لامپ آنتی باکتریال هزینه بیمارستان ها را برای ضدعفونی کردن حذف می نماید

به گزارش مجله میهن 128، دانش آموخته دانشگاه آزاد قزوین گفت: لامپ آنتی باکتریال با نور مرئی بدون داشتن زیان برای انسان، تمام هزینه هایی که بیمارستان ها تاکنون برای ضدعفونی کردن انجام می دادند را حذف می نماید.

لامپ آنتی باکتریال هزینه بیمارستان ها را برای ضدعفونی کردن حذف می نماید

جعفر معصومی اندبیل، دانش آموخته دانشگاه آزاد قزوین در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به فراوری لامپ آنتی باکتریال با نور مرئی گفت: با ثبت این اختراع، ایران به عنوان دومین کشور دارنده این تکنولوژی در دنیا معرفی شده است.

معصومی اندبیل با اشاره به اختراع عنوان کرد: هنگام مطالعات بیوشیمی، نقش نور و سنتز در گیاهان، مولکول هایی مشاهده کردم که طیف نوری خاصی را جذب می کردند و درون باکتری ها جای داشتند.

دانش آموخته دانشگاه آزاد قزوین توضیح داد: پس از آزمایش های بیشتر با طیف نور مرئی و در بازه زمانی خاص، میکروب کشی با نور مرئی را یافتم. اثبات این موضوع در مجامع دانشگاهی کشور بدون ساخت نمونه اولیه ممکن نبود به همین دلیل یک نسخه را ارائه کردم که در بخش میکروبیولوژی دانشگاه شهید بهشتی تهران و با حضور دو نفر از دانشیاران این مرکز روی انواع باکتری های عفونت زای بیمارستانی مورد آزمایش نهاده شد. نتیجه آن موفقیت 100 درصدی برای از میان بردن تمام باکتری های پاتوژن بود.

وی گفت: مقابله با باکتری های که به وسیله مواد خطرناک شیمیایی کلردار مضر برای دستگاه تنفسی و لامپ های فرابنفش که عامل سرطان پوست و خون هستند، انجام می گردد که کارایی لازم را ندارد، اما این محصول بدون داشتن زیان برای انسان، تمام هزینه هایی که بیمارستان ها تاکنون برای ضدعفونی کردن انجام می دادند را حذف می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 136

به "لامپ آنتی باکتریال هزینه بیمارستان ها را برای ضدعفونی کردن حذف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لامپ آنتی باکتریال هزینه بیمارستان ها را برای ضدعفونی کردن حذف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید