وزیر ارتباطات در مراسم شروع سال تحصیلی خطاب به دانش آموزان: امید ما به شماست که آینده را بسازید

به گزارش مجله میهن 128، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور در دبیرستان فرزانگان دو شهر تهران، از دانش آموزان حاضر در مراسم خواست که اهداف بزرگی را برای زندگی خود معین نمایند.

وزیر ارتباطات در مراسم شروع سال تحصیلی خطاب به دانش آموزان: امید ما به شماست که آینده را بسازید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در مراسم شروع سال تحصیلی در دبیرستان فرزانگان منطقه یک، خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم با تاکید بر زندگی هدفمند، گفت: برای داشتن زندگی هدفمند احتیاج به انگیزه داریم و آنچه که به ما انگیزه می دهد اهداف تعیین هستند.

وی باورها و اعتقادات را تعیین کننده اهداف افراد در زندگی اسم کرد و اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت ما باید دانش آموزان را در انتخاب اهداف والا یاری دهند و راستا رسیدن به این اهداف در زندگی افراد را تسهیل کند.

وزیر ارتباطات خطاب به دانش آموزان حاضر در این مراسم با تاکید بر لزوم چند بعدی بودن افراد و مخصوصا دانش آموزان نخبه، تاکید نمود: اهداف خود را در تمام ابعاد زندگی تعیین و کوشش کنید به این اهداف برسید و تنها هدف شما درس خواندن نباشد.

وی با اشاره به حضور خود در مراسم شروع سال تحصیلی به نمایندگی از هیات دولت جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: شما سرمایه های این کشور هستید و امید ما به شماست که آینده را بسازید و امیدواریم به یاری شما بتوانیم ایران اسلامی را بسازیم.

زارع پور در بخش دیگری از سخنان خود به فضای مجازی و فرصت های بی نظیر آن اشاره نمود و گفت: شتاب تحولات این فضا بسیار شگفت انگیز است و فرصتهای بی نظیری را برای تسهیل زندگی بشر فراهم نموده است.

وی با اشاره به همه گیری کرونا در بهمن 98 اضافه کرد: در همین زمان با کوشش جوانان نخبه و متخصص ایرانی و فراهم شدن زیرساخت های فناورانه لازم همانند نرم افزارهای مختلف آموزش الکترونیک مثل برنامه شاد، کوشش که نظام تعلیم و تربیت دچار وقفه نگردد؛ البته هر زیرساختی در ابتدا با مشکلاتی همراه است که با گذشت زمان برطرف می گردد.

وزیر ارتباطات به چالش های فضای مجازی اشاره نمود و گفت: یکی از چالش های این حوزه مشغولیات کاذب و تلف کردن ساعت های باارزش وقت است که باعث فردگرایی و عدم توسعه مهارت های اجتماعی می گردد.

وی در همین خصوص سوالی را خطاب به دانش آموزان طرح کرد و از آنان خواست تا مهترین فرصتها و چالشهای فضای مجازی را برشمرند و راهکارهای لازم برای استفاده حداکثری از مزایای این فضا و مقابله با آفتهای آن را ارائه دهند.

بر اساس همین گزارش، در ادامه این مراسم وزیر ارتباطات به صورت نمادین زنگ مدرسه را نواخت و با اهدای شاخه گل به دانش آموزان، ورود آنان به کلاس درس را خیر مقدم گفت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1418

به "وزیر ارتباطات در مراسم شروع سال تحصیلی خطاب به دانش آموزان: امید ما به شماست که آینده را بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات در مراسم شروع سال تحصیلی خطاب به دانش آموزان: امید ما به شماست که آینده را بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید