پرسپولیس و ارکستر بازنده ها ، مسخره بازی بس نیست؟

به گزارش مجله میهن 128، چطور است برای کاهش تنش یک جام هم به سپاهان بدهند؛ همان تیمی که شما قرار بود در ایران فقط برای آن بازی کنید؟!

پرسپولیس و ارکستر بازنده ها ، مسخره بازی بس نیست؟

خبرنگاران- رسول بهروش: یکی، دو بار اول شاید جذاب بود و سر و صدا می کرد، اما حالا دیگر متهم کردن پرسپولیس به قهرمانی های مهندسی شده و جعلی، بیش از حد لوس و چندش آور شده است. نه اینکه فقط پرسپولیس باشد؛ حتی اگر استقلال و سپاهان هم در همین شرایط بودند و از سوی سایر رقبا مدام به موفقیت های شبهه دار متهم می شدند، حوصله مردم سر می رفت. چه بسا بار اول که یک نفر گفت جام را برای پرسپولیس کنار گذاشته اند این اظهارنظر خیلی ها را به فکر فرو برد، اما الان دیگر تکرار مکرر این داستان، به لجبازی های بچگانه شبیه شده است. احسان حاج صفی که مثلا یکی از کاپیتان های تیم ملی است، بعد از شکست تراکتورسازی برابر پارس جنوبی جم صراحتا می گوید: یک جام به آن تیم خاص بدهند و یک جام هم برای بقیه تیم ها بگذارند. چطور است برای کاهش تنش یک جام هم به سپاهان بدهند؛ همان تیمی که شما قرار بود در ایران فقط برای آن بازی کنید؟!

بار دیگر به بهانه گیری های کتره ای و غیرموجه اخیر نگاه کنید. تراکتور مدعی است یک پنالتی در جم طلبکار شده و به همین علت می خواهند پرسپولیس را قهرمان کنند. این پنالتی یک امتیازی -که حتی کارشناس انگلیسی برنامه مزدک هم تاییدش نکرد- کجای فاصله 10 امتیازی دو تیم را پوشش می دهد؟ مدیران شهرخودرو می پرسند چرا دو بازیکن این تیم به خاطر انتقال غیرقانونی دقیقا قبل از بازی با پرسپولیس محروم شدند؟ این مثل آن است که منچسترسیتی بپرسد چرا محرومیت سنگین این تیم درست قبل از بازی با رئال مادرید اعلام شد؟ خب بالاخره احکام قانونی یکجا باید صادر شوند؛ نه؟ مسئله ای نداشتید اگر حکم تان قبل از بازی با سپاهان، استقلال یا تراکتور صادر می شد؟ اصلا کی حکم بدهند خوب است؟ راستی یادتان هست بازی رفت را تیم مشهدی چطور برد؟ با یک ضربه سر از جای خالی شجاع خلیل زاده که به خاطر یک عکس مشکوک محروم شده بود. حافظه گزینشی واقعا چیز خوبی نیست. از همه جالب تر داستان سپاهان اصفهان است؛ تیمی که سناریوی بازی نکردنش جلوی پرسپولیس را حتی بازیکنان خودش هم تایید نکردند. شایان مصلح همه رشته های باشگاه را پنبه می کند و امید نورافکن و پیام نیازمند هم بعد از اعلام حکم، به وضوح از رفتار غلط خودی ها گله می کنند. سپاهان به زمین نیامده و انتظار دارد بازنده هم نشود؛ این چه منطقی است حقیقتا؟ می گویند بازی به این مهمی نباید بدون تماشاگر باشد. خب مگر مسابقه پرسپولیس و شهرخودرو مهم نبود که بی تماشاگر شد؟ بله؛ آنچه اجرا شد یک قانون بد بود، اما بدترین قانون هم از بی قانونی و هرج ومرج بهتر است. راستی باشگاه اصفهانی که این همه بر حق است، چرا بلافاصله بعد از غیبت گیت مدیرعاملش را کنار می گذارد؟ داستان چیست؟

نه اینکه در پرسپولیس همه چیز اوکی باشد. آنجا هم یک محمدحسن انصاری فرد داریم که مثل شیر مربی تیم اول جدول را دک می کند و مربی ششم جدول را با هشت میلیارد تومان هزینه به جایش می نشاند تا هم در آستانه از دست دادن زودهنگام آسیا قرار بگیرد، هم یک پرونده شکایت نجومی بسازد و هم باشگاه را بی فایده متهم به انتقال سفارشی کند. آنجا هم ایراد هست و حتما به درستی باید نقد شود، اما اینکه مثلا تیمی در زمین حاضر نمی شود و به رقیبش بهتان می زند بیش از حد فکاهی است. سپاهان راغب نیست بدون استنلی کی روش مقابل پرسپولیس قرار بگیرد و به همین سادگی به خودش و سایر مدعیان جفا می کند؛ این وسط گناه تیم صدرنشین چیست؟ گناه پرسپولیس چیست که هر بار تراکتور اوج می گیرد زنوزی با تحرکات هیجانی و غیرمنطقی اش این تیم را به حاشیه می برد؛ از داستان غائله پارسال برخورد با محسن فروزان تا ماجرای این مصاحبه عجیب راجع به اسم پرسپولیس؟ ارزش آن است که در زمین بجنگید، وگرنه بهانه جویی بیرون از میدان به کار نمی آید. حتی اگر همه هم نوا باشید و فرافکنی را هم سرایی کنید، باز این چیزی بیشتر از ارکستر بازنده ها نخواهد بود؛ همانقدر بی ارزش.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 458

به "پرسپولیس و ارکستر بازنده ها ، مسخره بازی بس نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس و ارکستر بازنده ها ، مسخره بازی بس نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید