چرا آمریکا نمی خواهد هوش مصنوعی را جایگزین خلبانان کند؟

به گزارش مجله میهن 128، نیروی هوایی آمریکا اخیراً آزمایش های زیادی را در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای خلبانی انجام داده است. اما حالا درمجموع به نظر می رسد که آن ها هنوز این فناوری را برای کنترل کامل جنگنده ها آماده نمی دانند و باور دارند که هوش مصنوعی جایگزین خلبان ها نخواهند شد، بلکه به عنوان مکمل به آن ها یاری خواهند کرد.

چرا آمریکا نمی خواهد هوش مصنوعی را جایگزین خلبانان کند؟

نیروی هوایی آمریکا می گوید هوش مصنوعی به عنوان ابزاری نه برای کنار گذاشتن خلبان ها، بلکه برای یاری به آن ها استفاده خواهد شد.

نیروی هوایی آمریکا اخیراً آزمایش های زیادی را در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای خلبانی انجام داده است. اما حالا درمجموع به نظر می رسد که آن ها هنوز این فناوری را برای کنترل کامل جنگنده ها آماده نمی دانند و باور دارند که هوش مصنوعی جایگزین خلبان ها نخواهند شد، بلکه به عنوان مکمل به آن ها یاری خواهند کرد.

آمریکا ابتدای دسامبر برای اولین بار یک جت جنگنده را با کنترل هوش مصنوعی به پرواز درآورد و حتی یک نبرد هوایی آزمایشی را پشت سر گذاشت. این جت بخشی از برنامه VISTA بود که درحال حاضر دو نرم افزار هوش مصنوعی به نام های AACO و ACE را توسعه می دهد. اما به نظر نیروی هوایی آمریکا، هیچ کدام از این سیستم ها برای پیاده سازی روی تمام ناوگان هوایی آن ها آماده نیستند.

برنامه VISTA در حد فاصل 1 تا 16 دسامبر 12 آزمایش پروازی مجموعاً به مدت بیش از 17 ساعت را انجام داد. اگرچه اطلاعات زیادی درباره شیوه تعلیم این هوش مصنوعی منتشر نشده است، اما می دانیم که هر دو سیستم پیش از نصب شدن روی جنگنده ها، ساعت ها آموزش شبیه سازی شده را پشت سر گذاشته اند.

هوش مصنوعی ابزاری برای یاری به خلبان ها خواهد بود

بااین وجود، وزارت دفاع آمریکا می گوید این ابزار های هوش مصنوعی قرار نیست جایگزین خلبان ها گردد. کریستوفر کاتینگ، مدیر تحقیقات مدرسه خلبانی آزمایشی نیروی هوایی آمریکا می گوید: قصد نداریم خلبان ها را کنار بگذاریم؛ می خواهیم به آن ها یاری کنیم و ابزاری اضافه را در اختیارشان قرار دهیم.

کاتینگ می گوید شرایط حاضر شبیه به دوران ظهور سواره نظام است. در آن دوره اسب ها به سربازان یاری می کردند تا دیگر دغدغه ای برای حرکت نداشته باشند و تمرکز خود را روی مبارزه بگذارند. هوش مصنوعی هم می تواند به روش های مختلف مفید واقع گردد. برای نمونه، اگر خلبان حین عملیات از هوش برود یا کشته گردد، هوش مصنوعی می تواند به پرواز ادامه دهد و او را به مقر ارتش برگرداند.

علاوه براین، گفته شده است که برنامه VISTA می تواند در زمینه آموزش هم کاربرد داشته باشد و اطلاعات مفیدی را در اختیار دانشجویان خلبانی قرار دهد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 24 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1827

به "چرا آمریکا نمی خواهد هوش مصنوعی را جایگزین خلبانان کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آمریکا نمی خواهد هوش مصنوعی را جایگزین خلبانان کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید