معرفی برگزیدگان مسابقات ملی کتاب و پایان نامه سه دقیقه ای

به گزارش مجله میهن 128، خبرگزاری خبرنگاران- با برگزاری مرحله فینال و انتخاب داوران سه برگزیده نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه ای و پنجمین دوره مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه ای معرفی شدند.

معرفی برگزیدگان مسابقات ملی کتاب و پایان نامه سه دقیقه ای

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مرحله فینال و آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه ای و پنجمین دوره مسابقات ملی سرانجام نامه سه دقیقه ای با حضور آقایان دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی این نهاد، دکتر عبدالحمید احمدی مشاور وزیر ورزش و جوانان، دکتر علی منتظری رییس پژوهشکده علوم بهداشتی و محمد الهیاری مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رقابت 6 فینالیست مسابقات ملی سرانجام نامه سه دقیقه ای و 4 فینالیست مسابقات ملی کتاب سه دقیقه ای امروز سه شنبه 4 آبان ماه برگزار گشت.

شکوفایی استعداد ها راهی برای توسعه و پیشرفت کشور ها

در این مراسم آقای دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: از نظر بنده به عنوان یک مهندس و فناور تمام سرانجام نامه های سه دقیقه ای ارایه شده، سرانجام نامه های فوق العاده ارزشمندی هستند.

وی افزود: خداوند در تمام انسان ها استعداد را یکسان و به شکل های مختلف به ودیعه گذاشته است و اگر بخواهیم به توسعه و پیشرفت برسیم باید کاری کنیم تا استعداد ها شکوفا شود و مورد استفاده قرار بگیرند.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به این که کشور ها برای توسعه اولین کاری که می کنند تمرکز بر بحث آموزش است، افزود: هم آموزش در سطوح ابتدایی و دبیرستان و هم دانشگاهی مورد توجه است و دلیل اینکه در بسیاری از کشور ها آموزش را رایگان می کنند این است که فرصت در اختیار همه انسان ها قرار داده شود تا استعداهایشان شکوفا شود.

وی با تاکید بر این که استعداد ها در شکل های مختلف باید به جامعه شناسانده شود، گفت: در دانشگاه نیز مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مقاطعی هستند که این استعداد ها به درجات بالاتر شکوفایی می رسند.

آقای دکتر طیبی با بیان این که با استفاده از ظرفیت رسانه های جهاددانشگاهی می توان فیلم این مسابقات را منتشر کرد، ادامه داد: مقاله بحثی است که در یک حوزه خاصی قابل استفاده است، اما مسابقاتی از این شکل بسیار موثر است که دانشجویان را به جامعه بشناساند و برای یک مدیر نیز این تیپ مسابقات و ارایه بسیار مهم است.

ابتکار جهاددانشگاهی در برگزاری مسابقات سه دقیقه ای لذت بخش است

آقای محمد الهیاری مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی با بیان این که از ابتکار جهاددانشگاهی در برگزاری این مسابقات لذت بردم، اظهار کرد: از ابتکار جهاددانشگاهی در این موضوع استفاده کردم و این ایده علاوه بر افزایش کتایخوانی در بین دانشجویان می تواند به افزایش کتابخوانی در رده سنی کودک و نوجوان هم منجر شود.

حضور 350 نفر در مسابقات ملی سرانجام نامه و کتاب سه دقیقه ای

دکتر حامد علی اکبرزاده رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی اظهار کرد: مسابقات سرانجام نامه سه دقیقه ای از سال 1395 آغاز شد و در حال حاضر پنجمین دوره آن برگزار می شود. مسابقه ملی کتاب سه دقیقه نیز از این مسابقه الهام گرفته شده است. سال گذشته مرحله مقدماتی آن را برگزار کردیم و امسال نخستین دوره با همکاری 6 واحد استانی زنجان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، گیلان، کردستان برگزار گشت که 100 نفر شرکت کردند و از بین آن ها 8 نفر به مرحله نیمه نهایی رسیدند. از بین این 8 نفر نیز 4 نفر به مرحله فینال راه یافتند.

وی افزود: در پنجمین دوره مسابقات ملی سرانجام نامه سه دقیقه ای نیز 250 نفر از 6 استان شرکت کردند که 30 نفر به مرحله نیمه نهایی و 6 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

برگزیدگان مسابقات

با انتخاب داوران در نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه ای نفر اول معصومه دین محمدی دانشجوی رشته شیمی کاربردی دانشگاه زنجان با ارائه سه دقیقه ای کتاب: آدمی: یک تاریخ نویدبخش، نفر دوم معصومه اولادی دانشجوی رشته الهیات دانشگاه بین المللی قزوین با ارائه سه دقیقه ای کتاب: زن زیادی و نفر سوم فاطمه حمزه دانشجوی رشته علوم تربیتی از پردیس شهید باهنر شهرکرد با ارایه سه دقیقه ای کتاب: مغازه خودکشی معرفی شدند.

همچنین در پنجمین دوره مسابقات ملی سرانجام نامه سه دقیقه ای نیز آزاده قوچانی، امیر حسین یزدانبخش و زهرا نوری آکندی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

دکتر افشین داورپناه عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، دکتر بهاره نصیری عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، دکتر رضا عسگری مقدم عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، دکتر سید عبدالحمید احمدی عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی و دکتر ملیحه درخش رئیس اداره فراهم آوری و سازماندهی منابع کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، داوران مرحله فینال نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه ای بودند.

دکتر سید محمود مصباح نمینی استادیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر احسان شاه قاسمی استادیار دانشگاه تهران، دکتر فاطمه پرسته استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، دکتر سید سعید هاشمی استادیار دانشگاه علم و فرهنگ و دکتر شیلان اویهنگی دانش آموخته دکتری زبان و ادبیات فارسی، داوران مرحله فینال پنجمین دوره مسابقات ملی سرانجام نامه سه دقیقه ای بودند.

گفتنی است، پس از سرانجام رقابت ها جهاددانشگاهی واحد قزوین، گیلان، کردستان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و سمنان نیز به عنوان برترین مجریان مرحله مقدماتی مسابقات در استان ها معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1477

به "معرفی برگزیدگان مسابقات ملی کتاب و پایان نامه سه دقیقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برگزیدگان مسابقات ملی کتاب و پایان نامه سه دقیقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید