هشدار ارتش آمریکا: روسیه در حال ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به لیبی است

به گزارش مجله میهن 128، ارتش آمریکا، روسیه را به تأمین سلاح های بیشتر، سیستم های دفاع هوایی و مزدور در خط مقدم لیبی به منظور شکل دادن به نتیجه جنگ نیابتی افزایش یافته، در این کشور آفریقای شمالی متهم کرد.

هشدار ارتش آمریکا: روسیه در حال ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به لیبی است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از آسوشیتدپرس، این اتهام زمانی مطرح می گردد که جناح های رقیب لیبی- که مورد حمایت قدرت های مختلف خارجی بوده و آن ها به این کشور سلاح و جنگنده می دهند- آماده رویارویی بر سر شهر ساحلی استراتژیک سرت هستند؛ شهری که در کنار پایانه ها و میدان های استخراج نفت واقع شده است.

ستاد فرماندهی آفریقای ایالات متحده خاطرنشان کرد، شواهد تصویری تأیید شده افشا می نماید که روسیه به منظور تقویت ژنرال خلیفه حفتر مستقر در شرق لیبی در مقابل دولت مورد حمایت سازمان ملل مستقر در طرابلس، پایتخت لیبی، حمایت نظامی خود را افزایش داده است.

هفته گذشته، مقامات روسی با همتایان ترکیه ای خود در آنکارا، پایتخت ترکیه ملاقات کردند. این دو واسطه نوظهور قدرت در دو طرف متضاد جنگ لیبی، در آنکارا بر سر اجرای آتش بس به توافق رسیدند.

با وجود آنکه دولت مستقر در غرب لیبی به عنوان دولت مورد حمایت سازمان ملل شناخته می گردد، آمریکا عموماً خودش را از درگیری های لیبی کنار کشیده و رئیس جمهور این کشور نیز یک بار کوشش های ضدتروریسم خلیفه حفتر را مورد تحسین قرار داد. اما در ماه های اخیر، پنتاگون با صراحت بیشتری درباره تأثیر فزاینده مسکو در این کشور غنی از نفت، هشدار می دهد.

علاوه بر روسیه، امارات متحده عربی، مصر و فرانسه نیز از نیروهای حفتر حمایت می نمایند. مجلس مصر در هفته گذشته مداخله مستقیم نیروها در لیبی را در صورت پیشروی نیروهای مورد حمایت ترکیه از طرابلس، به سرت، مورد تأیید قرار داد.

بیانیه ارتش آمریکا هشدار داده که روسیه در کوشش برای ایجاد حضور بلندمدت در مدیترانه، در حال تجهیز درگیری های لیبی است و با این کار خطر سوء تفاهم منجر به خشونت مداوم و بدون ضرورت را افزایش می دهد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 741

به "هشدار ارتش آمریکا: روسیه در حال ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به لیبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ارتش آمریکا: روسیه در حال ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به لیبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید