تور افریقای جنوبی: از گشت و گذار در آفریقای جنوبی لذت ببرید

به گزارش مجله میهن 128، در آفریقای جنوبی به کجاها سر بزنیم

سفر در گوشه و کنار این کشور پهناور و تماشا شهرهای سرشار از روح زندگی در جنوبی ترین کشور قاره سیاه می تواند شما را با تاریخ پر تلاطم آن آشنا کند. این کشور آثار تماشای و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. منظره ها طبیعی و گونه های جانوری نیز از جاذبه های مهم گردشگری این کشور پهناور هستند. خبرنگاران در ادامه بعضی از زیباترین و جذابترین منطقه ها تماشای این کشور را معرفی می نماید:

تور افریقای جنوبی: از گشت و گذار در آفریقای جنوبی لذت ببرید

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

استلن بوش ، وسترن کیپ (Stellenbosch, Western Cape)

این شهر دارای یکی از زیباترین منظرهها در آفریقای جنوبی است. در این منطقه گویی مزارع سرسبز و درختان کهنسال بلوط در کنار خانه های سفید رنگ سبک هلندی به شکل موزائیک هایی هنری چیده شده اند. استلن بوش بعلاوه به عنوان یکی از برترین نمونه های بافت شهری حفظ شده از دوران استعمار آلمانی ها و حضور کمپانی هند شرقی در این محل محسوب می گردد. امروزه این شهر به عنوان یک مرکز دانشگاهی شناخته شده و بعلاوه به واسطه سبک غذایی منحصر به فرد خود دارای معروفیت است. برترین رستوران های آفریقای جنوبی در این شهر قرار داشته و تعداد زیادی کافه های مختلف در گوشه و کنار شهر وجود دارند. علاقه مندان به تاریخ می توانند در موزه روستایی این شهر سفری در اعماق تاریخ داشته و در رستوران های قدیمی چهارگانه آن که در فاصله سال های 1709 تا 1850 میلادی تاسیس شده اند، غذا بخورند. موزه روپرت (Rupert) دیگر موزه مشهور این شهر به شمار می رود که در آن تعدادی از برترین آثار هنری آفریقای جنوبی به نمایش گذاشته شده است. باغ گیاه شناسی و دانشگاه استلن بوش از دیگر منطقه ها مشهور گردشکری این شهر به شمار می فرایند. در منطقه طبیعی حفاظت شده جونکر شوک (Jonkershoek Nature Reserve) شما می توانید انتخاب گسترده ای از تفریحات مانند پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری و …. را داشته و از منظره ها استثنایی آن لذت ببرید.

دراکنزبرگ - کوازولا ناتال (The Drakensberg, KwaZulu-Natal)

دراکنزبرگ به معنی کوهستان اژدها بوده و یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری در کشور آفریقای جنوبی به شمار می رود. این منطقه بعلاوه بلندترین و مرتفع ترین منطقه این کشور شناخته شده و در آن تعدادی از منطقه ها طبیعی موجود در لیست میراث جهانی مانند پارک (uKhahlamba-Drakensberg) قرار گرفته است که زیبایی آن هر بازدیدنماینده ای را تحت تاثیر قرار می دهد. این منطقه پوشیده از سنگ ها و صخره هایی از جنس بازالت دندانه دار است. در پارک ملی رویال ناتال (Royal Natal National Park) می توانید زیباترین منظرههای صخره ای را در کنار رودخانه های آفریقایی و قلعه ای بزرگ دیدن کنید. در این منطقه یک جنگل انبوه در پناه دره شکل گرفته و بیش از 800 گونه مختلف جانوری در این محل زندگی می نمایند. این جنگل بعلاوه از نظر تنوع گونه های گل ها و گیاهان نیز بسیار غنی بوده و در ایام تابستان، رودها و آبشارهای فصلی متعددی در آن شکل گرفته و آب های زلال جاری در آن ؛ طراوت خاصی به منطقه می بخشد. این کوهستان در فصول سرد سال از برف پوشیده شده و منظرهی زیبا دارد. از مهم ترین تفریحات امکان پذیر در این منطقه می توان به ماهیگیری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، صخره نوردی، چتربازی و قایق سواری در رودهای خروشان اشاره نمود. یکی دیگر از مهم ترین تفریحات امکان پذیر در این منطقه نیز سوار شدن به بالن های هوای داغ و دیدنی منظره جادویی اطراف است.

گاردن روت یا راستا جنگلی (The Garden Route)

در محدوده سواحل جنوب شرقی آفریقای جنوبی، یک راستا جنگلی به طول 200 کیلومتر وجود دارد که این سرزمین را به یکی از زیباترین منطقه ها جهان تبدیل نموده است. این جاده در امتداد سواحل اقیانوس هند از خلیج موسل (Mossel) در وسترن کیپ آغاز شده و تا استورمز ریور به معنی رودخانه طوفانی (Storms River) در ایسترن کیپ ادامه پیدا می نماید. در این راستا زیبا و جنگلی، تپه های سرسبز، شهرهای ساحلی زیبا، مرداب ها، دریاچه ها و صخره های ساحلی فراوانی وجود دارد. در این راستا شهر بسیار زیبای نیسنا (Knysna) در فاصله جنگل انبوه و مردابی درخشان قرار گرفته است. مزرعه پرورش شترمرغ (Oudtshoorn)، غارهای کانگو(Cango) و پارک حیات وحش روبرگ در منطقه پلتنبرگ خلیج (Plettenberg) هر کدام به تنهایی یک جاذبه گردشگری بی نظیر محسوب می شوند. در این راستا شما فرصت های ماجراجویی بسیاری از جمله فیل سواری، دیدنی حرکت وال ها و بانجی جامپینگ و پرش از روی درختان را خواهید داشت.

راستا طلائی دوربان - کوازولا- تانال (Durbans Golden Mile, KwaZulu-Natal)

تفرجگاه اسکله گسترده دوربان، که به راستا طلائی معروفیت دارد، یک جاذبه توریستی افسانه ای و نقطه آغازی عالی برای یک تور بازدید از شهر دوربان محسوب می گردد. سواحل زیبای این منطقه بی شباهت به سواحل میامی در ایالات متحده آمریکا نبوده و شما می توانید از هتل های زیبا و مرتفع، مغازه ها و فروشگاه های متعدد، رستوران ها و کافه های با کیفیت و مراکز تفریحی این منطقه نهایت لذت را ببرید. در این ساحل امکان اجاره موتور سیکلت وجود داشته و مراکزی دیدنی مانند جهانی آبی اوشاکا (uShaka Marine World)، ورزشگاه (Moses Mabhida) و شهر کوچک (Mini Town) که مدلی مینیاتوری از شهر دوربان به صورت ماکت است وجود دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1577

به "تور افریقای جنوبی: از گشت و گذار در آفریقای جنوبی لذت ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور افریقای جنوبی: از گشت و گذار در آفریقای جنوبی لذت ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید