شریف: مجلس باید مسائل را ریل گذاری و دولت اجرا کند ، نمایندگان زیر ذره بین افکار عمومی هستند

به گزارش مجله میهن 128، دبیرکل حزب هدا گفت: میانگین حقوق دریافتی در وزارت نفت بالا است و گروهی از نمایندگان علاقه مند هستند که جایگاهی در این وزارتخانه کسب نمایند.

شریف: مجلس باید مسائل را ریل گذاری و دولت اجرا کند ، نمایندگان زیر ذره بین افکار عمومی هستند

احمد شریف، دبیرکل حزب هدا در مصاحبه با خبرنگار احزاب خبرنگاران، با بیان اینکه اگر نمایندگان سابق مجلس تخلفاتی مرتکب شده باشند، باید به پرونده آنان رسیدگی کرد، گفت: اگر نامزد های رد صلاحیت شده مجلس در دستگاه های دولتی جایگاهی را دریافت کردند و علت رد صلاحیت هم تخلفات خاصی بوده باشد، قوه قضاییه در برخورد با این افراد کوتاهی نموده است.

وی ادامه داد: بعضی از نمایندگان سابق ملت قبل از حضور در مجلس، کارمند دولت هستند و بعد از پایان مدت خدمت خود به محل کار قبلی شان برمی گردند.

دبیرکل حزب هدا با تأکید بر اینکه اگر نماینده سابق مجلس از وزارتخانه آموزش وپرورش به وزارت امور خارجه منتقل گردد، گفت: این نماینده هیچ تخصصی در بحث دیپلماسی ندارد و این جابجایی غیرمنطقی است. میانگین حقوق دریافتی در وزارت نفت بالا است و گروهی از نمایندگان علاقه مند هستند که جایگاهی در این وزارتخانه کسب نمایند.

شریف افزود: افکار عمومی این قبیل موارد را قبول نمی کند و به آن واکنش نشان می دهد. فردی که برای سوداگری و منافع شخصی خود به مجلس می رود، از سوی هیچ جریان سیاسی مورد حمایت قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید به وظایف خود عمل نمایند، بیان داشت: یکی از وظایف مهم نمایندگان مجلس، امر نظارت است و طبعاً عملکرد نمایندگان در مدت حضور خود در مجلس، زیر ذره بین افکار عمومی هستند. مردم می توانند بعد از پایان دوره مجلس، به نامزد های دلخواه خود رأی بدهند و این چرخشی بودن، ذات دموکراسی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب توضیح داد: بعضی از نمایندگان مجلس دهم در دولت فعلی عنوان هایی گرفتند و نمی گردد به خاطر مواضع حمایتی از دولت، آنان را محکوم کرد. این نمایندگان سابق مجلس هم فکر دولت هستند و به همین خاطر مسئولیت هایی گرفتند.

وی ادامه داد: در همه مجالس جهان، اکثریت مجلس، دولت را تشکیل می دهند و چون همسو با دولت هستند، نمی توانیم آنان را وکیل الدوله خطاب کنیم. مجلس باید مسئله ای را ریل گذاری کند و دولت آن را اجرا نماید. دولت و مجلس نباید همواره در تعارض با هم باشند و گاهی همسو هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 706

به "شریف: مجلس باید مسائل را ریل گذاری و دولت اجرا کند ، نمایندگان زیر ذره بین افکار عمومی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریف: مجلس باید مسائل را ریل گذاری و دولت اجرا کند ، نمایندگان زیر ذره بین افکار عمومی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید