معرفی کلم کیل و خواص آن

به گزارش مجله میهن 128، یکی از اعضای خانواده کلم ها، کلم کیل Kale هست که به لاغری، سم زدایی از بدن و مقابله با پوکی استخوان یاری زیادی می نماید اما جزو کلم های ناشناخته محسوب می گردد.

معرفی کلم کیل و خواص آن
بدون شک با انواع مختلفی از کلم ها آشنایی دارید مانند گل کلم، بروکلی، بروکسل، کلم قمری، کلم برگ و غیره. کلم ها خانواده بزرگی دارند و سرشار از خواصی هستند که نمی گردد بی تفاوت از کنارشان گذشت.

یکی دیگر از اعضای این خانواده کلم کیل Kale هست که به لاغری، سم زدایی از بدن و مقابله با پوکی استخوان یاری زیادی می نماید اما جزو کلم های ناشناخته محسوب می گردد.

اینکه این کلم در بازارهای ایران وجود دارد یا خیر می توانید سری به بازار تجریش بزنید و کمی پرس و جو کنید. اما در هر حال معرفی خواص فوق العاده این کلم مفید با ما. جستجو و یافتنش با شما. اگر در ایران هم نبود هر وقت گذرتان به آن ور آب ها افتاد حتما سراغی از این کلم بگیرید.

کلم کیل در یک نگاهالبته کیل شبیه کلم های شناخته شده ای که تا به امروز دیده اید نیست. این گیاه نوعی بروکلی است که برگ های پهن و البته ضخیم و پیچ در پیچی دارد. برگ های آن سبز تیره هستند که در بخش های انتهایی چین خورده اند و حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بسیار بالایی می باشند. اگر توانستید این کلم را بخرید حتما آن را در برنامه روزانه داشته باشید تا به نحوه استفاده و طعم آن عادت کنید و از خواص بی شمار آن بهره مند شوید.

برای مقابله با گرسنگیافرادی که دغدغه تناسب اندام دارند و می خواهد از شر چند کیلو اضافه وزن شان خلاص شوند می توانند با وسواس بیشتری دنبال کلم کیل باشند. این کلم سرشار از فیبرهای غذایی است که خیلی زود شما را سیر می نماید. بعد از خوردن این نوع کلم بدون شک صدای شکم به این زودی ها در نمی آید و شما را به سمت بخچال و دنبال مواد شیرین نمی برد. به عقیده محققان کلم کیل بسیار کم کالری و سرشار از مواد مغذی است.

سم زدای مناسبکلم کیل را یک سم زدای تازه و فوق العاده بدانید. یعنی این که یک ماده غذایی علاوه بر تامین مواد مغذی بدن تان، آن را از شر سموم انباشته شده نیز خلاص می نماید. این کلم حاوی یک آنتی اکسیدان قوی است که دستگاه گوارش را از سموم انباشته شده پاکسازی می نماید.

ضدسرطان استاین کلم نیز همچون دیگر اعضای خانواده اش خواص ضدسرطانی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان ها و ضدالتهاب های قوی می باشد. البته توجه داشته باشید که نمی گردد به عنوان مثال یک وعده کلم کیل خورد اما بقیه روز را در فست فود و کافی شاپ و غیره به سراغ مواد غذایی چرب و شیرین و غیرسالم رفت و انتظار داشت که این نوع کلم یا هر ماده غذایی مفید دیگر معجزه کند. بهتر است چهارچوب تغذیه سالم را رعایت کنید و مواد غذایی سالم تر را در برنامه غذایی تان بگنجانید.1

دارای ویتامین Cیک تکه کلم کیل به اندازه یک فنجان شیر حاوی کلسیم است، و از یک پرتقال ویتامین C بیشتری دارد؛ بعلاوه حاوی مواد معدنی مهم، از جمله مس، پتاسیم، آهن، منگنز و فسفر است.

دارای امگا 3کلم کیل منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-3 است، و بعلاوه حاوی فیبرهای پایین آورنده کلسترول و کاروتنوئیدها و فلاوونوئیدهای ضدسرطان است.

دارای ویتامین A و kیک فنجان کلم کیل خرد شده 206 درصد احتیاج روزانه به ویتامین A و 684 درصد احتیاج به ویتامین K را دارا است.

درمان پوکی استخوانمصرف کلم کیل برای افرادی که از پوکی استخوان رنج می برند فوق العاده است. به خاطر اینکه کیل سرشار از کلسیم می باشد و به این ترتیب باعث تقویت بافت استخوانی می گردد. از آنجایی که کیل حاوی اندازه زیادی ویتامین K نیز هست تاثیر بیشتری در پیشگیری از ضعف و پوکی استخوان دارد. در واقع کلم کیل یک ماده غذایی فوق العاده برای پیشگیری از شکستگی استخوان هاست.

حاوی آنتی اکسیدانکلم کیل حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام لوتئین است که باعث تقویت قوه بینایی می گردد. این آنتی اکسیدان برای سلامتی چشم ها بسیار مفید است و خطر ابتلا به بیماری دژنراسیون ماکولای چشم را کاهش می دهد.

تقویت چشم کلم کیل به علت داشتن ویتامین آ برای تقویت چشم ها موثر میباشد.

حاوی مسکلم کیل بعلاوه حاوی مس بوده که دوستدار سلامت پوست است. این ماده معدنی فراوری ملانین (رنگدانه ای برای محافظت از پوست در برابر خورشید) را افزایش داده و همچون ویتامین C به ساخت کلاژن یاری می نماید. بعلاوه مس التهاب را کنترل نموده و ممکن است خواص ضدالتهابی برای پوست داشته باشد، آنزیم های وابسته به مس نیز در بهبود زخم ها ایفای نقش می نمایند. هر فنجان از کلم کیل خام 1004 میکروگرم مس دارد که بیشتر از 900 میکروگرم احتیاج روزانه توصیه شده به این ماده معدنی است.2

جلوگیری از بیماری های قلبی فیبر، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین B6 موجود در کلم کیل همه از سلامت قلب حمایت می نمایند. افزایش اندازه پتاسیم در بدن و کاهش مصرف سدیم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) را کاهش می دهد. بعلاوه مصرف پتاسیم با کاهش خطر سکته مغزی، محافظت در برابر از دست دادن توده های عضلانی، حفظ تراکم معدنی استخوان و کاهش تشکیل سنگ کلیه همراه است.

یاری به بهبود هضم کلم کیل از اندازه زیادی فیبر و آب تشکیل شده است. هر دوی این ها به جلوگیری از یبوست و ترویج منظم بودن و داشتن دستگاه گوارش سالم یاری می نمایند. دو ویتامین که برای آزاد کردن انرژی غذاها مورد احتیاج هستند، ویتامین B و ویتامین C می باشند که بعلاوه باعث جذب آهن می شوند. خوشبختانه کلم کیل منبع خوبی از این ویتامین ها نیز است.

تقویت پوست و مویکی از خواص کلم کیل توانایی آن در تقویت پوست و مو می باشد. این گیاه اندازه بتا کاروتن بالایی دارد که در واقع کاروتنوئیدی است که به وسیله بدن به ویتامین A تبدیل می گردد. این ماده مغذی موجب رشد مو در بدن می گردد. بعلاوه برای فراوری چربی پوست لازم است، این چربی پوست و مو را مرطوب نگه می دارد. مصرف یک فنجان کلم کیل پخته شده 3/53 میلی گرم ویتامین C فراوری می نماید که به ساخت و نگهداری کلاژن که پروتئین ضروری برای ساختار پوست، مو و استخوان است، یاری می نماید.3

پی نوشت:

1.www.mizanonline.com

2.www.delgarm.com

3.www.fardinkesht.com

منبع: راسخون
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1464

به "معرفی کلم کیل و خواص آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کلم کیل و خواص آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید