صلح بانان روسی در مرز ارمنستان و آذربایجان مستقر می شوند

به گزارش مجله میهن 128، آرتاک داوتیان رئیس ستاد ارتش ارمنستان گفت که صلحبانان روسی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان مستقر می شوند.

صلح بانان روسی در مرز ارمنستان و آذربایجان مستقر می شوند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

از پایگاه خبری روسیه آژانس اخبار فدرال روسیه، رئیس ستاد ارتش ارمنستان گفت که در آینده نزدیک تاریخ دقیق و جزییات فنی استقرار صلحبانان روسی در مرز ارمنستان و آذربایجان در استان گغارگونیک معین خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موضوع در مذاکرات آنالیز می گردد، اظهار کرد: این مساله فقط به طرف ارمنی بستگی ندارد.

رئیس ستاد ارتش ارمنستان این را هم گفت که تعداد نیروهای آذربایجانی که در منطقه مرزی ارمنستان حضور دارند نسبت به گذشته کاهش نیافته است.

گنل سانوسیان استاندار استان گغارگونیک ارمنستان هم اعلام نموده است که نیروهای روسیه در استان گغارگونیک مستقر خواهند شد و پس از آن نیروهای جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان از این مرز عقب نشینی خواهند کرد.

وزیران دفاع روسیه و ارمنستان روز 27 خرداد ماه در گفت و گوی تلفنی، راه های حل مسائل مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را آنالیز کردند.

به گزارش ایرنا، سرگئی شویگو و واقارشاک هاروتیونیان وزرای دفاع روسیه و ارمنستان، در گفت و گوی تلفنی پیرامون حل مسائل مرزی میان ارمنستان و جمهور آذربایجان گفتگو کردند.

برپایه این گزارش هاروتیونیان مراتب قدردانی کشورش را از مسکو بخاطر یاری به حل این مسائل به شکل صلح آمیز، به همتای روس اش ابلاغ کرد. وی در ادامه اضافه نمود با این وجود مواضع ایروان تغییری ننموده است و ارتش آذربایجان باید حق حاکمیت منطقه ای ارمنستان را بدون هیچگونه پیش شرطی به رسمیت بشناسد.

وزرای دفاع دو کشور بعلاوه درباره فرستادن گاردِ مرزی مشترک ارمنی- روسی در منطقه ها سیونیک و گغارگونیک و فعالیت های حفظ صلح و برقرای ثبات روسیه در منطقه قره باغ به بحث و گفتگو پرداختند.

حبرگزاری پان ارمنین ارمنستان به تازگی نوشت: نیروهای آذربایجانی در روزهای 12 و 13 مه امسال، از چندین نقطه از استان های سیونیک و گغارکونیک، به مرزهای ارمنستان حمله کردند و هنوز از عقب نشینی سربازان شان از این منطقه امتناع می نمایند.

به نوشته این رسانه ارمنی، بعلاوه یک سرباز ارمنی روز 25 مه در جریان تیراندازی نیروهای آذربایجانی کشته و 6 سرباز در روز 27 مه اسیر شدند. از میان این 6 نفر تا کنون 4 نفر به کشور ارمنستان بازگردانده شدند.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی 44 روزه که از ششم مهر ماه سال گذشته شروع شد، توانست سرزمینهای اشغالی اش به وسیله نیروهای ارمنستان را در قره باغ آزاد کند.

این درگیری ها 20 آبان ماه گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان خاتمه یافت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1330

به "صلح بانان روسی در مرز ارمنستان و آذربایجان مستقر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلح بانان روسی در مرز ارمنستان و آذربایجان مستقر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید