گیاهی شگفت انگیز در سبد غذایی ما

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/لرستان یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: شوید تازه کالری بسیار کمی دارد اما منبع فوق العاده ای از چندین ویتامین و ماده معدنی ضروری ازجمله ویتامین ث، منگنز و ویتامین A به شمار می رود.

گیاهی شگفت انگیز در سبد غذایی ما

مژده زارعی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شوید از دیرباز تا به امروز به عنوان سبزی و ادویه مصرف فراوانی داشته و به همین دلیل آن را به منظور طعم دهی به غذاهای مختلف نیز به کار می برند اما ویژگی های منحصر به فرد آن تنها محدود به مصارف آشپزی نیست و به طور سنتی برای درمان یک سری از بیماری ها مانند مسائل گوارشی، کولیک نوزادان و بوی بدن دهان استفاده می گردد.

وی ادامه داد: شوید تازه کالری بسیار کمی دارد اما منبع فوق العاده ای از چندین ویتامین و ماده معدنی ضروری ازجمله ویتامین ث، منگنز و ویتامین A به شمار می رود، خود ویتامین A یک ماده مغذی ضروری مهم برای یاری به حفظ بینایی و حمایت از سلامت سیستم ایمنی بدن است.

زارعی با اشاره به این که این گیاه در عین حال منبع خوبی از منگنز است، عنوان نمود: هرچند بدن انسان به مقادیر بسیار کمی از آن احتیاج دارد، اما منگنز برای عملکرد طبیعی مغز، سیستم عصبی و متابولسیم قند و چربی حیاتی است.

این کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به این که دانه های شوید نیز مزایای تغذیه ای مشابهی را به خود اختصاص می دهند، اعلام کرد: شوید غنی از آنتی اکسیدان هاست که مصرف مواد غذایی و مکمل های آن مستقیماً به کاهش التهاب و پیشگیری یا حتی درمان بعضی از اختلالات خاص مانند امراض قلبی- عروقی، آلزایمر، آرتریت روماتوئید و بعضی از انواع سرطان یاری می نماید.

وی با اشاره به این که شوید کاهنده چربی، قندخون و پیشگیری از امراض قلبی- عروقی است، عنوان نمود: سطح بالای چربی و قندخون به ویژه به صورت مزمن بسیار نگران کننده است و این شرایط به بیماری های قلبی عروقی، مسدود شدن عروق خونی، مقاومت به انسولین، سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 منجر می گردد.

زارعی با اشاره به این که شوید یکی از مؤثرترین گیاهان در راستای یاری به کاهش چربی و قند خون محسوب می گردد و مورد تأیید پزشکان سراسر دنیا است، اضافه کرد: مصرف روزانه دوزهای کنترل شده از عصاره شوید توانست به طرز معنی داری قند خون ناشتا و سطح چربی در بیماران را کاهش دهد.

این کارشناس گیاهان دارویی توضیح داد: از سایر سایر فواید بالقوه شوید می توان به خصوصیات آنتی باکتریال، سلامت استخوانی و کرامپ های قاعدگی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1642

به "گیاهی شگفت انگیز در سبد غذایی ما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهی شگفت انگیز در سبد غذایی ما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید