سران اتحادیه اروپا توافق برگزیت را امضا کردند

به گزارش مجله میهن 128، رئیس کمیسیون اروپا و رئیس شورای اروپا توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) را امضا کردند.

سران اتحادیه اروپا توافق برگزیت را امضا کردند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اورزلا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل، رئیس شورای اروپا امروز آدینه توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) را امضا کردند.

قرار است انگلیس در 31 ژانویه (11 بهمن) از اتحادیه اروپا خارج گردد.

الیزابت دوم ملکه انگلیس روز گذشته توافقنامه خروج را تصویب کرد و انتظار می رود چهارشنبه آینده (29 ژانویه) مجلس اروپا هم به این توافقنامه رای دهد.

انگلیس موافقت نموده که در یک دوره انتقالی تا خاتمه امسال میلادی از قوانین اتحادیه اروپا پیروی کند اما انتظار دارد تا سال 2021 به توافقی در خصوص روابط آینده با اتحادیه اروپا دست یابد.

برگزیت به 46 سال حضور انگلیس در اتحادیه اروپا خاتمه می دهد.

به گزارش بی بی سی، خانم فون درلاین و دیگر مقامات ارشد اتحادیه اروپا نسبت به برنامه دولت بریتانیا برای مذاکره درباره دستیابی به توافقی جامع درباره روابط آینده قبل از خاتمه سال 2020 شک و تردید دارند.

مقامات اتحادیه اروپا معتقدند که جدول زمانی مشخص شده بسیار فشرده است.

اما بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ضمن ابراز خوشحالی، اصرار دارد که بریتانیا پس از سال ها اختلاف نظر بر سر برگزیت، اکنون می تواند گامی به جلو در این زمینه بردارد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در توییتی گفته: همه چیز به ناچار تغییر خواهد نمود، اما دوستی ها ادامه خواهد یافت. ما فصل جدیدی را به عنوان متحد و شریک شروع خواهیم کرد.

جانسون پیش تر گفته بود: برخی اوقات احساس می شد که هرگز از خط خاتمه برگزیت عبور نخواهیم کرد. اما این کار را نموده ایم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 307

به "سران اتحادیه اروپا توافق برگزیت را امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سران اتحادیه اروپا توافق برگزیت را امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید