معافیت 45 روزه عراق برای واردات برق ایران تمدید شد

به گزارش مجله میهن 128، روز گذشته وزارت خارجه آمریکا معافیت 45 روزه برای عراق صادر کرد که به این کشور اجازه می دهد به واردات انرژی از ایران ادامه دهد.

معافیت 45 روزه عراق برای واردات برق ایران تمدید شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت وزیر خارجه معافیت از تحریم های ایران را برای عراق تمدید نموده تا مبادلات اقتصادی مربوط به واردات برق و گاز از ایران را انجام دهد. این معافیت تضمین می نماید که عراق احتیاجهای انرژی کوتاه مدت خود را تأمین نموده و همزمان اقداماتی برای کاهش واردات انرژی از ایران انجام دهد.

معافیت 60 روزه قبلی قرار است 22 نوامبر (فردا دوم آذرماه) به خاتمه برسد. عراق به دلیل قطعی های مکرر برق و مشعل سوزی در میادین نفتی، به واردات برق و گاز احتیاج دارد.

وزارت خارجه آمریکا تمدید معافیت ها را نشانه موفقیت دیپلماتیک میان واشنگتن و بغداد توصیف کرد. این دو کشور در جریان سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به واشنگتن در ماه اوت، توافق های انرژی متعددی را امضا کردند.

نوزدهم اردیبهشت ماه سال جاری وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام نموده بود که واشنگتن میخواهد برای حمایت از دولت جدید عراق، معافیت 120 روزه ای را به این کشور برای ادامه واردات برق از ایران اعطا کند.

قبل از آن در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه، شبکه الجزیره گزارش نموده بود که آمریکا معافیت تحریمی عراق برای خرید برق از ایران را به مدت 30 روز دیگر تمدید نموده است.

در سفر الکاظمی به واشنگتن، وزارت برق عراق قراردادهایی با چندین شرکت آمریکایی به ارزش حداکثر هشت میلیارد دلار امضا کرد.

دن برویت، وزیر انرژی آمریکا در آن موقع گفته بود این توافق ها برای خودکفایی انرژی عراق کلیدی خواهند بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 939

به "معافیت 45 روزه عراق برای واردات برق ایران تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت 45 روزه عراق برای واردات برق ایران تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید