مراجعه 4730 بیمار تنفسی و قلبی به اورژانس به دلیل آلودگی هوا

به گزارش مجله میهن 128، رئیس اورژانس کشور تاکید نمود: به اندازه کافی آب بنوشید تا با شستشوی دستگاه گوارش و برطرف عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد.

مراجعه 4730 بیمار تنفسی و قلبی به اورژانس به دلیل آلودگی هوا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیرحسین کولیوند درخصوص اهم اقدامات مرکز راهنمایی و عملیات بحران وزارت بهداشت در موضوع آلودگی هوا، اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه و اخطاریه شماره 1 ویژه آلودگی هوا که در تاریخ 16 و 18 آبان از سوی سازمان هواشناسی دریافت شد، مبنی بر کاهش کیفیت هوا در استان های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم و اصفهان، ضمن ارسال هشدار به مراکز EOC و MCMC امتیاز دانشگاه درگیر، وضعیتی E1 به این مراکز اعلام شد.

رئیس اورژانس کشور درخصوص آمار تجمیعی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی در زمینه خدمات رسانی به بیماران تنفسی و قلبی در تاریخ 19 و 20 آبان به تفکیک استان، اعلام نمود: در استان اصفهان 718 بیمار تنفسی و قلبی، در استان البرز 640 بیمار، در استان تهران 2863 بیمار، در استان قزوین 219 بیمار، در استان قم 126 و در استان مرکزی 164 و در مجموع، چهار هزار و 730 بیمار تنفسی و قلبی، توسط اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی پذیرش شده و تحت مراقبت های درمانی قرار گرفتند.

کولیوند در مورد اهم اقدامات مرکز راهنمایی و عملیات بحران وزارت بهداشت، گفت: ارسال هشدار هواشناسی به مراکز EOC دانشگاه های درگیر، اعلام آماده باش به مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در افزایش مراجعات بیماران تنفسی و قلبی، توصیه به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس اورژانس در میادین و خیابان های اصلی شهر های درگیر، رصد و پایش لحظه ای سایت های هواشناسی معتبر داخلی و خارجی و رصد پایش لحظه ای شاخص های آلودگی و پایش لحظه ای مراجعه تنفسی و قلبی با یاری سامانه MCMC، از جمله اقدامات مهم مرکز راهنمایی و عملیات بحران وزارت بهداشت در مواجهه با هوای آلوده است.

وی با تاکید بر ضرورت انتشار توصیه های بهداشتی به شهروندان در فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری، گفت: در مواجهه با هوای آلوده، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری شود. به کلیه شهروندان توصیه می شود تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری نموده و سفر های غیرضروری در سطح شهر را حذف کند.

کولیوند ادامه داد: به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم توصیه می شود در فضا های باز فعالیت نکند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری نموده و در منزل استراحت نمایند. ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به آسم را در بچه ها افزایش می دهد، به شهروندان عزیز توصیه می شود حتی المقدور بچه ها را در منزل نگه دارند و در ها و پنجره ها را بسته نگاه دارند.

رئیس اورژانس کشور توضیح داد: کلیه ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی و سایر فعالیت های ورزشی هوازی به ویژه در اوایل صبح خود خودداری نمایند؛ به عموم شهروندان توصیه می شود به اندازه کافی آب بنوشید تا با شستشوی دستگاه گوارش و برطرف عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد و توصیه می شود از شیر، میوه جات و سبزیجات بیشتر استفاده شود و مصرف تنقلات کم ارزش مثل چیپس و پفک و نوشابه های گازدار را کاملاً حذف نمایند. افرادی که در فضا های باز مجبور به فعالیت هستند، باید قبل از خوردن غذا، دست ها و دهان خود را به طور کامل شستشو دهند و پس از مراجعه به منزل، حتما دوش بگیرد، همچنین، توصیه می شود، در صورت احتیاج به فوریت های پزشکی، با 115 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 221

به "مراجعه 4730 بیمار تنفسی و قلبی به اورژانس به دلیل آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراجعه 4730 بیمار تنفسی و قلبی به اورژانس به دلیل آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید