تور فرانسه: افزایش تنش ها در روابط پاریس و لندن بعد از مذاکرات ناامیدکننده

به گزارش مجله میهن 128، رئیس کمیته منطقه ای ماهیگیری دریایی در شمال فرانسه ضمن ناامیدکننده دانستن مذاکرات با انگلیس در مورد مناقشه ماهیگیری در آب های سرزمینی این کشور، گفت کمیسیون اروپا به مذاکرات پسابرگزیت با لندن ادامه می دهد.

تور فرانسه: افزایش تنش ها در روابط پاریس و لندن بعد از مذاکرات ناامیدکننده

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از تهدید دولت پاریس به اعمال تحریم هایی علیه انگلیس به علت ممانعت از فعالیت قایق های ماهیگیری این کشور در آب های سرزمینی خود، یک مقام محلی فرانسوی مذاکرات با لندن را ناامید کننده توصیف کرد.

اولیویه لوپرتر رئیس کمیته منطقه ای ماهیگیری دریایی در شمال فرانسه شامگاه شنبه (به وقت محلی) گفت که پاریس از سرعت مذاکرات با لندن برای حل اختلافات در خصوص حقوق ماهیگیری پس از برگزیت ناامید است، اما قرار است مذاکرات روز دوشنبه ادامه یابد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، لوپرتر شرح داد که مذاکرات این هفته منجر به صدور مجوزهای انگشت شماری برای قایق های ماهیگیری فرانسوی در آب های سرزمینی بریتانیا شده است.

او این اقدام انگلیس را گامی بسیار بزدلانه برای حل مناقشه در این خصوص دانست، اما گفت که کمیسیون اروپا، به مذاکرات با لندن ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، این مقام فرانسوی بعلاوه اضافه نمود: کارهای فنی در روزهای آینده و با سرعت ثابت ادامه خواهد یافت. (وزیر دریانوردی فرانسه) از کارهای فنی اجرا شده در این هفته ناامید است، اما نمی توانیم پیشرفت هایی را انکار کنیم.

خبرگزاری رویترز، این اظهارات لوپرتر را حاکی از آن توصیف کرد که ماهیگیران فرانسوی از تهدید به برگزاری تظاهرات در آخر هفته به علت امتناع انگلیس از اعطای مجوزهای بیشتر برای ماهیگیری به کشتی هایشان عقب نشینی نموده اند.

پیش از این، سخنگوی دولت فرانسه گفته بود اگر انگلیس به قایق های ماهیگیری این کشور اجازه فعالیت در آب های اطراف یک جزیره تعیین را ندهد، تا سرانجام این هفته تحریم هایی را علیه لندن اعمال می نماید. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1461

به "تور فرانسه: افزایش تنش ها در روابط پاریس و لندن بعد از مذاکرات ناامیدکننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: افزایش تنش ها در روابط پاریس و لندن بعد از مذاکرات ناامیدکننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید