سموم کشاورزی تولید شده ایرانی به ترکیه می رود ، ارزآوری 500 هزار دلاری

به گزارش مجله میهن 128، یک فعال فناور در عرصه تولید سموم کشاورزی از صادرات محصولات مرغوب ایرانی به ترکیه خبر داد و گفت: صادرات این محصول در سال جاری حدود 500 هزار دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

سموم کشاورزی تولید شده ایرانی به ترکیه می رود ، ارزآوری 500 هزار دلاری

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احد قبادی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره محصولات دانش بنیان این شرکت گفت: سم کلریدازون علف کش تخصصی مزارع چغندر قند و سم پیری پروکسی فن در این شرکت تولید می شود.

این فعال فناور درباره محصول پیری پروکسی گفت: پیری پروکسی فن حشره کش هورمونی است که با اختلال در توازن هورمونی جوانی حشرات مضر از دگردیسی و تکامل آن ها جلوگیری و حشرات ماده را عقیم می کند که در نتیجه باعث نابودی حشره و تخم ها و جنین می شود.

وی ادامه داد: از این سم برای مبارزه بالشتک ها، شپشک ها، سپردار ها و پسیل مرکبات و نیز عسلک پنبه استفاده می شود؛ و برای انسان و زنبور عسل و دام کاملا بی خطر است.

قبادی افزود: علاوه بر محصول ذکر شده حشره کش سایپرمترین، سم کلرپریفوس، سم دیازینون، سم دلتامترین، کنه کش پروپارژیت و تعدادی دیگر از این دسته محصولات در این شرکت تولید می شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان به اشتغال زایی ایجاد شده اشاره کرد و گفت: در این شرکت به صورت مستقیم برای 40 نفر شغل ایجاد شده است.

این فعال فناور درباره صادرات محصولات نیز گفت: محصولات این شرکت چند سالی است که به صورت مداوم به کشور ترکیه صادر می شود و تنها در سال جاری حدود 500 هزار دلار ارز آوری برای کشور داشته است.

وی همچنین توضیح داد: برای تولید محصولات نیاز به مواد اولیه وجود دارد که عموما از طریق واردات تامین می شود که عمدتا ساخت کشور چین است.

قبادی به واردات محصولات مشابه به کشور و همچنین اختلاف قیمت ها اشاره و بیان نمود: همچنان نمونه مشابه محصولات تولیدی به کشور وارد می شود که عمدتا ساخت کشور های آلمان، ژاپن و چین است که در محصول کلریدازون قیمت نهایی این شرکت حدود 30 درصد ارزان تر نوع خارجی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 430

به "سموم کشاورزی تولید شده ایرانی به ترکیه می رود ، ارزآوری 500 هزار دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سموم کشاورزی تولید شده ایرانی به ترکیه می رود ، ارزآوری 500 هزار دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید