طراحی سنتز نانوکاتالیست با قابلیت ذخیره سازی اکسیژن بالا به همت پژوهشگران اسفراینی خبرنگاران

به گزارش مجله میهن 128، عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی اسفراین گفت: در راستای یاری به برطرف مسائل آلودگی هوا سنتز نانوکاتالیست با قابلیت ذخیره سازی اکسیژن بالا طراحی شد.

طراحی سنتز نانوکاتالیست با قابلیت ذخیره سازی اکسیژن بالا به همت پژوهشگران اسفراینی خبرنگاران

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، امروزه ایران و دنیا با مسائل شدید آلودگی هوا ناشی از احتراق سوخت های فسیلی روبرو است. استفاده از سوخت های جایگزین مثل بیودیزل که منشا کاملا زیستی دارد، می تواند یکی از راه چاره های موجود باشد که به طور گسترده در آمریکا، کشور های اتحادیه اروپا، چون آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریکای جنوبی و جنوب شرق آسیا مورد توجه است. به علاوه استفاده از نانوکاتالیست های با ظرفیت ذخیره سازی بالای اکسیژن به عنوان یک افزودنی، می تواند با آزادسازی اکسیژن به احتراق کامل سوخت در موتور و کاهش سطح آلاینده های خروجی یاری کند.

حامد نایب زاده، عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی اسفراین در مصاحبه با خبرنگار دانشجو گفت: در راستای یاری به برطرف مسائل شدید آلودگی هوا ناشی از احتراق سوخت های فسیلی طرح پژوهشی با مشارکت اساتیدی از دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه کوینزلند (Queensland) و دیکین (Deakin) استرالیا و ماریتیم (Maritime) ویتنام در قالب رساله دکتری تعریف شد که حاصل این طرح سنتز یک سری از نانوکاتالیست ها با ساختار MgxFe (3-x) O4 با قابلیت ذخیره سازی بسیار بالای اکسیژن بوده است.

نایب زاده بیان کرد: در این پژوهش چالش های بسیاری در بهبود ساختاری و ایجاد ظرفیت ذخیره سازی اکسیژن بالا برای نانوکاتالیست وجود داشته است که با کوشش محققان نتایج بسیار مطلوبی به دست آمده است؛ به طوریکه افزودن این نانوکاتالیست به عنوان یک افزودنی بهبود دهنده احتراق به سوخت دیزل، بیودیزل و ترکیب سوخت دیزل - بیودیزل، کاهش مناسب در میزان آلاینده های خروجی از اگزوز (مونوکسید کربن، هیدروکربن نسوخته، ناکس (NOx) و ذرات معلق) را نشان داد.

عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی اسفراین با اشاره به اینکه بخشی از نتایج حاصل از این پژوهش گسترده بصورت مقاله ای با عنوان Effects of enhanced fuel with Mg-doped Fe3O4 nanoparticles on combustion of a compression ignition engine: Influence of Mg cation concentration در مجله Renewable and Sustainable Energy Reviews (IF=12.1) از انتشارات معتبر الزویر (Elsevier) به چاپ رسیده است.

قابل ذکر است که این مقاله به وسیله لینک https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S136403212، 100112X قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1154

به "طراحی سنتز نانوکاتالیست با قابلیت ذخیره سازی اکسیژن بالا به همت پژوهشگران اسفراینی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سنتز نانوکاتالیست با قابلیت ذخیره سازی اکسیژن بالا به همت پژوهشگران اسفراینی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید