند این است که گوشی خود را ریست کنید؛ یعنی آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید. البته پیشنهاد می گردد قبل از انجام این کار حتما اطمینان حاصل کنید که دستگاه گیرنده اینترنت هیچ مسئله ای از بابت دریافت اینترنت ندارد و با سایر دستگاه ها هم به راحتی می توانند اینترنت خود را با آن به اشتراک بگذارند. اگر مطمئن شدید مشکل از آیفون شماست، می توانید آن را ریست کنید.

کافی است به تنظیمات اصلی گوشی رفته و در بخش General و بعد Transfer or Reset iPhone و سپس Reset و در نهایت Reset All Settings، گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. توجه کنید این کار فقط تنظیمات شما را به حالت کارخانه بر می گرداند و هیچ اطلاعاتی را پاک نمی نماید. در نتیجه یک روش ایمن و کاربردی برای برطرف کردن مسائل متعددی است که برای گوشی به وجود می آید.

اگر می خواهید گوشی را به صورت کامل ریست فکتوری کنید، باید به تنظیمات رفته و در بخش General، بعد Transfer or Reset iPhone، سپس Reset و در نهایت Erase All Content and Settings این کار را انجام دهید. توجه کنید در این حالت تمام اطلاعات شما به طور کامل پاک می شوند در نتیجه باید به عنوان آخرین راه چاره به آن متوسل شوید.

اگر هم امکان ریست کردن گوشی به وسیله خود گوشی وجود ندارد می توانید آن را به سیستمی که iTunes درون آن نصب است متصل نموده و با اجرای اپلیکیشن در سیستم و انتخاب آیفون از پنل سمت چپ و در نهایت کلیک روی Restore iPhone، آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

هات اسپات آیفون؛ سخن پایانی

در این مطلب روش های رایج برطرف کردن مسائل هات اسپات در آیفون شرح داده شده است. اگر باز هم مشکل بعد از انجام تمام این کارها پابرجاست به نظر می رسد یک مشکل سخت افزاری است و باید به تعمیرگاه موبایل مراجعه نموده و مشکل را با یک متخصص موبایل در میان بگذارید. آیا تا به امروز با مشکل هات اسپات در آیفون روبرو شده اید؟ چگونه آن را برطرف نموده اید؟

روش های موثر حل مشکل عدم اتصال لپ تاپ های ویندوزی به هات اسپات موبایل

منبع: MUO

سوالات متداول درباره هات اسپات آیفون

آیا می توان به وسیله USB یا بلوتوث، اینترنت آیفون را با سیستم ویندوزی به اشتراک گذاشت؟

بله. البته اپلیکیشن iTunes باید در سیستم نصب شده باشد.

چرا هیچ کسی نمی تواند به آیفون من متصل گردد؟

به تنظیمات گوشی رفته و گزینه Allow Others to Join را فعال کنید.

آیا هات اسپات می تواند مشکل سخت افزاری پیدا کند؟

احتمال چنین چیزی بسیار کم است اما اگر هیچ یک از روش های بالا جواب ندهد و دستگاه دریافت نماینده اینترنت هم هیچ مسئله ای نداشته باشد، محتمل است مشکل سخت افزاری باشد.

چند دستگاه می توانند به صورت همزمان به آیفون متصل شوند؟

معمولا 3 الی 5 دستگاه می توانند به یک آیفون متصل شوند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1842

به "چگونه مسائل هات اسپات در آیفون را حل کنیم؟رفع کردن مشکل هات اسپات در گوشی های آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مسائل هات اسپات در آیفون را حل کنیم؟رفع کردن مشکل هات اسپات در گوشی های آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید