پیشرفت 70 درصدی احداث بند خاکی اسفراین ، خدمت شرکت آب و خاک قدس رضوی به عشایر

به گزارش مجله میهن 128، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی از پیشرفت 70 درصدی عملیات تکمیلی بدنه و تاسیسات هیدرولیکی بند خاکی میاندشت در شهرستان اسفراین اطلاع داد.

پیشرفت 70 درصدی احداث بند خاکی اسفراین ، خدمت شرکت آب و خاک قدس رضوی به عشایر

مبین رجبی در گفت و گو با خبرنگاران خراسان رضوی اظهار کرد: کارفرمای این پروژه که از سال 98 شروع شده، سازمان امور عشایری وزارت جهاد کشاورزی و شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی، اجرای تجهیزات هیدرولیکی و تکمیل بدنه بندخاکی را بر عهده دارد.

رجبی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه اعلام کرد: بند خاکی مذکور که در اراضی حفاظت شده میاندشت شهرستان اسفراین و در نزدیکی روستای گورپان واقع شده، به عنوان یکی از منابع اصلی تامین آب عشایر منطقه، نقش به سزایی در فراوری نهاده های دامی در منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی اضافه کرد: با تکمیل پروژه و افزایش ارتفاع بند و همچینن افزایش ظرفیت ذخیره آب، علاوه بر امکان تامین بخش زیادی از آب مورد احتیاج برای کشاورزی و دامپروری در منطقه، شاهد گامی موثر مقابل کم آبی در فصل های خشک خواهیم بود.

وی همچنین ایجاد اشتغال را یکی از جمله اولویت های این شرکت در انجام پروژه های عمرانی عنوان نمود و گفت: در پروژه عملیات تکمیلی بدنه و تاسیسات هیدرولیکی بند خاکی میاندشت، برای 85 نفر شغل ایجاد شده که بیشتر آن ها از بومیان منطقه هستند.

لازم به ذکر است، شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی یکی از مجموعه های فعال در کشور در زمینه سدسازی و پروژه آب است که احداث سدهای سنگرد سبزوار، مخزنی سومبار، ابیورد و همچنین تحکیم و آب بندی سد گلستان را در کارنامه خود دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1275

به "پیشرفت 70 درصدی احداث بند خاکی اسفراین ، خدمت شرکت آب و خاک قدس رضوی به عشایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 70 درصدی احداث بند خاکی اسفراین ، خدمت شرکت آب و خاک قدس رضوی به عشایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید