عربستان سعودی سه فروند پهپاد نظامی از ترکیه خریداری کرد

به گزارش مجله میهن 128، عربستان سعودی سه فروند پهپاد تهاجمی از ترکیه خریداری نموده است که به نظر می رسد از آن ها در یمن بهره ببرد.

عربستان سعودی سه فروند پهپاد نظامی از ترکیه خریداری کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه فروردین در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک وبسایت انگلیسی نوشت که دولت ترکیه سه فروند پهپاد نظامی تهاجمی به ارتش عربستان سعودی فروخته و فروش خود را در فهرست دفتر ثبت خرید و فروش سلاح های متعارف سازمان ملل ثبت نموده است.

به نوشته وبگاه جینز نوع این پهپادها در گزارش ترکیه معین نشده است و مقامات ترکیه و عربستان سعودی تا به امروز واکنشی به این خبر نشان نداده اند.

ترکیه دو نوع پهپاد بومی فراوری می نماید، به نام های بیرقدار و آنکا که در آژانس فضایی و هواپیمایی ترکیه فراوری می شوند و از سلاح های ساخت شرکت صنایع نظامی روکیتسان استفاده می نمایند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ماه مارس گذشته گفته بود که عربستان سعودی درخواست خرید پهپادهای ساخت ترکیه را از آنکارا نموده است.

چندی پیش هم ارتش و انصارالله یمن خبر دادند که سعودی ها از پهپادهای ساخت ترکیه در استان مأرب استفاده می نمایند. منابع سعودی و ترکیه ای این خبر را تکذیب نکردند. منابع خبری وابسته به گروه المجلس الانتقالی الجنوبی در جنوب یمن (همسو با امارات) هم بارها از تجهیز شبه نظامیان حزب اخوانی الاصلاح به سلاح های ترکیه ای خبر داده است.

وبگاه بلومبرگ هم دو ماه پیش با اعلام خبر قصد عربستان سعودی برای خرید پهپاد از ترکیه، نوشت که ترکیه بسرعت در حال تبدیل شدن به فروشنده اصلی پهپاد در بازارهای جهانی است و به اسم یک قدرت در زمینه تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین مطرح شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1342

به "عربستان سعودی سه فروند پهپاد نظامی از ترکیه خریداری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان سعودی سه فروند پهپاد نظامی از ترکیه خریداری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید