کرونا قیمت تور های استانبول را کاهش داد!

به گزارش مجله میهن 128، کرونا، ویروسی مرگبار که به سرعت در تمامی نقاط جهان در حال شیوع است و تا به امروز جان بیش از 1000 انسان را گرفته است

کرونا قیمت تور های استانبول را کاهش داد!

از سفر با قیمت روز تور استانبول لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

به گزارش خبرنگار ، کرونا، ویروسی مرگبار که به سرعت در تمامی نقاط دنیا در حال شیوع است و تا به امروز جان بیش از 1000 انسان را گرفته است، این ویروس خانمانسوز، تأثیرات مخرب بسیاری بر روی موارد مختلف نظیر اقتصاد چین و غیره داشته است، گسترش این بیماری در سطح وسیع، صنعت گردشگری در کشور های مختلف را نیز تحت تأثیر قرار داده است، به طوریکه قیمت تور های استانبول با شیوع این بیماری، کاهش یافت، در ادامه با ما همراه باشید تا به آنالیز این موضوع بپردازیم.

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، کرونا نام ویروسی مرگبار است که با علائمی نظیر تب، صرفه، بی حالی، سردرد، بدن درد و غیره به سراغ قربانیان خود می رود، با شروع شیوع کرونا در شهر ووهان چین، مردم این شهر در قرنطینه به سر می برند و کشور چین که یکی از پر جمعیت ترین شهر های دنیا می باشد این روز ها به شهر ارواح بدل شده و خیابان هایش تهی از شهروندان است، البته قرنطینه شهروندان تنها محدود به شهر ووهان نیست و در سایر شهر های چین نیز این رخ داده است!

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم بیماری کرونا تأثیرات مخرب بسیاری بر روی اقتصاد کشور چین داشته است و باید بدانید که همزمان با شیوع کرونا، بورس چین به شدت سقوط کرد و گفته می گردد که بیش از 400 میلیارد دلار خسارت اقتصادی وارد شده است البته دولت چین با تزریق پول به اقتصاد این کشور سعی در مقابله با تأثیرات شیوه کرونا دارد.

یکی دیگر از موارد که تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است، قیمت هر بشکه نفت در بازار دنیای می باشد، باید بدانید که همزمان با شروع شیوع این بیماری قیمت دنیای نفت دچار کاهش نسبتاً شدید شد!

چین یکی از بزرگترین وارد نمایندگان نفت در دنیا محسوب می گردد و بعد از شیوع بیماری میزان تقاضای این کشور تا حد زیادی کاهش یافته است، به دنبال این امر، قیمت هر بشکه نفت در بازار دنیای نیز کاهش یافت.

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، در اغلب شهر های کشور چین مردم در قرنطینه به سر می برند، علاوه بر این بسیاری از کشور های دنیا از پذیرش توریست های چینی به داخل کشور خود اجتناب می نمایند، جالب است بدانید که آمار پرواز ها به مبدأ و یا مقصد چین بسیار کاهش یافته است، این امر سهم کشور چین از صنعت گردشگری دنیا را حذف می نمایند، همچنین گفتنی است که چین همیشه یکی از توریستی ترین کشور های موجود در قاره آسیا به شمار می آید و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می باشد، اما در حال حاضر با وجود کرونا، هیچ یک از توریست ها تمایلی به سفر به چین ندارند و این امر نیز خسارات بسیاری به صنعت گردشگری این کشور و دنیا وارد نموده است.

کرونا و کاهش قیمت تور استانبول در ایران

استانبول یکی از توریستی شهر های موجود در کشور ترکیه است و هواداران بسیاری در میان گردشگران ایرانی دارد، جالب است بدانید که این شهر سالانه میزبان بیش از 10 میلیون توریست می باشد که نقاط مختلف دنیا به این شهر سفر می نمایند، به دنبال شیوع ویروس کرونا قیمت تور های گردشگری در اغلب کشور های دنیا کاهش یافته است، تور استانبول نیز از این این قاعده مستثنی نبوده و شاهد قیمت تور استانبول نیز هستیم، توجه داشته باشید که لیستی از قیمت تور استانبول در لحظه آخر قابل دسترسی است.

این کاهش قیمت باعث بروز نگرانی در میان گردگشران تور استانبول شده است اما می توان گفت که جای نگرانی وجود ندارد و تا کنون هیچ موردی از ابتلا کسی در ترکیه به کرونا گزارش نشده است، به علاوه باید در نظر داشته باشید که دولت ترکیه از ورود شهروندان کشور چین به داخل ترکیه به شدت خودداری می نماید و تدابیر امنیتی لازم به منظور جلوگیری از ورود کرونا به این کشور را اندیشیده است، بنابراین گردشگران تور استانبول نوروز 99 می توانند با خیالی آسوده به این شهر سفر نموده و از جاهای دیدنی آن بازدید نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 321

به "کرونا قیمت تور های استانبول را کاهش داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا قیمت تور های استانبول را کاهش داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید