هر آنچه که باید درباره غذای بچه گربه خیابانی بدانید!

به گزارش مجله میهن 128، هر گربه ای به رژیم غذایی سالم و مغذی نیاز دارد اما متأسفانه گربه های خیابانی همانند گربه های خانگی به منابع غذایی دسترسی ندارند. به این معنی که رژیم غذایی آن ها اغلب کامل نیست. تنها به این دلیل که گربه ای خیابانی است، نباید آن را از حمایت انسانی محروم بدانیم.

هر آنچه که باید درباره غذای بچه گربه خیابانی بدانید!

اگر به فکر مراقبت از گربه های خیابانی هستید، باید بدانید که کار شما از اهمیت زیادی برخوردار است. با این مقاله از مجله خبرنگاران همراه باشید تا با اصول تغذیه و انتخاب بهترین غذای بچه گربه خیابانی با تعادل مناسب بین کیفیت و قیمت آشنا شوید.

غذای گربه خیابانی چیست؟

همه گربه ها نیازهای تغذیه ای یکسانی دارند؛ چه در خیابان زندگی کنند و چه در محیط آرام خانه شما. گربه ها به طور طبیعی گوشتخوار هستند. به این معنی که بدن آن ها می تواند مواد غذایی موثرتری را از منابع حیوانی بدست آورد.

این یعنی همه گربه ها در رژیم غذایی خود به گوشت نیاز دارند! پروتئین مهم ترین ماده مغذی برای گربه است و باید حداقل 26٪ از رژیم غذایی و 30٪ برای بچه گربه را تشکیل دهد. این پروتئین باید از منابع حیوانی باکیفیت مانند گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ تامین شود.

علاوه بر پروتئین، گربه ها در رژیم غذایی خود برای تامین انرژی به چربی های سالم هم نیاز دارند. چربی به عنوان ماده ای مغذی بهترین منبع حیوانی است و باید حداقل 9 درصد از رژیم غذایی گربه را شامل شود. تعادل بین اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 نیز برای پوست و موی گربه مهم است.

نیازهای غذایی گربه های خیابانی

گربه های خیابانی نیازهای تغذیه ای مشابه با گربه های خانگی دارند اما چند نکته مهم در این رابطه وجود دارد.

پروتئین برای همه گربه ها به منظورحفظ توده عضلانی بدون چربی، ضروری است اما گربه های خیابانی برای تامین کالری، به چربی بیشتری در رژیم غذایی خود نیاز دارند. تغذیه متعادل برای گربه های خیابانی مهم است؛ زیرا آن ها اغلب از ضایعات مواد غذایی تغذیه می کنند.

ممکن است این ضایعات و پسماند غذا، مواد مغذی ضروری بدن بچه گربه خیابانی را تامین نکند. بنابراین شناخت بهترین و مفیدترین غذای بچه گربه خیابانی می تواند به تغذیه این موجودات کمک کند.

برای خدمات حیوانات خانگی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

مزایای غذا دادن به گربه های خیابانی

  • گربه های خیابانی روزانه غذای مغذی می خورند که سلامت آن ها را بهبود می بخشد.
  • گربه های خیابانی یاد می گیرند که با انسان ها محبت آمیز تر رفتار کنند.
  • گربه های خیابانی به انسان ها عادت می کنند و گرفتن آن ها برای عقیم سازی یا درمان پزشکی آسان تر می شود.
  • انسان ها دوستان پشمالوی جدیدی پیدا می کنند!

طبیعت گربه های خیابانی

گربه ها گوشتخوار هستند و برای زنده ماندن و رشد، به پروتئین نیاز دارند. اگرچه گربه ها سبزیجات خاصی می خورند، به پروتئین منابع حیوانی مانند تخم مرغ، ماهی، گوشت گاو و مرغ نیازمندند.

گربه ها شکارچیان طبیعی هستند که خرگوش، سنجاب، پرندگان و موش ها را شکار می کنند اما در زمستان که طعمه و شکار کمتر است، می توانید غذای بچه گربه خیابانی را با دستورات ذیل تهیه کنید:

  • تخم مرغ همزده
  • ماهی تن، قزل آلا و سایر ماهی ها
  • گوشت چرخ کرده پخته شده
  • استیک پخته یا تکه های گوشت گاو کبابی شده
  • گوشت بوقلمون
  • مرغ
  • کنسرو گوشت
  • گوش ماهی، خرچنگ و دیگر موجودات دریایی

با این که بعضی عقیده دارند گربه ها برای زنده ماندن به پروتئین حیوانی نیاز ندارند، فرآینده بیولوژیکی آن ها خلاف این را ثابت می کند. گربه ها بیشترین مواد غذایی را از پروتئین ها و مشتقات حیوانی دریافت می کنند.

در حالی که گربه ها می توانند بعضی گیاهان را بخورند اما در اصل رشدشان با مصرف گوشت کامل می شود. وقتی گربه ای خیابانی به خانه شما می آید و به نظر می رسد دچار سوءتغذیه شده مقداری گوشت یا تخم مرغ برایش بگذارید.

بعضی افراد می گویند اگر به گربه غذا بدهید، دوباره برای غذا به خانه شما برمی گردند. اما شاید شما تنها نجات دهنده زندگی گربه باشید.

سبزیجات برای گربه خیابانی

اگر پروتئین حیوانی در دسترس ندارید و می خواهید به گربه خیابانی غذا بدهید، می توانید مقداری سبزیجات و غلات تهیه کنید. هویج پخته شده، لوبیا سبز، نخود فرنگی، مارچوبه و کلم بروکلی و همچنین برنج پخته شده و سیب زمینی شیرین پخته شده همگی غذایی کامل هستند.

بیشتر برندهای غذای گربه از برنج و سیب زمینی شیرین به عنوان بخشی از ترکیبات خود برای کمک به هضم غذا استفاده می کنند. برای تهیه غذای بچه گربه خیابانی، تخم مرغ همزده و برنج پخته شده را با هم در کاسه ای ترکیب کنید تا گربه کالری کافی برای زنده ماندن را دریافت کند.

می توانید به گربه خیابانی اسفناج، طالبی، موز و بلغور جو دوسر بدهید. اما برای تامین مواد مغذی کافی، این مواد را با پروتئین حیوانی ترکیب کنید. می توانید مرغ و اسفناج را بپزید یا بوقلمون پخته شده و سیب زمینی شیرین را به گربه بدهید.

گربه خیابانی ممکن است به زباله گردی در سطل های زباله عادت داشته باشد اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید غذاهای مغذی به گربه بدهید.

مطلب پیشنهادی:راهکارهای خانگی درمان سرماخوردگی گربه

غذاهای نامناسب برای بچه گربه خیابانی

برخلاف تصور رایج، شیر برای بچه گربه ها غذای سالمی نیست. بدن بچه گربه آنزیم های مناسب برای هضم شیر را ندارد و ممکن است بیمار شود. اگر بچه گربه خیابانی پیدا کردید و هنوز در مرحله شیردهی است، باید شیر خشک مخصوص بچه گربه را به او بدهید.

به گربه های خیابانی غذای سگ ندهید حتی اگر مقدار زیادی از آن دارید. غذای سگ برای نیازهای سگ ها تهیه شده و نه گربه ها، و این غذا گربه را بیمار می کند.

شکلات، پیاز، سیر، آووکادو و انگور همگی برای گربه ها بسیار سمی هستند. نباید این مواد را با غذای دیگری که قصد دارید به گربه خیابانی بدهید ترکیب کنید. گوجه فرنگی و سیب زمینی را نباید زیاد به گربه ها بدهید چون باعث ایجاد مسائل معده در آن ها می شوند.

اگر به نظر می رسد گربه خیابانی گرسنه است، بهتر است غذاهای حیوانی غنی از پروتئین به او بدهید. کنسرو ماهی تنِ کم نمک، به عنوان غذای گربه گزینه مناسبی است. اما در یک وعده مقدار زیادی از آن را به گربه ندهید؛ به خصوص اگر گرسنه باشد. این مسئله ممکن است باعث ناراحتی معده گربه شود.

تخم مرغ همزده به عنوان غذای بچه گربه خیابانی

بیشتر مردم در یخچال خود تخم مرغ دارند و هم زدن آن کار سختی نیست. تخم مرغ را مزه دار نکنید یا نمک نزنید. نمک یا هر چاشنی ممکن است برای دستگاه گوارش گربه مفید نباشد و در غذای مرطوب و خشک گربه از چاشنی استفاده نمی شود؛ بنابراین نیازی به اضافه کردن چاشنی نیست.

در ترکیبات بسکمک از برندهای غذای گربه از تخم مرغ استفاده می شود. تخم مرغ حاوی ویتامین های گروه B است که احتمالا در رژیم غذایی گربه های خیابانی وجود ندارد.

برای خدمات حیوانات خانگی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

کجا باید غذای بچه گربه خیابانی را بدهیم؟

توصیه می کنیم در خارج از محل مسکونی خودتان به گربه ها غذا بدهید. با این کار از بروز مشکل با همسایگان یا مدیریت ساختمان محل سکونت شما جلوگیری خواهد شد.

برای غذا دادن به بچه گربه خیابانی محل در دسترس و نزدیکی را انتخاب کنید. این منطقه باید ایمن باشد تا گربه ها از طریق اتومبیل های عبوری، سگ ها یا افراد پیاده مورد آزار قرار نگیرند. فضاهای باز همچون کناره دیوار، روی نیمکت یا جایگاه و گاری خالی دستفروشان، همیشه مکانی ایده آل هستند.

حتما به گربه ها به صورت جداگانه غذا بدهید. غذای بچه گربه خیابانی از گربه دیگر باید چند متری فاصله داشته باشد. با این کار مطمئن می شوید که هر گربه غذای خودش را می خورد و آن ها برای غذا دعوا نمی کنند.

مطلب پیشنهادی: نکات مهم نگهداری گربه پرشین در خانه

جمع بندی

غذای گربه بهترین گزینه برای تغذیه گربه های خیابانی است. اما اگر غذای گربه در خانه ندارید، می توانید از ماهی و مرغ آب پز، نان و بلغور جو دوسر استفاده کنید. همچنین باید کاسه آب تازه و تمیز برای نوشیدن را در محل قرار دهید.

با تهیه خوراک مغذی به گربه کمک خواهید کرد تا مقدار پروتئین لازم برای زنده ماندن را دریافت کند. اگرچه گربه های خیابانی در شکار ماهر هستند اما برای یافتن غذا هر از گاهی به کمک انسانی نیاز دارند. به خصوص اگر در فصل زمستان باشد که طعمه در طبیعت زیاد نیست.

منبع: آچاره
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1716

به "هر آنچه که باید درباره غذای بچه گربه خیابانی بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید درباره غذای بچه گربه خیابانی بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید